Tornado of Fakenado?

Topic gezien door 2691 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 jun 2012 - 13:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Tornado of Fakenado?

Waarschijnlijk is het moeilijk uit te zoeken op basis van deze foto's. Tobi die ten zuidwesten van Mittelfranken woont maakte deze fraaie platen, hij is er niet geheel zeker van of er daadwerkelijk rotatie in zat. De foto's zijn gemaakt op 11 juni jongstleden.















Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Stealth

Ik denk een echte tornado. Het zal dan wel een hele lichte zijn aangezien hij er geen rotatie is zag.
Onweersdagen 2012: 10

Shadow112

Ik kan mij herinneren dat het wel eens voorkomt dat hele vochtige lucht boven een bos soms wel eens op een manier naar boven wordt gezogen dat het lijkt op een tornado. Dat kan verklaren waarom er geen rotatie werd waargenomen.

arjanbruggink

Klopt Shadow112, dan spreekt men over scud clouds. Dus ja.... Op basis dan van de info ga ik voor deze optie.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Aniet van Voorst

Aangezien er geen beelden bij zijn is dat natuurlijk moeilijk in te schatten, omdat het dan nog niet duidelijk is of er een rotatie in zat.
Ik sluit me wel volledig bij jullie aan, waarschijnlijk is dit veroorzaakt door een outflow tot aan het aardoppervlak
twitter: @anitavanvoorst
First supercell 17-07-2004, tornado 12-07-2010

hj32

lijkt me echt of hij moet heel goed kunnen fotoshoppen
gewoon ff de lokatie checken en de radarbeelden, dan weet je al wat meer

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Tyshane

Bij ESWD kan ik hem zo snel even niet terug vinden, maar goed dat zegt ook niet alles. Ik denk geen fakenado, als in digitaal aangepast, daarvoor ziet het er te netjes uit. Maar zoals eerder gezegd, zonder bewegende beelden is het moeilijk te zeggen. De 'slurf' gaat me iets te recht naar beneden, wat niet helemaal fijn loopt met de bewolking erboven. Het gegeven dat rotatie niet op zeker te zien was, zegt misschien al genoeg? Vooralsnog lijkt een scud inderdaad het meest plausibel...

Jan van Ooijen

Deze foto's zijn echt, mij ging het er meer om of het acid of daadwerkelijk een tornado zou zijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Stealth

Ik ga er toch vanuit dat het een echte tornado is. Sommige tornado's zijn zo zwak dat je gewoon moeilijk rotatie kunt zien.

Ik wil graag een vergelijking maken met dit filmpje van een F0 tornado:
Onweersdagen 2012: 10

alaind86

Heej dat komt me bekend voor, ik heb afgelopen maandag ook zoiets gefilmd.
Rotatie is op film lastig te zien maar met blote oog kon je het zien draaien.
Wel apart dat ik zoiets op film vast gelegd heb, das al de 2x dit jaar. Gaat goed hier qua hoosjes in Limburg.


Powered by EzPortal