Chasespots App/pagina

Topic gezien door 2565 bezoekers
Gestart door Tricker, zo 06 mei 2012 - 20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tricker

Hallooo,

Afgelopen vrijdag heb ik een idee van mij uitgewerkt samen met Wilfred/Wjans. Ben later gelijk aan begonnen een opzetje en een voorbeeld, die hier te vinden is.

Het idee:
Veel mensen die op chase gaan hebben in bepaalde regio's geen idee waar ze een goeie plek kunnen vinden en mooie plaatjes te schieten.
Ik neem als voorbeeld me eigen omgeving. Er staan hier ontzettend veel bomen en dus weinig uitzicht. De locaties die uitzicht hebben moet je echt weten.
Dus waarom zou het dan niet handig zijn dat je alle locaties die door ons(wij chasers), bij elkaar op één map samenstellen en deze via mobiel of wat voor apparaat dan ook(met internet) te bekijken is. En eenmaal op een locatie gedrukt je de omgeving kan bekijken met de streetview functie.
En natuurlijk dat het licht(weinig internet data verbruik, mobiel gebruik) en snel werkt en niet uren hoeft te wachten voordat de mappen geladen zijn.

Wat heb ik nu:
- Op het moment kan er gekeken worden naar de voorbeeld punten die ik zo wist en door heel Nederland heb aangegeven.
- Ik kan de locatie van de gebruiker ophalen en dus aangeven in de map.
- Kan temperaturen per stad laten zien.
- Kan een locatie aangeven op de map(krijg nu nog een popup met de lokatie gegevens).

Ik heb dit globaal opgezet en binnen 2,5-3uur en 6 biertjes verder, gemaakt en online gezet. Als er genoeg animo is en beheerders van de site het goed vinden, een goed werkende versie online te zetten. Zoals ik al zij dit heb ik snel in elkaar gezet en werkend gemaakt en dus geen aandacht aan de styling is niks gedaan.

Ben benieuwd naar jullie reacties. En test het ook op je mobiel, bij mij werkte hij goed alleen de knoppen wordt soms te klein(afhankelijk van scherm grote natuurlijk).

Groetjes

Yoram/Tricker

Mikal

Ziet er al mooi uit, hopelijk is er veel animo voor zodat er nog meer bij kan, maar toch ook ligt.

zorba

Ik vind het een strak plan!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

mariorentmeester

Als ik de pagina oproep op mijn Nokia E6 krijg ik nu geen beeld, wel staat er bovenaan temperatuur en locatie aangeven. Het idee is goed.
Nabij Mddelburg
@MRFotografie

hoffies

Goed plan, het is allemaal wel wat klein, via mijn htc sensation...
Wel geweldig wat er allemaal al kan..

Gr Antoin
Twitter: @hoffnar2911

Onno_D

Leuk idee!

Ik heb meteen leuk plekje erbij gezet. Bij de Waalbanddijk, Ochten (daar kun je overal wel leuk chasen). Niet dat ik daar ooit heb gechased. Ik heb überhaupt nooit gechased, maar ik ken de omgeving daar goed.

ik vind het een top idee!! :)

Tricker

Onno_D op moment worden die plekjes nog niet opgenomen  in de lijst ^^. het is nu nog maar een Fake/niet werkend element. Misschien dat ik er vandaag dat er wel aan toevoeg.

Onno_D

Citaat van: Tricker op ma 07 mei 2012 - 08:09
Onno_D op moment worden die plekjes nog niet opgenomen  in de lijst ^^. het is nu nog maar een Fake/niet werkend element. Misschien dat ik er vandaag dat er wel aan toevoeg.
Oh haha  faal :)

GekkeLeo

Lijkt me een super goed idee!

Sven

Mooi idee, soms zoek je je eigen helemaal scheel naar een goede stek! Dus zoiets zou zeker goed van toepassing kunnen zijn.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tricker

UPDATE:

Een kleine update van wat ik nu toegevoegd heb:
- Temperatuur is beschikbaar op zeker zoom level.
- Wolken dikte is zichtbaar op zeker zoom level, denk hierbij aan wolken radar.
- Het toevoegen van een locatie werkt nu, voeg een locatie toe en ik krijg een mailtje en zal de locatie goedkeuren
- Layout van het menu wat aangepast, vaste hoogte, klein kleurtje(is zwart een kleur? dacht het niet)
- Andere icoontje voor locatie, en de locatie waar je je bevind.

Paar negatieve dingen, waar ik soms niks aan kan doen(nog).
- Pagina werkt niet met Black berry
- Login werkt nog niet(moet nog overleggen).
- Je kunt je eigen locatie alleen bekijken in een HTML5 ondersteunende browser(dus geen Internet Explorer 7 of 8).

Wat gaat er nog komen:
- Straks is het mogelijk om andere gebruikers te zien waar ze zich bevinden.
  - Met logo's icoontjes van het forum
  - Recentere locatie update dan Google Latitude(maar schreeuw dit nog niet te hard)
- .......


Heb het systeem zo proberen te maken dat je zo min mogelijk hoeft te laden, zo kun je dit gemakkelijk met een mobiel gebruiken(wat het streven is). Gemiddelde pagina heeft een grote van < 10KB(0,01MB), vergelijk het met een plaatje te grote van 20x20 pixels.

Nog ideeen, gooi het in de groep?

Powered by EzPortal