Winterdiscussietopic 2021

Topic gezien door 151333 bezoekers
Gestart door TMCThomas, wo 01 dec 2021 - 00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Mooie run, Bij EC zelfs paar ijsdagen mogelijk na sinterklaas


Joep

Ook sneeuwkansen volgende week zoals Zwoof ook al aangaf



zwoof

CiteerZeker niet!  8)
Oper EC 12Z:  sneeuwkaartjes 5 t/m 11 december

En de pluim:



Gemiddelde valt tegen.

zwoof

CiteerGFS 06z Oper is niet bedoeld voor mensen die nog hoop op winterweer hebben..... Ik ga geen kaartje posten uit principe :P


GFS wederom niet best.



Ook de Oper van EC 00Z is slecht.  Ook de sneeuwopties zijn zo goed als verdwenen helaas.  Overigens sneeuwt het hier nu wel.  :)

Der RoX

Hier en daar een hagelbuitje, voelt aardig fris aan buiten...
WiNtEr!!11!1!@

Joep

EC lijkt GFS achterna te gaan helaas.
Ook alle sneeuwkansen zijn zo'n beetje uit de run  :(

Koen-IJM

Pakjesavond en maandag licht winters, daarna nagenoeg normale temperaturen met nog altijd elke dag kans op regen. Bah... Overigens ligt met deze verwachting 2021 volgens mij nog steeds op koers om als een redelijk koud tot normaal jaar te verlopen qua temperatuur. Act 10.33 C vs 10.54 C normaal. Dat was vorig jaar wel anders met gem. 11.69 C.

Zynex

Achja, normaal hadden we deze anti-climax pas in januari/februari 😂. We lopen voor op schema!

Der RoX



Je verwacht het niet 😏, gelukkig geen lente temperaturen 😏
WiNtEr!!11!1!@

Koen-IJM

Nou, de lente is ook weer aanstaande  ::)

TMCThomas

Tja kan er weinig van maken, kaarten zijn gewoon niet best nu. Zaten eerder echt een aantal voor winter rampzalige kaarten bij, inmiddels is het gewoon redelijk normaal voor de tijd van het jaar. Om toch een beetje in het winter thema te blijven hierbij deze prachtige Meteofictie kaart van gfs lid 12, echt een perfect kaartje, de koudste lucht van Europa boven Nederland, inclusief sneeuwval.





EDIT: overigens wel iets om de gaten te  houden is aankomende dinsdag, verschillende modellen berekenen dat op het "dooifront" wat sneeuw kan gaan vallen en er zowaar een sneeuwdekje kan gaan ontstaan. ICON, GEM, Arpege, en EC in mindere mate komen er allemaal mee.




Zynex

Zooo, door die pluim is alle winterhoop volledig uit mij geknepen voor de komende twee weken. Blijkt maar weer dat de GFS het veel vaker goed heeft.

Bacci

Het is dat de spreiding nog vrij groot is en voor begin december is deze pluim nog vrij prima  ;D

zwoof

Oper EC 00Z :  dinsdag op woensdag nacht, sneeuw:




 


Zynex

Rond de 9e gaat de nieuwe pluim weer ri vriespunt.. ik blijf optimistisch.

JerryL

Zo rap is die kwam, zo snel ging ie weer. Maar hij kan ook weer net zo snel terugkomen.

ijzel

Ik denk voor de kerst valt niets meer te verwachten wat een blubber voor uit zichten

Armand

Citaat van: JerryL op vr 03 dec 2021 - 10:41Zo rap is die kwam, zo snel ging ie weer. Maar hij kan ook weer net zo snel terugkomen.

Precies! GFS 06z laat nu op MT toch weer een nieuwe poging voor een Scandi-hoog zien:



Met tevens een duikend laagje en (natte) sneeuwkansen. Het komt allemaal nog steeds niet helemaal goed uit de verf bij het vervolg, maar de hogedrukgebieden bieden de laatste runs weer wat meer weerstand tegen de opstomende westcirculatie. Geen standvastig winterweer voorlopig maar de kansen liggen nog wel op de loer ;)

flyineddy

Citaat van: Armand op vr 03 dec 2021 - 11:50maar de hogedrukgebieden bieden de laatste runs weer wat meer weerstand tegen de opstomende westcirculatie.

Haha, nu moet ik ineens aan Asterix en Obelix denken:
Maar één klein hogedrukgebiedje bleef dapper weerstand bieden.  ;D  :P

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Joep

EC laat het laagje ook zuidelijker langs trekken met mogelijk dus sneeuwkansen.

Maandag en woensdag nacht kans op sneeuw



Powered by EzPortal