Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139628 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Wat een mooie kaarten, nu hopen dat de Oper niet er alleen voor staat. Aan het einde van de serie lijkt de zomer te komen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Serge

ik begin nu toch wel te geloven dat we een warm vochtig lekker K-dag weekend gaan krijgen,.. met wie weet hier en daar een zonnetje,.. prima kleedjesmarktweer dus
Waar is mijn cape

wimbaens

Leuke kaart van de nieuwe GFS-run:

glenn

Warmte effecten op de grond kunnen er wel eens voor zorgen dat plaatselijk de 30°c in het zuiden van nederland en het noorden van Belgie best wel eens mogelijk zouden zijn

Marcel1976

Citaat van: glenn op di 24 apr 2012 - 21:27
Warmte effecten op de grond kunnen er wel eens voor zorgen dat plaatselijk de 30°c in het zuiden van nederland en het noorden van Belgie best wel eens mogelijk zouden zijn
Wees voorzichtig, het blijft gfs he ;)   Die willen wel eens de gekste sprongen maken....Maar wat mij betreft, laat maar komen, en dan vooral eventueel dat onweer!!

Sven

ach voor als de warmte weer verdreven is, weer een maand slecht voordat we weer iets moois krijgen :P ?

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

Op 3 mei ook aangename temperaturen in de recente berekeningen van het Europees weermodel. Helaas nog wel lange termijn...

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

Zal me benieuwen de komende dagen!
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Marsel

GFS00Z (ook het ENS) is om van te smullen. Zaterdag later op de dag (en in de nacht naar zondag) komt de warme lucht achter een WF het zuidoosten van het land binnen, uitbreidend in noordwestelijke richting.
Wat opvalt is dat de koele lucht echter bijzonder dichtbij blijft (over de UK en west Frankrijk) zodat we ons enige tijd in de op deze manier gecreëerde barokliene zone lijken te bevinden. Dit verklaarde ook de fors uitgewaaierde mogelijkheden in de pluimen van zowel EC als GFS voor begin volgende week.
Volgens GFS00Z zouden we zondag t/m woensdag dagelijks temperaturen richting of zelfs boven de 20 graden met in de middag en avond regen- en onweersbuien mogen verwachten....
Ik ben benieuwd waar EC mee komt straks, even de pluim afwachten.
Hieronder nog maar even een reminder over hoe nauw het allemaal luistert de komende dagen. Koele lucht (lagere theta-E waarden) duidelijk zichtbaar richting het westen.

Johann

Citaat van: Marsel op wo 25 apr 2012 - 10:08
GFS00Z (ook het ENS) is om van te smullen. Zaterdag later op de dag (en in de nacht naar zondag) komt de warme lucht achter een WF het zuidoosten van het land binnen, uitbreidend in noordwestelijke richting.
Wat opvalt is dat de koele lucht echter bijzonder dichtbij blijft (over de UK en west Frankrijk) zodat dat we ons enige tijd in de op deze manier gecreëerde barokliene zone lijken te bevinden. Dit verklaarde ook de fors uitgewaaierde mogelijkheden in de pluimen van zowel EC als GFS voor begin volgende week.
Volgens GFS00Z zouden we zondag t/m woensdag dagelijks temperaturen richting of zelfs boven de 20 graden met in de middag en avond regen- en onweersbuien mogen verwachten....
Ik ben benieuwd waar EC mee komt straks, even de pluim afwachten.
Hieronder nog maar even een reminder over hoe nauw het allemaal luistert de komende dagen. Koele lucht (lagere theta-E waarden) duidelijk zichtbaar richting het westen.

Too close to call   :)
Ter vergelijk het (koudere) ECMWF voor dezelfde tijdspanne.


Ramon Oost

Nieuwste EC run (12), Zaterdag regen en vanaf zondag hogere temperaturen met aan het einde van de week nog hogere temperaturen in oosten; 25 a 26 graden. Ook neemt dan de onstabiliteit toe.

Zondag 29 april

Jan van Ooijen

Gelukkig zit de oper onder het gemiddelde

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

GFS komt nu met een iets betere run voor koninginnedag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

X-treme

Laatste run is iets beter (warmer) dan de vorige run.
Dit houdt een paar dagen aan en dan weer kouder.
Maar op LT opnieuw hogere temps.

Kijken wat de run vanavond doet  :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Dennis


vossejongk

Als dat groene lijntje nou heeeeeeeel iets naar linksboven opschuift ^^

Serge

wel raar hoor om te zien dat de 50 scenario's in de pluim het voor zaterdag niet eens met elkaar zijn,.. normaal gesproken is de 3 dagen termijn vast,.. nu zwabbert het zelfs voor morgen gewoon nog alle kanten op,.. en dat alleen om die ene domme depressie die weg moet daar waar hij nu ligt :P
Waar is mijn cape

Gerard1995

gnegneh :D bijna iedereen, MC en KNMI sws hebben ons droog weer beloofd, maar ondertussen hebben we de 2e bui al te pakken, en komt er nog meer aan vanuit zeeland........ :P :P =Fail... ;D
(kootwijkerbroek ligt in het midden van de bui op het 1ste plaatje)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Arend

Hirlam 12z komt voor morgen met 24 graden langs de oostgrens.  ???
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Toch wel aardige temperaturen met Koninginnedag, voor een groot deel van het land 20-22 graden en in de avond toenemende kans op regen en onweersbuien in het zuidelijk deel van het land.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal