Introducing de EX-MS-01 voor Xtremechasing & Meteo-service

Topic gezien door 5669 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, wo 16 mei 2012 - 20:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Vandaag voor het echie getest en gevlogen.
Met de naam EX-MS-01 gaat deze het luchtruim filmen om de mooiste buienlijnen en dergelijke vast te leggen op de gevoelige plaat en of film.
Ik ben nog bezig met het finetunen van dit prachtig stukje techniek, want hij kan gewoon lekker stilhangen op 1km hoogte.
Alleen komt de GPS hier later nog beter van pas omdat je hem een route kan laten vliegen zonder dat jij wat hoeft te doen.
Nu was het plan dit in te zetten bij chasing,maar dit kan alleen in vroeg stadium. of vanaf de zijkant waar het niet al te hard waait.

De EX-MS-01 gaat gebruikt worden vor fotografie en film, Voor evenementen en meetings van OA Meteo-Service
Waarom de EX-MS?
Eigenlijk heel simpel, stukje promotie van MS en een dtuk promotie voor Xtremechasing.nl
Hij is nog niet helemaal klaar omdat hij nog reclame krijgt, een dichte centrale body, en overmorgen komen de professionele propellors binnen.

Ik kan jullie nog meer vertellen maar dat komt later allemaal wel,waarin ik jullie kan uitleggen wat hij wel en niet kan.
Wat wel mooi is, is dat hij met gemak een DSLR kan meenemen.
Het is niet goedkoop, niet gemakkelijk om te vliegen maar je hebt er een hele hoop lol van als het wel kan.

Hoe begon het?

Eigenlijk door na te denken, ik wilde eens wat anders, iets unieks in de chasingwereld binnen nederland.
Nou is niet moeilijk omdat deze dingen een godsvermogen kosten en als ze crashen ze dan ook echt kapot zijn.
Dit huidige systeem kost 1100,- en dan is hij nog niet af!

Dit mooi stukje techniek bevat koop en zelfbouw.
Zoals de poten die ik zelf gemaakt heb en het nodige soldeerwerk

Allereerst het frame.
het heet een Hexa omdat hij een het eenhexacon form heeft.
en word aangedreven door 6 motoren met propellors
Zo heb je een Quadcopter ( 4 motoren ) een hexa ( 6 motoren ) en een octo/multicopter ( 8 motoren)
Behalve dat heb je nog een Y-6 configuratie, waarbij je een Y vorm gebruikt met 2 motoren per kant.
Na veel uitpluiswerk ben ik erachter gekomen dat een DJI Naza de beste keus was, vanwege de opties en de sterke frame constructie.

Na veel sparen, bijbaantje en dingen in de verkoop gooien had ik het geld bij elkaar en ging aan de slag!



Bouwproject

~29 maart~
Eerste gedeelte is binnen gedrupt, maar zonder zender kan ik nog niet veel
Simulator voor het leren van het vliegen met een quad/hexa copter
En de nodige aansluit materiaal



~20 april~
Langzaam maar zeker komt het pakket aan, heb nu de zender binnen


~21 april~
Mooi soldeerwerk, zit voor 1/3e in elkaar. nog even wachten voor oplossing en de nodige zender/ontvanger werk.
Ik hoop op een AR8000 ontvanger,anders voor orangebox gaan








Graphicnizor

Continue...

23 April

Whoei! batterijtjes zijn ook binnen!


Deze batterijtjes zorgen voor 30 minuten vliegen met volle bepakking (2kg) ((2x15min))

27 April
ondertussen een fijne lader besteld en is aangekomen
Ook bezig met de deans connectoren te maken



Maar ben helemaal vergeten dat ik al meer gedaan heb :O
Ik post t zowat overal maar niet hier... wat een schande!

Ik heb ondertussen er een mount aangehangen die zowel mijn lichtgewicht pilot systeem kan pakken als de dslr en de jvc.




27 April
Vandaag ben ik aan de gang gegaan met mijn tijdelijke landinggestelsel.
Het is nu hout maar wil graag alu pootjes hebben. maar daar moet ik nog even naar zoeken hoe t snijden enzo.
Ook probeer ik ledjes onderin de blitz te maken.



Maar dit zijn kleine dingetjes.
Ik geloof dat ik even wat hulp nodig ben bij het aansluiten van de naza naar de 6210 controller van spectrum
Zal morgen even een shopje maken met hoe ik het heb zitten.



Dit later uitgewerkt op een witte snijplank,deze zijn bijna onverwoestbaar!

1 Mei/10mei  OPBOUW BFO2012
project stilgelegd

15 Mei
Pootjes bokgewerkt en testvlucht gemaakt.
Hier krijgen jullie nog mee van te zien!

Voorlopige resultaat
de EX-MS-01





Shadow112

Mooi project Mike, ben benieuwd naar de eerste beelden!


Jelte


pyro

super vet man!
Wil ik OOK! :)

Maar, wat heeft het met stormchasing te maken als het eigenlijk niet kan? ....
Wel vet om schade paden van bovenaf te filmen

Graphicnizor

Citaat van: pyro op wo 16 mei 2012 - 21:07
super vet man!
Wil ik OOK! :)

Maar, wat heeft het met stormchasing te maken als het eigenlijk niet kan? ....
Wel vet om schade paden van bovenaf te filmen

Bijvoorbeeld,maar ook voor meetings en je hoeft niet persee vol met je bakkes voor de bui te gaan staan maar mooi opnames maken van de oostkant!

Sven

Vet Mike, vooral die bliksempoten :D Ben benieuwd naar je eerste beelden :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Altijd weer bezig die GN, gaaf project joh en een goede teaser! Ben erg benieuwd naar de beelden en de voortgang van het project, oftewel; keep us posted en succes met de rest van het traject!  8)

GekkeLeo

Ziet er goed uit!! Ik ga me best doen voor die stickers voor je ;)

Dutchstormchaser

Erg mooi man ziet er gaaf uit. heb zelf deze model in actie gezien in Amerika waar ze dit ontworpen hebben denk dat het van de zelfde is zij hadden ook erg veel mooie beelden hier van leuk om dit nu ook in Nederland te zien ;) erg veel suc6  ;)
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst


Graphicnizor

Citaat van: Dutchstormchaser op wo 16 mei 2012 - 21:31
Erg mooi man ziet er gaaf uit. heb zelf deze model in actie gezien in Amerika waar ze dit ontworpen hebben denk dat het van de zelfde is zij hadden ook erg veel mooie beelden hier van leuk om dit nu ook in Nederland te zien ;) erg veel suc6  ;)

Toppie Leo!
nu snap je ook waarom 5cm hoogte te hoog is? :)

Citaat van: Michaeltje1986 op wo 16 mei 2012 - 21:58
Nice teammaat! Team Xtreme primeurtje :p

ja hijs gaaf!!! word er ook blij van, zometeen filmpje erbij!

GekkeLeo

Citaat van: Graphicnizor op wo 16 mei 2012 - 22:10
Toppie Leo!
nu snap je ook waarom 5cm hoogte te hoog is? :)


Haha ja idd, heb er nu een plaatje van, je hoort van me!

Graphicnizor

En dan nu het filmpje er nog bij.
Dit zijn de eigenlijke eerste beelden maar de cam was leeg naar het zoveel spelen.
Maar dan heb je een ideetje van hoe t klinkt en hoe het eruit ziet.


mroffica

super vet zeg, ben erg benieuwd naar de foto's/filmpjes
For the love of LiGhTnInG

Joey

Zo dat ziet er goed uit Mike!
gaat zeker een succes worden!

PS: Mocht je nog opzoek zijn naar accu's (lipo's) geef me ff pm, want me complete RC hobby staat te koop ;)
Scheelt je weer een paar duiten!

zorba

Mooi te zien dat je project steeds meer vorm krijgt zo Mike! Keep up the good job!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Graphicnizor

Citaat van: Joey op wo 16 mei 2012 - 23:02
Zo dat ziet er goed uit Mike!
gaat zeker een succes worden!

PS: Mocht je nog opzoek zijn naar accu's (lipo's) geef me ff pm, want me complete RC hobby staat te koop ;)
Scheelt je weer een paar duiten!

nice zijn t 3s/4s lipos en heb je een dirt bakkie bij toeval?
zo ja PM me!

Johann

Geweldig project !
Hier bij ons is ook iemand daarmee bezig. Heb oa al prachtige opnames van onze omgeving en chalet door hem laten maken !

Link >> http://www.coptervision.ch/technik/

Zie beelden >> http://home.datacomm.ch/geers/Hasel.swf

Als je het beeld draait en op de weg bijna loodrecht naar beneden kijket zie je hem staan met de afstandbediening (voor de eerste auto op het landweggetje)


Powered by EzPortal