Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139682 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wimbaens

Zalig weertje vandaag, de 20°C is al overschreden.

GHkstra

Hier vies herfstweer vandaag.
Veel regen, harde wind en koud.

Ramon Oost

Laatste ECMWF. In het zuiden t/m 22 a 23 graden.


Johann

EC-MOS berekent maandag voor de Bilt Tmax van 21 °C met maar liefst 8.5 uur zon. :-)   8)


Jan van Ooijen

Temperaturen die verwacht worden voor Koninginnedag door het weermodel Hirlam en GFS

Hirlam


GFS
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Prachtig te zien hoe het koufront tot aan Noord Afrika doorloopt. Tevens op deze WV sat opname een mooie zgn dark-stripe (aanvoer van droge lucht vanuit hogere regionen in de atmosfeer)  te zien westelijk van het front Noord-Afrika, Middellandse zee)




pietjelol

vandaag is het heerlijk weer. Beter dan gister vies herfstachtig weer. Temp nu 16 graden

knarf

Als ik zie hoe de temperatuur nu omhoog schiet dan zou het mij niet verbazen als we morgen de 25 graden gaan halen.....

GHkstra


frankaloe

Citaat van: knarf op zo 29 apr 2012 - 15:56
Als ik zie hoe de temperatuur nu omhoog schiet dan zou het mij niet verbazen als we morgen de 25 graden gaan halen.....
hier in het zuiden gaf het kwik plaatselijk 24 grd aan.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

aloa

Mooi om te zien het lagedrukgebied onder Engeland.


dondertje127

Vandaag ruim 23 graden geworden in Arnhem (Deelen 23.1°c). Ik zag net klassieke voorbode van onweer: Altocumulus Castellanus (bekend als een lange rij wolkjes die iets weg hebben van een kasteel).
Ik ben benieuwd. Het is nog altijd meer dan 20 graden.

Fren

wat een heerlijke dag zeg hier in het uiterste oosten.
Vanochtend op de koninginnemarkt geweest en vanmiddag aan een groot meer met zandstrand waar de kids lekker konden graven in de klei, prut en sjouwen met water (lees: dat doe ik dus ook :P)
Gewoon verbrand in nek, gezicht en schouders... en voor me gevoel was het wel 25 graden al zag ik ergens 22 graden voorbij komen.

Heerlijke dag :)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

jones

Ik weet niet of dit realistisch is, maar GFS 18z schetst voor 5 mei om 12 uur 's middags max. temperaturen van 3 ?  4°C (!) in Limburg en omstreken

Jan van Ooijen

Morgen 24 graden, later stuk kouder

De verschillen in weer in ons land zijn de komende dagen enorm. Na de geweldige Koninginnedag met veel zon en maxima tot lokaal 23 graden beleven we vandaag een mengelmoes van buien en zon. Het wordt 15 tot 20 graden. De buien trekken van zuid naar noord over het land.



Morgen zijn er grote tegenstellingen. In het noorden wordt het 11 graden, in het midden en zuiden lokaal 24 graden! In de ochtend is er zon, later gaan er buien, sommige met onweer vallen. Dat betekent meteen de omslag naar minder fraai weer gedurende de tweedehelft van de week. De wind gaat naar het noorden, later naar het noordoosten draaien. Er komt ronduit frisse lucht naar Nederland. De temperaturen vallen terug naar waarden tussen 10 en 15 graden.

Zaterdag lijkt er sprake van een echte dip als het kwik lokaal maar net de 10 graden haalt. In de nieuwe week tekent zich weer enige verbetering af maar vooral de komende dagen zijn de tegenstellingen enorm.

Bron Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Ik ben benieuwd waar GFS met de 06Z run mee komt, lijkt me sterk dat we weer onder de 10 graden gaan duiken. misschien even een dipje ri. de 12 maar daarna weer 15 + hoop ik.

Nielsopweg

Op buienradar hadden ze zelfs al wat sneeuwvlokjes getekend van zaterdag op zondag  :o

Is het weleens voorgekomen dat het sneeuwt in mei? Ik kan me het niet herinneren.

Jan van Ooijen

Citaat van: mauriceb op di 01 mei 2012 - 10:01
Ik ben benieuwd waar GFS met de 06Z run mee komt, lijkt me sterk dat we weer onder de 10 graden gaan duiken. misschien even een dipje ri. de 12 maar daarna weer 15 + hoop ik.

Laten we eerst maar eens gaan genieten van vandaag en morgen, in het oosten mogelijk zomers volgens hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op di 01 mei 2012 - 10:09
Laten we eerst maar eens gaan genieten van vandaag en morgen, in het oosten mogelijk zomers volgens hirlam


je hebt gelijk Jan! we gaan eerst genieten van vandaag en morgen. vanmorgen was het lekker wakker worden met wat lichte donders en flinke plensregen. straks komt het zonnetje er weer bij :)
Jammer dat ik weer moet werken helaas.

Arend

Citaat van: Nielsopweg op di 01 mei 2012 - 10:03
Op buienradar hadden ze zelfs al wat sneeuwvlokjes getekend van zaterdag op zondag  :o

Is het weleens voorgekomen dat het sneeuwt in mei? Ik kan me het niet herinneren.

Het is mogelijk: http://www.knmi.nl/cms/content/30808/sneeuw_in_april

Voor zaterdag ook in GFS 00z.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal