Lente discussietopic 2024

Topic gezien door 34583 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 mrt 2024 - 14:49

Vorige topic - Volgende topic

Mafkees en 12 gasten bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: vivalavida op Vandaag om 15:52Je zag gister ook al duidelijk zo'n scheiding liggen. Gister lag hij ten zuiden van ons, en nu eigenlijk net ter hoogte van ons. Voor de planten wel even fijn, hoef ik ook niet te gieteren  ;D je voelt ook dat het benauwder is

Zie wel dat de weersverwachting voor Noordoost Nederland ook nog wel veel kanten op zwabbert. Morgenochtend maar de call maken of we wel of niet alle spullen gaan inpakken  :P  ::)

Lijkt me een lastige keuze inderdaad. Het noordoosten wordt vanaf morgen (donderdag) ook gevoeliger voor regen. Waar het slepende front met name in de zuidelijke helft van het land voor langdurige regen zorgt, zullen het in het noordoosten vooral buien zijn die op de dagelijkse gang ontstaan. Voordeel hiervan is dat het niet de hele dag gaat regenen daar en buien natuurlijk van plek tot plek kunnen verschillen. Nadeel is dat een goede plensbui alles letterlijk in het water kan laten vallen.

Toch lijkt het zondag en vooral maandag een stuk stabieler te worden als een uitloper van het Azorenhoog ons gaat bereiken. Met een naar noord draaiende wind wordt de onstabiliteit dan weer het land uit verdrongen, maar kan het wel een fractie frisser worden (maar nog steeds best aangenaam met 17-21 graden). Samenvattend in het noordoosten dus vooral van donderdag tot en met zaterdag in de loop van de dag kans op fikse (onweers)buien. Zondag en vooral maandag lijken een stuk droger te worden, maar het blijft even afwachten of de kans op een bui ook echt verdwijnt. Succes met de keuze!

vivalavida

Bedankt voor je toelichting. De temperaturen maken ons eigenlijk niet zoveel, trui aan en gaan met die banaan zeg maar. Het is inderdaad meer het verregende deel/natte vouwwagen in pakken. Hoop op wat meer duidelijkheid de komende weerruns, en harmonie neerslag. We gaan het zien! Sowieso ook voor alle mensen in Nederland met vrije dagen en dagjes weg enzo jammer dat er in sommige delen van Nederland veel neerslag lijkt te gaan vallen.

marco-groningen

Ik val hier wel in de prijzen. Al een flink aantal dagen heerlijk weer met veel zon. Een buitje zal wel fijn zijn, want de regenton is bijna leeg 😁

Powered by EzPortal