Lentediscussie deel 2

Topic gezien door 139691 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 apr 2012 - 11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: X-treme op vr 18 mei 2012 - 08:57
Heerlijke temps in de laatste run van GFS voor volgende week  8)

Zeg dat wel, gewoon zomerse temperaturen.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hakkenbar

Ziet er goed uit, maar de koelere lucht ligt wel in de buurt.

wim67

Ziet er weer goed uit Jan, ik moest meteen denken aan wat jij 3 weken geleden zei over het mooie weer wat eraan zou komen.

Jan van Ooijen

Citaat van: wim67 op vr 18 mei 2012 - 10:37
Ziet er weer goed uit Jan, ik moest meteen denken aan wat jij 3 weken geleden zei over het mooie weer wat eraan zou komen.

Klopt, hier even alvast een stukje pluim. Oper zie je zelfs nog wat lager zitten dan het gemiddelde

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Johann

Koudeperiode loopt op zijn eind.

De hiervoor beschreven veranderingen in het grootschalige drukpatroon en de daarmee samenhangende overgang naar warmer weer  zijn ook vandaag gegeven. Zowel het GFS als ook het ECMWF simuleren na de WLA uitgaande van het het wegtrekkende Europese laag een overgang naar rustig hogedrukweer.  De temperaturen gaan verder omhoog (24-26) graden en op termijn (wegtrekken van laag) stabiliseert de atmosfeer  vanuit het noorden en komt ook de zon er meer aan te pas. Zoals het er naar uitziet houden we de komende 10 tot 15 dagen vrij warm lenteweer met temperaturen meest tussen de 20 en 25 graden.

GFS afwijkingen t.o.v. langjarig gemiddelde T850 hPA

Zaterdag , nog zitten we aan de koude (blauwe) kant van de anomalie



vervolgens  begin volgende week WLA vanuit het oosten en een positieve (oranje -rood) anomalie



.........en ook op de langere termijn geen blauw meer op de kaarten



Fren

Ziet er goed uit. Wie weet komt die hittegolf er echt  wel in juni :P
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

dondertje127

Eerst meemaken, dan geloven.

Jan van Ooijen

Citaat van: dondertje127 op vr 18 mei 2012 - 16:09
Eerst meemaken, dan geloven.

Dan kunnen we het topic ook net zo goed sluiten ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Eindelijk mogelijk warm lenteweer ,voor de zomer moeten we nog wachten tot 21 juli..
Demeulemeester André

Tyshane

Veelbelovende updates! Heerlijk vooruitzicht, alleen al het feit dat de temperatuur gaat stijgen, want dat winterdekbed en de kachel aan in mei, dat kon echt niet meer hoor! :P Als daarna dan ook de zon nog gaat komen en zich veelvuldig laat zien, dan wordt ik helemaal blij, een fijne zomerse setting, uiteraard in de namiddag en avond afkoeling & napret door regen en onweer! Viva la meteo!  8)

Citaat van: dondertje127 op vr 18 mei 2012 - 16:09
Eerst meemaken, dan geloven.

Lol, het zijn verwachtingen hè, geen beloftes! ;)

Fren

Ik trek de BBQ maar vast onder het stof vandaan en de vriezer kan vol vlees
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Roan

Citaat van: André op vr 18 mei 2012 - 17:44
Eindelijk mogelijk warm lenteweer ,voor de zomer moeten we nog wachten tot 21 juli..
juli moet juni aan zijn neem ik aan? ;)

ontopic:
heerlijk vooruitzichten, nu maar hopen dat er een dikke russische beer gaat komen in de zomer zodat we de hele zomer kunnen gaan genieten van mooi weer, want het werd ook wel tijd zeg :)

Jan van Ooijen

Wat een heerlijke temperaturen, volop genieten van de "zomerse" temperaturen volgende week!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerard1995

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 18 mei 2012 - 21:02
Wat een heerlijke temperaturen, volop genieten van de "zomerse" temperaturen volgende week!


hmmm, t'is maar goed dat er onstabiliteit bij zit,
want de andere kant is natuurlijk, dat ik dan op een snoeihete afdeling aan me examens zit te blokke :(
positief blijvend: gelukkig ben ik wel veel vrij.... :)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Weatherboy

Nieuwe pluim al gezien? Dik 20 graden en prachtig weer! De dip is ook weg ná het weekend.

Eindelijk normaal weer! Weg dikke jas, ik wordt er blij van. :D

Lind@

Lekkere vooruitzichten nu hopen dat we ook meer zonneschijn krijgen.

Jan van Ooijen

De Oper van het Europees weermodel laat aangename temperaturen zien aankomende week, kijken wat dadelijk de pluimen zeggen

   



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

Heeft iemand de geschiedenis en beetje op de rit qua weer? Ik kan mij herinneren dat we in 92 en hele lange warme periode hadden met als ik mij niet geheel vergis toch wel en redelijk koud voorjaar. Het zou maar zo kunnen dat we en herhaling krijgen van toen.

Hoop echter wel op wat langer mooi weer dan van die korte prikjes.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Jan van Ooijen

Bijna zomerse week

Het meiweer bevindt zich in een zomerse spiraal. De komende week zijn we af van gematigde temperaturen en vertoeft het kwik vrijwel iedere dag tussen 20 en en zomerse 25 graden. Het is vaak zonnig en op enkele dagen valt een bui. Vandaag is het grotendeels droog, is er zon en zijn er stapelwolken.



In een zuidwestelijke stroming wordt het 16 tot 22 graden. Er is weinig wind en het voelt groeizaam aan. Vanavond is er toenemende kans op een bui. Dat is ook vannacht het geval. Morgen is er bewolking maar zijn er ook zonnige perioden. Er is kans op een enkele regen- of onweersbui. De stroming wordt aflandig en de temperaturen stijgen verder. Het wordt zondag 18 tot 24, mogelijk 25 graden in het oosten van ons land.

Ook op dinsdag is er nog kans op een bui. De meeste dagen van de nieuwe week is het echter droog en vrij zonnig. In een oostelijke stroming lopen de temperaturen iedere dag wat verder op. Het is dan ook aannemelijk dat mei in zomerse stijl zal eindigen. Met de Pinksteren lijkt het goede weer aan te houden. Er is vrij veel zon, kans op een bui en de temperatuurpluim zit op gemiddeld 21 graden

Bron Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hier alvast de 10-daagse pluim

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal