Winter discussietopic 2022/2023

Topic gezien door 80363 bezoekers
Gestart door Armand, do 01 dec 2022 - 16:43

Vorige topic - Volgende topic

Der RoX

Zie ik daar een Scandi Hoog? Maar nog ver weg...
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Prachtrun GFS inderdaad, opvallend want eerder kwam het rond die tijd juist meer een enorm groot laag en een stevige westcirculatie. Vooralsnog helaas te ver weg om waarde aan te hechten, zeker als je ziet waar EC & GEM meekomen

Apart weertype hier momenteel, motregen bij -1.7 graden. De grond is echter te warm voor ijzel, enkel op auto's bevriest het en zelfs dat gaat moeizaam. Lokaal echter wel het wegdek wel onder 0 let dus goed op als je de weg op gaat!

grizzrh

Hier is de weg dek temp tussen de -1 en -3 ongeveer. Wordt dus glibberen en glijden als er geen vaste vorm valt

flyineddy

Oppassen mensen!
Het is lokaal glad, maar het kan heel plaatselijk zijn.
In Emmen, op de A37 en de A32 zijn al ongelukken gebeurd door gladheid.
Maar de straat bij mij voor het huis (10km Z van Emmen) is niet merkbaar glad.

Ongelukken A37 en A32:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/15302138/autos-glibberen-van-a37-en-a32-af-door-spekglad-wegdek

Ongeluk Emmen:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/15302153/ijzel-leidt-tot-botsing-in-emmen

EDIT (05:30 uur): Code oranje afgegeven voor Noord-Brabant, Gelderland en Limburg.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

Het was weer een koud dagje gisteren. 8)

Op 4 stations na werd er overal een vorstdag genoteerd. Ook werden er weer op uitgebreide schaal hellmannetjes vergaard ...  Deze zijn te bekijken in mijn grafieken op de link onderaan deze post, of (straks) in het daarvoor bestemde topic van dit forum.

In Twente , Nieuw Beerta en Deelen kwam het tot een ijsdag. Omdat ijsdagen medebepalend zijn voor het vorstgetal, neemt station Twente in deze de koppositie over ten koste van Hupsel.

Stand vorstgetal per 26-01:

Lothiriel

Komende week ziet er wel weer lekker herfstig uit! We maken er maar het beste van.

Ik ga op verlof naar de Ardèche en daar lag de afgelopen tijd heel veel sneeuw. Zal helaas minder zijn denk ik tegen de tijd (3 feb) dat ik er heen ga :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

grizzrh

wat een contrast in die nieuwe en oude run op langer termijn

Joep

Gfs oper wederom koude uitdraai inderdaad

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.