Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139655 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

aloa

Arnhem zit inmiddels boven de 28 graden.


dondertje127

Zo, en dat nu al zo vroeg? Als dat zo doorgaat komen we dik boven de 30 uit, en hebben we hier in Arnhem de primeur van Nederland in 2012  ;D

GHkstra

Buiten is het nu 22,7°C binnen 23,4°C.

aloa

Arnhem zit nu op 28.7.
Kan boven de 30 komen. (als er geen onweer/bewolking aan komt).

GHkstra

Citaat van: aloa op wo 23 mei 2012 - 13:38
Arnhem zit nu op 28.7.
Kan boven de 30 komen. (als er geen onweer/bewolking aan komt).
Wat een verschil met Vlissingen. Daar is het slechts 14,9°C.

aloa

Citaat van: GHkstra op wo 23 mei 2012 - 13:42
Wat een verschil met Vlissingen. Daar is het slechts 14,9°C.
Komt door de zeewind.

Bijna 30 graden in het oosten tegen Duitsland aan.


GHkstra


aloa

Citaat van: GHkstra op wo 23 mei 2012 - 15:13
De 30°C is gehaald.
Net op tijd dus  8) De eerste buien zijn al onderweg.

GHkstra

Het is nu zelfs nog een tikje warmer in het Oosten.
Waar de buien vallen duidelijke afkoeling.

Weatherboy

Nieuwe pluim al gezien? Dik boven de 20 graden, en in het weekend opnieuw 25 graden of meer. Heerlijk en dat allemaal met heel veel zon. Mogelijk een buitje op maandag maar verder 0.0 mm neerslag.

André

Dat is mooi meegenomen met het verlengd weekend .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Wat een heerlijke temperaturen op lange termijn, gaat de zomer nu echt beginnen?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 mei 2012 - 09:04
Wat een heerlijke temperaturen op lange termijn, gaat de zomer nu echt beginnen?

Voor het goede zou het eigenlijk goed moeten gaan regenen voordat het weer knap warm wordt. Anders gaan de boeren weer klagen en dan weet je het wel weer...

frankaloe

als dit ook nog op zondag 3 juni doorzet,kan ik mooi met mijn verjaardag naar buiten met alle gasten.
maar zoals vele andere jaren zou het zomaar kunnen dat het weer ineens weer omslaat.
vaak genoeg gehad dat de week vooraf er het prachtigste weer was met hoge temps,en het op 3 juni regende dat het goot.
maar we wachten af.. run ziet er iig prima uit
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Tyshane

Heerlijk allemaal inderdaad en het blijft langere tijd mooi, knmi heeft zijn lange termijn ook verandert, in positieve zin:

Vooruitzichten lange termijn donderdag 31 mei tot en met donderdag 07 juni:
Ca. 70% kans op voortzetting van het rustige zonnige voorjaarsweer met temperaturen boven normaal en ongeveer 30% kans op overgang naar een koeler weertype met meer bewolking en enkele buien.

Uitgifte: 24/05/2012 04.51 uur LT
Bron: knmi

dondertje127

Met ik geloof je voor geen Meter Timofeeff. Sinds wanneer rondt hij een temperatuur (Hupsel) van 30.4°c graden af naar 31 graden, gister om 19.55 uur?
Overigens was Deelen ook geen 30°c maar 29.5°c graden. Die 30 graden grens viel dus wel mee in het overgrote deel van het land, alleen het uiterste Oosten meneer Timofeeff. Of kijk ik te zwart wit? :P
Het viel me gewoon even op :)

Niet dat ik die 29 graden niet genoeg vond hoor, maar er wordt wel heel erg snel afgerond. Als je dan toch afrond met 30.4°c, dan zit je op 30.


Overigens nu lekker warm met 22.7°c graden *sarcasme on* (dat is afgerond toch al bijna 24.5°c graden) :P *sarcasme off*

jones

Eindelijk eens een ochtend zonder lage bewolking waarbij de zon haar volle werk kan doen!

Nu al 24,5°C tegenover 15,5°C gisteren op hetzelfde uur.

frankaloe

momenteel 25 grd omgeving eindhoven
onder mijn partytent hangt de sensor van meetstation,en geeft 28 grd aan.
alles binnen voelt vies vochtig klammig aan bij een luchtvochtigheid van 68%.
buiten is het een stuk beter.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

knarf

De Telegraaf heeft het over een mogelijke hittegolf,volgens mij klopt dit niet!

Op weg naar hittegolf?
We zijn hard op weg naar de eerste hittegolf van 2012. Voor de derde dag op rij noteerde De Bilt vanmiddag een 25-plusser. Nog twee opeenvolgende dagen moet een temperatuur van 25 graden worden gehaald op het officiële weerstation en dan is sprake van een hittegolf. Die kans zit erin. Inmiddels is gortdroge en vrij warme lucht over ons land aan het uitstromen. Die is afkomstig aan de zuidzijde van sterke hogedruk boven Scandinavië. Een en ander betekent ook dat er de komende vier dagen geen regen meer aan te pas komt in ons land, hooguit vanavond nog een lokaal buitje in Zuid-Limburg. De wind is naar het oosten gedraaid.

De komende dagen is het droog en zonnig zomerweer. De temperaturen liggen tussen de 20 en 26 graden. Het zal krap aan worden maar de kans op een hittegolf in De Bilt is aanwezig. Door de toenemende oostenwind worden de temperaturen niet meer zo hoog als de afgelopen dagen. Vanmiddag liep het kwik in Zuid-Limburg overigens weer snel op richting de 28 graden.

Ook op langere termijn zijn de vooruitzichten prima. Na de verwachte optimale Pinksterdagen lijkt hogedruk ook volgende week ons weer te bepalen. De temperatuurpluim zit de gehele week op gemiddeld 20 graden en veel zon.

Bron Telegraaf

Nizinny

Citaat van: knarf op do 24 mei 2012 - 14:55
De Telegraaf heeft het over een mogelijke hittegolf,volgens mij klopt dit niet!

Op weg naar hittegolf?

Hoezo klopt dit niet?
Het gaat om de temperatuur in de Bilt en niet het gemiddelde in Nederland.

Powered by EzPortal