Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139717 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

knarf

Voor een hittegolf heb je 5 dagen van 25 graden of meer nodig,hiervan moeten ook 3 dagen boven de 30 graden zijn,dit gaat voorlopig niet lukken.
Volgens mij is het stukje ook alweer verdwenen op de site van de telegraaf.

Nizinny

Citaat van: knarf op do 24 mei 2012 - 15:24
Voor een hittegolf heb je 5 dagen van 25 graden of meer nodig,hiervan moeten ook 3 dagen boven de 30 graden zijn,dit gaat voorlopig niet lukken.
Volgens mij is het stukje ook alweer verdwenen op de site van de telegraaf.

Je hebt helemaal gelijk!  :-X , stukje is inderdaad ook verdwenen van de telegraaf  ???

dondertje127

Die mensen van de Telegraaf snappen er echt helemaal niks van hè? -_-

Ries

Wat een heerlijk weer toch aldoor. Ok, gister was 't wel errug benauwd maar vandaag is echt goddelijk, en dan het zomerse weeknd dat er nog aankomt! Lang gekoukleumd en verlangd naar deze temperaturen en de zon, en nou is 't ook echt volop genieten! (ook al is het plakkerige weer even wennen) Als Grunn nou ook nog weer 'ns regen, of zelfs het zeldzame onweer, krijgt zou 't helemaal mooi weez'n. Maar toch vandaag of morgen de tuin even sproeien, de planten snakken naar vocht!

André

Hier in Stasegem eindelijk ook eens zomerse 28° gekregen .
Demeulemeester André

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 mei 2012 - 09:04
Wat een heerlijke temperaturen op lange termijn, gaat de zomer nu echt beginnen?

Zou heel goed kunnen. Maar op zo'n termijn is alles mogelijk.  :P
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op vr 25 mei 2012 - 12:06
Zou heel goed kunnen. Maar op zo'n termijn is alles mogelijk.  :P

De oper ligt helemaal alleen onderin, ben er niet bang voor
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Laat het maar zo blijven ideaal weertje ,niet te warm bij 24,4° ,gezellig .
Demeulemeester André

frankaloe

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 mei 2012 - 12:09
De oper ligt helemaal alleen onderin, ben er niet bang voor
het kan op 3 juni idd ook heel koud zijn...
wanneer ik 50 werd (oud he!!) hadden we 2 kachels in de tent erbij..die echt nodig waren.
andere jaren zaten we te puffen bij 30 grd of meer,,of zoals ik al eerder aangaf..flinke regenbuien.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Jan van Ooijen

Vandaag, morgen en overmorgen nog genieten van zomerse temperaturen, daarna wat frisser



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Wat me zojuist opviel is dat wanneer je op deze pagina terecht komt je meteen de kop van de telegraaf bovenaan ziet staan. We weten inmiddels dat er een periode met wat lagere temperaturen aan zit te komen, dus een hittegolf.....??.
Geeft maar weer eens aan hoe belabberd de berichtgeving in deze krant vwb 'onze tak van sport' kan zijn. We hebben het al vaker gezien...
Ik heb werkelijk geen idee op welke bron zij deze berichten baseren.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marlieke

pfff kijk net richting het oosten, zie ik ene enorme wolk. Huh dacht ik? Onweer? Niks over gehoord.

Maar volgens twitter blijkt het een zeer grote brand in Almelo. Nou groot is ie zeker want hier zijn de rookwolken dus erg goed te zien!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Tyshane

De dip in de temperatuur de komende week qua valt wat lager uit dan eerst werd verwacht. Waar de pluimen een tijdlang aangaven dat het minstens 18 graden zou blijven, duikelt het nu naar de 14 zoals het nu lijkt. Dat scheelt voor het gevoel een hoop. Ik hoop dat de stijgende tendens daarna erin blijft zitten, want het lenteweer smaakt naar meer!  8)

frankaloe

Citaat van: Jan van Ooijen op za 26 mei 2012 - 11:16

ach jan..
deze soort pluimen zie ik dus jaarlijks. (zie vorige berichten :'(  )
maar misschien is die morgen zomaar weer anders...
we wachten gewoon weer af  :-X
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

jones


Jan van Ooijen

Morgen toch wel een heerlijke 26 a 27 graden volgens weermodel Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Pinksteren is gewoon zomers te noemen, hieronder de temperaturen van het weermodel Hirlam. Temperaturen morgen grotendeels 26 á 27 graden, wel in de middag in het oosten kans op een buitje dat gepaard kan gaan met een klap onweer. Tweede Pinksterdag ook nog zomers met 24 á 25 graden.





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Vanaf woensdag zou het wisselvalliger komen en frisser met temperaturen die terug onder de 20° zouden evolueren .
Demeulemeester André

Joep

Heeft iemand een idee wat voor weer het volgende week zaterdag wordt?
Dan willen we een tuinfeest geven. Volgens KNMI 15 graden of minder en buien?
Wat zeggen de andere modellen?

Powered by EzPortal