Stormkansen 21 oktober

Topic gezien door 47146 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 20 okt 2014 - 09:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

willempie

Citaat van: MamaAs op di 21 okt 2014 - 13:40
Koufront komt nu pas het land op toch?

Koufront is hier al ruim een kwartier over. Wind is noordwest geworden met een windstoot van 102 km/u in hoek van holland (hier heel vlakbij)

Marsel

Zeer smalle en intense regenzone inderdaad Willempie! Windsprong is zéér abrupt. Zware neerslag kwam binnen een minuut of twee nadat ze begonnen was vanuit een volledig andere richting! Nu is het inmiddels al voorbij.....
Kort maar krachtig.

weerinkatwijk

Citaat van: MamaAs op di 21 okt 2014 - 13:40
Koufront komt nu pas het land op toch?
Hij was hier echt al voorbij, nu blauwe lucht, een waterig zonnetje en flinke windstoten.

willempie

Citaat van: Marsel op di 21 okt 2014 - 13:46
Zeer smalle en intense regenzone inderdaad Willempie! Windsprong is zéér abrupt. Zware neerslag kwam binnen een minuut of twee nadat ze begonnen was vanuit een volledig andere richting! Nu is het inmiddels al voorbij.....
Kort maar krachtig.

Inderdaad! de windsprong was heel abrupt! was heel erg mooi om te zien. een minuutje lang zware regenval en ondertussen al weer wat blauw en is de wind weer een klein beetje afgenomen

Reutel

Citaat van: Marsel op di 21 okt 2014 - 13:44
KF passeert hier nu te Rotterdam. Komt werkelijk met bakken naar beneden, gaat echt hard. Enorme windstoten en aardedonker...... Het is herfst! ;D

Mooi!  ;D

Op de radar ook al mooie rode lijn te zien boven noord en zuid Holland. Ben benieuwd of het nog wat gaat activeren voor dat het hier over trekt.

david_meyer25

De Airbus A380 heeft de landing afgeblazen bij de polderbaan op Schiphol i.v.m. de harde wind.

weerinkatwijk

Citaat van: david_meyer25 op di 21 okt 2014 - 13:51
De Airbus A380 heeft de landing afgeblazen bij de polderbaan op Schiphol i.v.m. de harde wind.
Zat het ook te kijken, precies tijdens de passage van het KF

david_meyer25


rp.vanmeurs

Die afgebroken landing zat ik ook net te bekijken. A380 vliegt nu weer boven het IJsselmeer en gaat straks richting het westen een nieuwe poging doen.

Dennis

Windsprong begint nu in het Westen


ron12

Citaat van: david_meyer25 op di 21 okt 2014 - 13:51
De Airbus A380 heeft de landing afgeblazen bij de polderbaan op Schiphol i.v.m. de harde wind.
Was deze http://planefinder.net/flight/UAE147
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

david_meyer25

Citaat van: rp.vanmeurs op di 21 okt 2014 - 13:56
Die afgebroken landing zat ik ook net te bekijken. A380 vliegt nu weer boven het IJsselmeer en gaat straks richting het westen een nieuwe poging doen.

Hij gaat landen op mde Buitenveldertbaan check maar mijn site http://46.129.93.190:31003/VirtualRadar/GoogleMap.htm

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op di 21 okt 2014 - 13:42
Wind Schotland
Vergeet niet dat het weerstations op hoogte zijn. Dus totaal niet te vergelijken met wind op zeeniveau.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Reutel

Citaat van: rp.vanmeurs op di 21 okt 2014 - 13:56
Die afgebroken landing zat ik ook net te bekijken. A380 vliegt nu weer boven het IJsselmeer en gaat straks richting het westen een nieuwe poging doen.

Broekpoep momentje, manmanman wat een timing!  ::)

ron12

Citaat van: arjanbruggink op di 21 okt 2014 - 13:59
Vergeet niet dat het weerstations op hoogte zijn. Dus totaal niet te vergelijken met wind op zeeniveau.
Klopt, ook in Duitsland windstoten tot 140 kilometer per uur in het middel gebergte, valt allemaal reuze die wind tot nu toe.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Conform de bevindingen van Jan Visser op RadioNL is sprake van paniek om niets. De echte wind komt pas tegen de avond, maar vooralsnog is sprake van een normale herfststorm.

Weerfreak 1337

Het ging even kortstondig flink los, maar dat was het dan ook. :P Het koufront was namelijk nog niet echt ontwikkeld toen hij hier aan land kwam. Wel even paar (zeer?) zware windstoten. Nu maar wachten op de polaire onweersbuien. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Koen-IJM

Storm buigt af richting Denemarken.

http://www.sat24.com/de/gb

Windkracht 9 kunnen we vergeten  ;)

MamaAs

Ja vanavond, vannacht en morgenochtend komt het echte werk toch pas?

*edit* of helemaal niet aan de reactie hier boven te lezen haha.

JerryL

Polaire onweersbuien? Weet je wat ik wil? IJSNAALDEN!! Kom op met dat KOUfront. Ik weet het, overdrijven is ook een vak. Die Ijsnaalden bewaren we voor medio november.

Powered by EzPortal