Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 138647 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: Weatherboy op di 29 mei 2012 - 12:56
Ellende ohne Ende!

Je weet ze ook wel uit te zoeken.  ;) Met de GFS 06z run en een kaartje voor over 14 dagen pak je niet echt de meest betrouwbare bron voor het doen van dit soort uitspraken. Wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is, maar als je kijkt naar de oper in de 06z run dan kan deze volgens mij zo de prullenbak in.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ramon Oost

Volgende week weer oplopende temperaturen?


Sven

Citaat van: Ramon Oost op di 29 mei 2012 - 16:34
Volgende week weer oplopende temperaturen?

Laat maar komen, dan nemen de onweerskansen ook weer toe :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherboy

Citaat van: Arend op di 29 mei 2012 - 15:48
Je weet ze ook wel uit te zoeken.  ;) Met de GFS 06z run en een kaartje voor over 14 dagen pak je niet echt de meest betrouwbare bron voor het doen van dit soort uitspraken. Wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is, maar als je kijkt naar de oper in de 06z run dan kan deze volgens mij zo de prullenbak in.

Ik een geboren zeikerd hoor. Maar het is gewoon prut. De nieuwe GFS is iets beter, maar nu die ellendige regen en een harde zuidwester, dus van dat matige weer en rond 17 graden. Wanneer komt die heerlijk strakke zuiden tot zuidooster? Met knallend onweer uit Frankrijk en temps van rond de 25 of 30 graden? Hebben we vorig jaar ook slechts 1 dag gehad hier in het westen dan.

ikvdd

Stabiel zomerweer zonder onweer en al die plakkerige toestanden zou nog beter zijn. Waarom moet er toch altijd onweer bij zijn?

TaL

En toch zal 2012 velen hier doen verschieten en velen zullen het hun beklagen dat ze achter zomer vragen ;)

Waarom? Puur op gevoel, en die heb ik al maanden ... :)

Be positive!
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Arend

EC 12z berekent dit voor volgende week woensdag/donderdag. In de 00z was ook al een behoorlijk neerslagsignaal aanwezig. Als het in de runs blijft, mogelijk interessante dagen.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Serge

Citaat van: Weatherboy op di 29 mei 2012 - 19:24
Ik een geboren zeikerd hoor. Maar het is gewoon prut. De nieuwe GFS is iets beter, maar nu die ellendige regen en een harde zuidwester, dus van dat matige weer en rond 17 graden. Wanneer komt die heerlijk strakke zuiden tot zuidooster? Met knallend onweer uit Frankrijk en temps van rond de 25 of 30 graden? Hebben we vorig jaar ook slechts 1 dag gehad hier in het westen dan.

en dat roep je eind mei?,... het is lente, dus nog geen hoog zomer. Dat we vorig jaar een prachtig voorjaar hebben gehad is echt een uitzondering als je in een land met zeeklimaat woont. Dus beste optie is dan ook gewoon emigreren
Waar is mijn cape

Koen-IJM

Vanaf volgende week een ZW-ZZW wind. Altijd al beter dan die ellendiger NW-wind. Temperaturen zullen in ieder geval wat omhoog gaan. Maar echt spannend wordt het voorlopig niet! Op naar de zomer  :)

vlerk

Goh, wat hebben we het toch goed in het Zuiden des lands, hoewel ik dacht dat we gisteren het goede weer al kwijt zouden zijn is het vandaag wederom een topdag, morgen ook weer zo te zien. Beetje jammer is dat ik vrijdag aan een survival-weekend in de Ardennen begin, helaas zijn die vooruitzichten niet al te best met in de nacht van zaterdag op zondag zelfs nachtvorst!!

TaL

Citaat van: vlerk op wo 30 mei 2012 - 14:54
Goh, wat hebben we het toch goed in het Zuiden des lands, hoewel ik dacht dat we gisteren het goede weer al kwijt zouden zijn is het vandaag wederom een topdag, morgen ook weer zo te zien. Beetje jammer is dat ik vrijdag aan een survival-weekend in de Ardennen begin, helaas zijn die vooruitzichten niet al te best met in de nacht van zaterdag op zondag zelfs nachtvorst!!

Dan wordt het zeker survival-weekend :p Geniet ervan.

Toch zijn de vooruitzichten nog zo slecht niet, tijdens het weekend wel een dipje qua temperatuur maar zo veel neerslag wordt er niet echt verwacht. Daarna een wat stijgende lijn in de temperaturen. Heb al slechter meegemaakt deze lente. En de examens komen eraan dus van mij hoeft het nog niet direct te hoogzomeren ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Nog even op de valreep van lente naar zomer. ;)

Ik vond het vandaag best meevallen met het weer, ja wel grijs en wat miezer, maar toch voelde het best lekker aan eigenlijk. Het was niet koud en dat beetje miezer voelde wel fris en gezond... en een grijs dagje tussendoor is ook wel fijn als je een dag binnen zit. ;) Als het dan langzaam weer gaat verbeteren dan viel het wat mij betreft allemaal best mee. Ik zag er best even tegenop namelijk...

Arend

Citaat van: Tyshane op do 31 mei 2012 - 16:43
Nog even op de valreep van lente naar zomer. ;)

Ik vond het vandaag best meevallen met het weer, ja wel grijs en wat miezer, maar toch voelde het best lekker aan eigenlijk. Het was niet koud en dat beetje miezer voelde wel fris en gezond... en een grijs dagje tussendoor is ook wel fijn als je een dag binnen zit. ;) Als het dan langzaam weer gaat verbeteren dan viel het wat mij betreft allemaal best mee. Ik zag er best even tegenop namelijk...

Helemaal mee eens, heerlijk weer vandaag, even afkoeling, wat regen (goed voor tuin en natuur). En de vooruitzichten zijn niet erg slecht, maar de beleving is natuurlijk voor iedereen anders.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

A.s. zaterdag BBQ en tuinfeestje hier. Vorig weekend was de voorspelling voor a.s. zaterdag 12 graden en regen
gelukkig valt het weer heel erg mee. Droog, zon en 14-15 graden. dus dat wordt feesten!!
:P ;D :D ;) :)

Powered by EzPortal