Winter discussietopic 2022/2023

Topic gezien door 223216 bezoekers
Gestart door Armand, do 01 dec 2022 - 16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markvb90

Grote vlokken hier!


oudetonge91

Citaat van: dennis089 op vr 20 jan 2023 - 07:15Nog geen sneeuwvlokje te zien in Limburg hahaha. Ik durf er bijna op te gokken dat die bui leeg is voordat ie hier is. Net als vannacht. Wakker worden in de sneeuw haha.. dat ik erin geloofde.. niet hier in Nederland xd

Verkeerd gegokt  :)

Armand

Stevige sneeuwval hier nu in Zuid-Limburg. Het duurde even voordat de sneeuw echt bleef liggen, maar nu gaat het hard. Helaas zit ik vandaag op werk, dus krijg er verder niet veel van mee.

Ploeps

Zelfs in Arnhem nu wat sneeuwvlokken. Nu maar afwachten of het sneeuwgebied nog iets naar boven wil uitbreiden, want we zitten hier precies op de grens van wel of geen neerslag.

Update 11:14 uur Te vroeg gejuicht... Het is alweer droog.
Liefhebber van weer-uitersten.

htevents

Het zit allemaal wel heel zuidelijk en het indraaien/uitbreiden naar boven zit er ook nog niet in lijkt het.

Der RoX

Doen jullie lief met die sneeuw? Kan eventueel geruild worden met die bak water die hier uit de lucht sodemietert  8)
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Sneeuwt hier momenteel rustig, maar ik vrees dat we de intensieve neerslag net gaan missen hier. Als dat inderdaad niet gebeurd dan blijft het hier denk ik bij witte daken.

Voor degene die het moeten missen, webcams met mooie beelden uit het zuiden van het land.

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/netherlands/north-brabant/eindhoven/eindhoven.html

https://webcamsittard.nl/index.php/en/

https://live.netcamviewer.nl/Amrath-Hotel-Vrijthof/639


Eric

Sneeuwt flink door hier idd!

dennis089

Citaat van: zwoof op vr 20 jan 2023 - 08:23Voor jou is de winter toch afgelopen ...  ;D
Haha Zwoof :P
Langzaam wel ja.. en we beginnen oud te worden.. hoelang zitten we hier nu al? 10 jaar ofzo..
Elke keer in spanning of dit het jaar wordt waarin het eindelijk lukt.
Toch wel apart dat we zoveel in het noorden zitten op de aardbol maar sneeuw zoiets zeldzaam is geworden.
Het is voor mij in ieder geval jaren achter elkaar niet gelukt.

htevents

Ik zit nu in Doetinchem en zie alles afbreken wat op mijn koers ligt. Welke omstandigheden missen wij in deze omgeving, terwijl het elders niet afbrokkelt en zelfs activeert?

Kram

Citaat van: htevents op vr 20 jan 2023 - 12:27Ik zit nu in Doetinchem en zie alles afbreken wat op mijn koers ligt. Welke omstandigheden missen wij in deze omgeving, terwijl het elders niet afbrokkelt en zelfs activeert?

Inderdaad interessant. In regio Utrecht lijkt alles te activeren waardoor het hier al uren onafgebroken aan het sneeuwen is. Sneeuwdek kruipt richting de 4 a 5 cm.

piene1987

Omgeving Dordrecht alleen maar regen. :(

Ubachsberg

9 cm gemeten net, ubachsberg zuid limburg( 210 meter n.a.p.) sneeuwt nog steeds, en volgens buienradar blijft dat nog wel even zo

Lothiriel

Flinke sneeuwval gehad vanmorgen en voormiddag, aangezien er quasi niks was voorspeld voor centraal België ben ik niet ontevreden.

Grotendeels weggesmolten nu maar toch paar uur mooi uitzicht gehad :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Govert

Lekker glibberen op de N2 (afslag High Tech Campus) bij Eindhoven. Ik kon bijna de helling niet opkomen. Dit was rond lunchtijd. Nu sneeuwt het niet meer.

Eric

Hele lichte motsneeuw, temp boven nul, dooit alweer, tóch een centimeter of 6 á 7 gevallen hier in Beek (Lb)

dennis089

Sneeuw is voorbij.. nu weer 10 jaar wachten  ???  ::)  :o  :(  :-\  ::)

Tower

In Groningen ( het hoge noorden ) is niks gevallen ;) dus hopen dat het over 10 jaar weer beetje sneeuw komt.
Laat de lente nu maar komen, ben wel beetje klaar met het vloeibare wat uit de lucht komt.

Der RoX

Knap hoe 7 februari 2021 en 1 april 2022 vergeten worden
WiNtEr!!11!1!@

flyineddy

Citaat van: Der RoX op vr 20 jan 2023 - 14:46Knap hoe 7 februari 2021 en 1 april 2022 vergeten worden
En 10 en 11 december 2017 zijn ook nog geen 10 jaar geleden.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal