Winter discussietopic 2023/2024

Topic gezien door 118896 bezoekers
Gestart door TMCThomas, vr 01 dec 2023 - 18:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jeffrey83

Hier in Middelburg alleen maar als vloeibaar gevallen. Helaas

TMCThomas

Hier nu de eerste lichte sneeuwval bij 0,9 graden.

Citaat van: Lothiriel op zo 03 dec 2023 - 18:42Domme vraag maar ik vergeet het steeds, kan je enkel foto's invoegen met een URL?

Nee je kunt zo ook uploaden naar de site. Door op de knop "reageer" te klikken kom je in een nieuw venster uit waar me meer opties hebt waaronder het uploaden van bestanden. Op mobiel zit de knop reageer verborgen achter de knop "gebruikersacties"

Lothiriel

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Armand

Hier in de Maasvallei van Zuid-Limburg toch ook wel onverwachts een leuke sneeuwlaag gevallen! Het leek er eerder op dat het front voornamelijk ten noorden van onze regio zou trekken, maar de modellen zaten er toch wel wat naast wat dat betreft.

Mooi om te zien hoe de temperatuur vanwege doorvallende sneeuw uiteindelijk net ietsjes onder 0 kwam. Daardoor kon het overal goed wit worden en kom ik uit op gemiddeld een 3cm. Nu sneeuwt het nog wat lichtjes, maar de temperatuur piept weer net boven het vriespunt. Dat maakt dat sneeuwdekje al direct vrij 'nattig' wordt. Leuk om weer eens sneeuw te zien!  ;D

Mdelaat97

Van Reusel naar Tilburg gereden. Steeds dunner laagje richting tilburg. Toch leuk zo met kerstmuziek op de achtergrond

Zynex

Sneeuwt best hard maar het is te warm. Blijft niet liggen. Inmiddels al 1,5u bezig.

X-treme

Net ritje Zoetermeer-Heerhugowaard gereden en is best te doen.
Stelt eigenlijk niet veel voor.

De intensiteit was grotendeels heel licht.
Rond akersloot en Alkmaar werd het even matige sneeuwval, maar dat bleef niet meteen liggen.

Zoals het er nu naar uit ziet, zat onder andere EC, veel te hoog met het aantal cm.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Zynex

Wat een rollercoaster is de winter hier. Nieuwe pluim gaan de Gfs en ecmwf weer voor temps rond de 2-3 graden ipv 7-9 graden.

Extremissimorum

Citaat van: Zynex op zo 03 dec 2023 - 21:02Wat een rollercoaster is de winter hier. Nieuwe pluim gaan de Gfs en ecmwf weer voor temps rond de 2-3 graden ipv 7-9 graden.

Mwoah, volgens mij is de pluim niet echt veranderd. Het is vooral de oper die idd nu weer een stuk kouder is. Het warme cluster van rond de 10 graden is helaas nog overheersend in de pluim. Maar: er zitten er nog steeds koude leden in en ik zie ook wel wat (kleine) sneeuwkansen voor vrijdag/zaterdag En zolang die er nog inzitten, blijft de kans aanwezig! Met name die in de nacht van vrijdag op zaterdag is interessant als die erin blijft met een kantelend neerslaggebied met regen overgaand in sneeuw. De oper is hier heel duidelijk in, masr andere leden laten dit ook gebeuren.

Snowcasten: ja, het heeft ook hier gesneeuwd. Ziet er leuk uit, met wat ouderwets lantaarnpaalstaren, maar het is ook vaker droog en de sneeuw blijft niet liggen, maar eerder nog maakt het juist de grond nat. Tja.

grizzrh

Ijzel momenteel hier  :-\
Doenrade, Limburg

Johannes96


GeneralDuke

In Baarn gaat het nu langzaam een beetje harder en begint wat accumulatie op te treden. Maar ik denk dat het bij 2 cm blijft.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

maxzz

De auto's zijn hier wit aan het worden en het gras ook een beetje, maar op straat wil het in Zwolle nog niet lukken.
Morgen maar kijken wat er van gekomen is.
Groeten,
Richard

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

maxzz

Groeten,
Richard

Der RoX

Naja, het zat eigenlijk wel in de lijn der verwachtingen. Het is hier qua spannend weer echt al maanden steeds net niet, behalve als de regen met bakken uit de lucht komt   :'(

Er schijnt zo wel weer iets aan te komen, maar het lijkt mij  niet dat er een wit tapijtje uit komt vallen 😅
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Slechts een dun laagje hier, maar het blijft magisch spul, jammer dat het zo weg is.   8)




TMCThomas

Hier ook een heel dun laagje, het mag geen naam hebben maar het ziet er wel leuk uit!



Het is inmiddels ook duidelijk dat we toch echt weer terug gaan naar een wat herfstachtiger weertype met hogere temperaturen, meer wind en regelmatig regen. De eerste winterkansen staan pas weer voorbij de 240h in de kaarten. Het is niet anders.


Kermisspin

Citaat van: TMCThomas op ma 04 dec 2023 - 13:40Hier ook een heel dun laagje, het mag geen naam hebben maar het ziet er wel leuk uit!

Het is inmiddels ook duidelijk dat we toch echt weer terug gaan naar een wat herfstachtiger weertype met hogere temperaturen, meer wind en regelmatig regen. De eerste winterkansen staan pas weer voorbij de 240h in de kaarten. Het is niet anders

Als het met oud en nieuw maar droog en rustig weer is  ;)
Volvo for life!

flyineddy

Citaat van: Kermisspin op ma 04 dec 2023 - 14:31Als het met oud en nieuw maar droog en rustig weer is  ;)

Hier kan ik het alleen maar 100% mee eens zijn.  ;D

Wellicht dat het jaarlijkse vuurwerktopic ook weer open kan? 🎆🎇🧨

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal