Onweerskansen 20 t/m 23 juli 2016

Topic gezien door 20501 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 18 jul 2016 - 14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Geen tijd gehad voor een update vandaag, morgen overigens weer niet. Ik zal dit topic voor het gemak nog maar even een dagje verlengen ;).

Danny

Citaat van: Arend op do 21 jul 2016 - 20:33
Met een beetje geluk mag je morgen weer genieten.  ;)

A level 2 was issued for parts of E-France, parts of Benelux, W/S Germany, W-Austria, N-Italy and Switzerland mainly for excessive rain.

A level 1 was issued for parts of Spain, France, Italy, Alpine regions, Hungary, Slovenia, Slovakia, W-Romania, the Czech Republic, Germany and Benelux mainly for excessive rain and isolated large hail. In addition a few severe downburst events are possible.

Voor het hele verhaal: http://estofex.org/

De Estofex verwachting is helder. Lokaal zeer grote hoeveelheden regenwater mogelijk morgen door een nog verder krimpende stroming op hoogte. De buien zullen, net als we vandaag zagen gebeuren lange tijd boven 1 plek hangen en daar dan ook zeer veel water droppen met eventueel overlast tot gevolg.
De kans op zulke buien is in het oosten groot maar het is niet uit te sluiten dat ook andere delen van het land de komende, ruime 24uur met zulke buien, en eventueel overlast te maken gaan krijgen.

dondertje127

Die ene stip bij Velp- vanmiddag was een afwijkende stip uit de bui van boven Overijssel. Hier dus helaas geen onweer gehad.

dondertje127

Begon plots even licht te regenen, dikke druppels. Geloof dat er een onweersbui in de maak is maar die zou dan activeren nu hij van me afdrijft. Toen het begon was er nog geen wolkje op de radar te zien, dat was wel gek. Maar ontstaan ze nu dan al? Of zijn dit gewoon nog losse buien toevallig?

Edit 04:30 uur: Het begon even geleden al zachtjes te donderen in de verte, en nu nog steeds maar iets luider. Zag 2 flitsen maar de donder hoor ik een kleine minuut later pas. Maar er is wel iets in de maak of het trekt net wat langs op afstand.

3 minuten na m'n edit begon het tijdelijk te regenen.


05:10 uur: Paar flitsen en wat gerommel in de verte.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Hier ook onweer te horen en soms met flitsen te zien vanaf de Veluwe. Dat was voordat het licht werd en voor een stilte ook al zo, andere cel denk ik.

Gerard1995

Erg veel neerslag hier deze buurt ondertussen doordat er continue nieuwe buien ontwikkelen vanuit de aanvoer... Vrij extreme neerslaglijn.. Onweer valt mee..
Terwijl ik dit typ een volle inslag :o :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Hier wederom af en toe flinke dreunen hoorbaar vanaf ZW en Nationaal park de Hoge Veluwe. Nou, wel verder weg, maar toch zelfs af en toe voelbaar zelfs, via de grond.

ron12

Eens kijken wat die bui bij Eindhoven gaat doen, hier nog geen onweer gehoord in Nijmegen, alleen regen 5.5.mm in korte tijd.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Zie? Ik dacht al wat zacht gerommel boven mijn hoofd te horen bij die regenbui van Nijmegen eerder, maar hoog in de wolken. Zie nu in Dieren, Eerbeek en Loenen. Die zijn hier vrij luid en duidelijk te voelen en horen nu.

Dat onweer boven Helmond ging ook lekker.


Soms hoor ik het gewoon donderen zacht in de wolken ergens vandaan, geen idee waarvandaan. Geen auto's of wat dan ook maar geen waarneming te zien tussendoor op radars en l-maps.

RealDeal

Citaat van: dondertje127 op vr 22 jul 2016 - 06:55
Zie? Ik dacht al wat zacht gerommel boven mijn hoofd te horen bij die regenbui van Nijmegen eerder, maar hoog in de wolken. Zie nu in Dieren, Eerbeek en Loenen. Die zijn hier vrij luid en duidelijk te voelen en horen nu.

Dat onweer boven Helmond ging ook lekker.
Helmond ? 2-3 redelijke klappen tot nu toe met geen drup regen, zit allemaal richting Nuenen en Eindhoven tot nu toe. Misschien dat Helmond west net een randje mee krijgt maar valt tot nu toe tegen. Werd wakker van de warmte en het gerommel, alles tegen elkaar hier nu open gezet. Wel verffrissend windje nu zo.

dondertje127

Geloof dat alles voor nu uitdooft zo te zien.

Edit: Behal;ve tussen Ulft en Rees is onweer ontstaan dat oplaait. En dat in Brabant (Uden) lijkt ook weer iets op te laaien. De ene keer lijkt de rek eruit, en dan weer activeert het wederom. Twijfel-onweer lijkt het zo van "zullen we nou doorgaan of niet?".

Vanmiddag en vanavond na de warmte hopelijk het échte werk.

Edit 07:32 volgens mij blijf ik nu iets luider gerommel horen, en ik zie ten Oosten van mij ook een steeds donkerder wordende wolk voor me. Volgens mij groeit die ook uit naar een onweersbui(tje). Het is er wel een, maar blijkbaar niet genoeg nog om te detecteren voor radar. Blijft vreemd.

ron12

Op de valreep onweer in Nijmegen hoorbaar  :-X
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op vr 22 jul 2016 - 07:35
Op de valreep onweer in Nijmegen hoorbaar  :-X

Volgens mij was er eerder ook 1 ontlading ten Oosten van Nijmegen. Maar nu sowieso alsnog voor je aangezien je die hebt gemist.

ron12

Citaat van: dondertje127 op vr 22 jul 2016 - 07:39
Volgens mij was er eerder ook 1 ontlading ten Oosten van Nijmegen. Maar nu sowieso alsnog voor je aangezien je die hebt gemist.
was niets hoor, zelfde als bij jouw gisteren ,
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Hoor nu ook zacht boemen vanuit de verte paar keer.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Zal natte fietstocht naar t werk wrden, zo te zien met vrijwel geen ontladingen. Als t daarna weer opwarmt, wordt t broeierig en dan mss later meer gedonder?

dondertje127

Onweer (donder) hier ter plaatse, maar dat nam de radar niet op. Er vlak achteraan nog de donder die wél op de radar te zien was vanuit richting Pannerden. En het regent dikke druppels.

Er ontstaat hier ter plaatse ook onweer.

(nu trouwens wel deels opgepikt door radar).

Edit: 08:38 uur eerste flits hier.

Powered by EzPortal