Blikseminslag 15 a 20m voor me! Breda 02-05-2012

Topic gezien door 3792 bezoekers
Gestart door Michaeltje1986, wo 02 mei 2012 - 23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michaeltje1986

Was ff schrikken, voelde de klap door me hele lichaam!

densta


Lightning_Glenn

Hij was dichtbij inderdaad
maar 15 a 20 m??? er zit bijna een seconde tussen de flits en de klap......
ik denk dus eerder 150-200 meter.

Dat geluid is wel erg leuk om te horen :)

inca

Scary!!! Het kan goed degene zijn die ik op de foto heb. :D Je hebt uitzicht op de flats waar ik woon. Het was inderdaad een flinke klap!
If you put your mind to it, you can accomplish anything! Canon 50D, EF-S 17-55 IS USM 2.8

Dutchstormchaser

Zo bliksem!! heftig hoor vraagje kan je die beelden ook nog erg langzaam laten gaan kijken wat je dan krijgt ;)
Twitter Dutchstormchase
Website [url=http://dutchst

Tyshane

Heftig, wel lekker knal! Maar is de bliksem die je ziet nou de reflectie in het raam?

Michaeltje1986

Citaat van: inca op vr 04 mei 2012 - 18:51
Scary!!! Het kan goed degene zijn die ik op de foto heb. :D Je hebt uitzicht op de flats waar ik woon. Het was inderdaad een flinke klap!

Dat meen je niet? hahahaha

jeffrey83

Citaat van: Tyshane op vr 04 mei 2012 - 20:38
Heftig, wel lekker knal! Maar is de bliksem die je ziet nou de reflectie in het raam?


Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Waarschijnlijk is deze niet zo dicht bij,
maar lijkt het door de reflectie op het raam... mede door de klap die later komt lijkt het
mij verder weg...

Maar, het is wel een vet filmpje :)

mariorentmeester

Als die inslag daadwerkelijk 15 ?  20m bij jou vandaan zou zijn geweest zou die knal direct hoorbaar en voelbaar moeten zijn geweest en zou er w.s. het e.e.a. aan elektronische apperatuur total-loss kunnen worden verklaard. Ik vind het wel een mooi filmpje.
Nabij Mddelburg
@MRFotografie

Roan


Pascal Soomers

Heftig man! Ik zou me ook te pletter schrikken als dit gebeurt :P.  Gelukkig had je wel de camera aanstaan :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

zorba

Je ziet ook niet de volledige ontlading, slechts het onderste stukje, maar desalniettemin dichtbij, en zal een flinke kneiter geweest zijn!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ome-Ed


Powered by EzPortal