vraagje over onweer fotografie

Topic gezien door 2492 bezoekers
Gestart door onweerdetectie1449, zo 20 mei 2012 - 11:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

onweerdetectie1449

hallo mensen  :D
ik heb een vraagje over het onweer fotograferen met een D3100 Nikon.
Zou het kunnen dat de D3100 ook een standje heeft dat die Bijv. 20 foto's per 20 sec maakt?
en hoe dan?
en als dat niet kan, hoe werkt de sluitertijd eigenlijk?  ::)
en waar zit het?
( sorry voor al het vragen, ik begin ook pas net hoor :P aldus het is een vragen topic! )
bedankt ;)

Mariska

De methode om dit te doen is om je sluitertijd in te stellen op 1 seconde en een draadontspanner gebruiken. De draadontspanner kan je vast zetten waardoor je camera continu opnames maakt van in dit geval 1 seconde.

Dit kan door je camera op de 'S-stand' of op de 'M-stand' te zetten. In de S-stand kies jij je sluitertijd en kiest de camera het diafragma en bij de M-stand moet je echt alles zelf instellen (sluitertijd, belichting, diafragma, ISO etc). Dit kan je vinden op het draaiwieltje op je camera.

Mijn advies is om gewoon eens lekker met je camera te gaan spelen en dan niet op de creatieve standen, maar op de M (Manueel), A (Aperture) en S(Shutter) standen. Vooral op de M-stand zal je heel snel leren wat je camera allemaal doet wanneer je zelf dingen veranderd.
Het is wel een proces van 'trial and error', maar uiteindelijk zal je er heel veel van opsteken.

Lansschapsfoto's maak ik zelf tegenwoordig alleen nog maar op de M-stand, het kost tijd, maar je denkt veel meer na over je compositie, instellingen en belichting.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Erwin Kats

Of de M-stand pakken en een programmeerbare afstandbediening ( draadontspanner zoals het vroegah was ;) )
Canon eos:         Canon EF:
1DmkIIN              17-40 f4 L 1DmkIII               24-105 f4 L IS   

Powered by EzPortal