Tornado 20-04-2012 Koningsbosch

Topic gezien door 16458 bezoekers
Gestart door alaind86, vr 20 apr 2012 - 22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel1976

Niks van gezien, hoewel ik wel die bui gevolgd had!!!!

Stealth

Mooi filmpje! Het heeft nu ook internationale bekendheid. Reed Timmer heeft hem namelijk ook getweet!
Onweersdagen 2012: 10

Marcel1976

Balen dat ik gewoon niet zat op te letten hier thuis, terwijl dit zich enkele km's van m'n woning afspeelde

Onno_D

Prachtig! Echt mooie opname. Niet veel mensen in nederland kunnen zeggen dat ze een torrie hebben gezien :)

Marcel1976

Lijkt meer op een dustdevil. Kwam indd best wat wind opzetten. Hierbij een foto van die zelfde bui 18.26 te Koningsbosch. Maar dit heeft in feite dezelfde eigenschappen als een windhoos, maar dan kleinschaliger....Whatever...Koningsbosch staat weer op de kaart...
Ohja, Alain, super vastgelegd!  Groeten van je dorpsgenoot.  ;)

zorba

En toch was dit een EF0 tornado ;) (windhoos = tornado) mazzelkonten daar in Koningsbosch :)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Marcel1976

Citaat van: zorba op za 21 apr 2012 - 03:58
En toch was dit een EF0 tornado ;) (windhoos = tornado) mazzelkonten daar in Koningsbosch :)
Je woont toch in de verkeerde provincie, kerel!! :P :P

densta

Wat geweldig dat je dit vast hebt kunnen leggen. Prachtig mooi om dit te zien.

aloa

Mooi!!! Lijkt idd meer op een tornado. Ik heb weleens een Dust-Devil gezien, maar dat zag er niet zo uit.

:)

Jan van Ooijen

Zelfs Reed Timmer loopt te schreeuwen dat het een tornado is
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PietBerger

Vet man!
Je zegt dat er ook een slurf aan de onderkant van de wolk zat?
Mocht dat zo zijn is het een echte tornado!
Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

Jan van Ooijen

Nog een filmpje opgedoken van de tornado/gustnado Koningsbosch

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Muisje1988

Goeiemorgen allen!!! ook ik heb nu meteo-service gevonden dankzij Alain!! (ik ben muisje van o-o, youtube account Fearmuisje1988)

Wat was het geweldig omdat meegemaakt te hebben, de adrenaline giert door je lijf als je zoiets ziet en achteraf krijgt te horen dat het een Tornado is geweest (ook al was die zeer zwak).
Hoop hier een fijne tijd tegemoet te gaan!!
Groetjes Muisje

Sir ChaseALot

Nou Alain, gefeliciteerd met deze prachtvangst!! Een voor NL begrippen toch al redelijk uitzonderlijk verschijnsel (qua omvang en duur). Ik ben erg benieuwd naar de verdere context waarin zich dit afspeelde. Kan je aangeven hoe laat het was en in welke zichtrichting gefilmd is (m.a.w. waar stond de zon op dat moment)? Alvast dank!  :)

Marsel

Mooie vangst! De kolom is, wanneer men goed kijkt, nabij de wolkenbasis inderdaad voor een deel gecondenseerd en zichtbaar in de vorm van een slurfje. Hetgeen een gustnado of dustdevil uitsluit. Landspout of tornado....ach, het maakt niet zo gek veel uit, dit lijkt me een echte te zijn :).
Mooi in beeld gebracht ook, dichtbij en rustig. Vooral dat laatste is wat ik nog wel eens mis in sommige filmpjes ;). Dank voor het posten in ieder geval.

Weerfreak 1337

Gaaf dat je zoiets onverwachts tegenkomt!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcel1976

Citaat van: Muisje1988 op za 21 apr 2012 - 11:27
Goeiemorgen allen!!! ook ik heb nu meteo-service gevonden dankzij Alain!! (ik ben muisje van ......, youtube account Fearmuisje1988)

Wat was het geweldig omdat meegemaakt te hebben, de adrenaline giert door je lijf als je zoiets ziet en achteraf krijgt te horen dat het een Tornado is geweest (ook al was die zeer zwak).
Hoop hier een fijne tijd tegemoet te gaan!!
Groetjes Muisje
Welkom hier, en veel plezier!

Muisje1988


alaind86

Citaat van: Sir ChaseALot op za 21 apr 2012 - 11:44
Nou Alain, gefeliciteerd met deze prachtvangst!! Een voor NL begrippen toch al redelijk uitzonderlijk verschijnsel (qua omvang en duur). Ik ben erg benieuwd naar de verdere context waarin zich dit afspeelde. Kan je aangeven hoe laat het was en in welke zichtrichting gefilmd is (m.a.w. waar stond de zon op dat moment)? Alvast dank!  :)

Dankjewel voor je reactie,

De tornado trok van zuid naar noord. Zichtrichting is noordoost
Tijd 18.30. Zon was er op dat moment niet was al geruime tijd bewolkt.

Gr Alain

alaind86

Geweldig bedankt voor al jullie commentaar! We love it here!

Powered by EzPortal