Zomer discussietopic 2018 Deel 1

Topic gezien door 79059 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, vr 01 jun 2018 - 02:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: Armand op di 24 jul 2018 - 19:05
Dank Tam voor de handige tabel!

Marsel had het er vanmorgen al over; 'er broeit iets tussen 2 en 4 augustus'. GFS12z geeft antwoord: *knip*

Termijn natuurlijk nog enorm, maar eerlijk gezegd zou het me niet zo zeer verbazen. De omgeving en bovenlucht is nu eenmaal erg warm in onze omgeving, tevens hoeft het luchtdrukpatroon maar even gunstig te ontwikkelen en de deur voor tropische temperaturen staat wagenwijd open.

'Gelukkig' is de oper de warmste optie in het ensemble. Maar dan nog...het zou wat zijn zeg :o. Dát zou de absolute en meest abjecte kroning van deze Grootse zomer zijn.

vossejongk

Niet alleen de boeren gaan een rampjaar tegemoet, ook de natuur zelf sterft massaal af. Zeldzame planten leggen nu al het loodje en eenmaal weg komen ze niet, of pas na heel veel jaar weer terug.

Als imker snap ik er werkelijk geen snars van, er worden kilo's honing binnen gebracht maar waar halen ze het in godsnaam vandaan? Ik kan niks meer vinden wat bloeit, laat staan nectar geeft.

flyineddy

Citaat van: Tam op di 24 jul 2018 - 18:56
*Knip, plaatje*

Daarbij is een tekst toegevoegd:
Oftewel het KNMI weet het zelf ook nog niet precies.

Bron: https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/knmi-waarschuwingen

Toch best wel speciaal dat we dit jaar zowel voor hitte als koude officiële waarschuwingen hebben gehad van het KNMI.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Arend

Citaat van: vossejongk op di 24 jul 2018 - 20:20
Niet alleen de boeren gaan een rampjaar tegemoet, ook de natuur zelf sterft massaal af. Zeldzame planten leggen nu al het loodje en eenmaal weg komen ze niet, of pas na heel veel jaar weer terug.

Als imker snap ik er werkelijk geen snars van, er worden kilo's honing binnen gebracht maar waar halen ze het in godsnaam vandaan? Ik kan niks meer vinden wat bloeit, laat staan nectar geeft.

In mijn tuin bloeit nog van alles (dat moet ook wel gezien de waterhoeveelheden die ik er in dump), wordt daarom ook druk bezocht door bijen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

vlerk

Zeewind heeft nu ook Eindhoven bereikt , heerlijk hoor!

Extremissimorum

Lekker weertje nu in Hoorn. Zeebries zorgt voor verkoeling. Overdag alles dicht houden, vanaf een uur of 7 alles opengooien en dan is alles prima hier.

Je verzint het niet, maar nota bene nu ben ik verkouden. XD Weerstand wordt ook lager zo natuurlijk. Niet alleen bij kou en regen. Code oranje voor hitte heb ik nog nooit gezien, maar is gezien de mogelijke impact wel terecht denk ik.

Dank voor de update Marsel!
Ik vind het toch wel opvallend dat er zaterdag toch nog een heel hoge temperatuur bereikt kan worden. Het zou mij niets verbazen als het toch gewoon droog blijft. En wat er voor volgende week in de modellen staat... Hoee dan ook zeer weinig neerslag. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er nog mensen zijn die dit echt nog leuk vinden...

Maar echt ook, die hypes rondom of we die 38.6 gaan halen of niet. Denk niet dat dat gaat gebeuren, en vooral ook hoop ik dat niet
Wanneer krijgen we nou eens zo'n enorme Scandinavische blokkade in de winter?!

zwoof

Citaat van: Extremissimorum op di 24 jul 2018 - 21:22

Je verzint het niet, maar nota bene nu ben ik verkouden. XD Weerstand wordt ook lager zo natuurlijk. Niet alleen bij kou en regen.

Dat komt idd voor bij droogte blijkbaar. Mijn zoon is ook snipverkouden.   ;)

https://www.gva.be/cnt/dmf20180706_03601472/30-graden-en-toch-verkouden-ook-droogte-heeft-invloed-op-onze-gezondheid

winter67

Ec pluim mag van mij doorzetten steeds minder zeer warme leden na aankomend weekend en er gaan al leden naar de 20????

jornonweer

Citaat van: winter67 op di 24 jul 2018 - 22:30
Ec pluim mag van mij doorzetten steeds minder zeer warme leden na aankomend weekend en er gaan al leden naar de 20????
dat valt volgens mij nog wel mee hoor. de onzekerheid zit gewoon in eventuele thermische laagjes die de drukverdeling verstoren en de daarbijhorende onweersbuien/restbewolking. 

pluim deze morgend en die van deze avond :
Danger is real, fear is a choice.

Jeroen22

Volgens de radar zou het nu moeten gaan regenen/ onweren in de buurt van tilburg en de omgeving van Rotterdam. Trekt langzaam van zuid naar noord.

TMCThomas

Poeh dit is toch wel een beetje schrikwekkend, ons eigen weermodel Harmonie komt met de lokale 38 graden voor Nederland. Kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb.

Koen-IJM

Het verandert natuurlijk nauwelijks iets aan het neerslagtekort, maar er zijn wel degelijk plekken in het zuid(westen) waar wat neerslag is gevallen de afgelopen 24 uur...  ;)

Marsel

Citaat van: Koen-IJM op wo 25 jul 2018 - 08:53
Het verandert natuurlijk nauwelijks iets aan het neerslagtekort, maar er zijn wel degelijk plekken in het zuid(westen) waar wat neerslag is gevallen de afgelopen 24 uur...  ;)

Klopt, het was hier te Woensdrecht even goed raak vanmorgen. Onweerde er zelfs bij. Dat was een verrassing. Verder waren de elevated buitjes van nu wel verwacht. Nu is het wachten op het oplossen van de Ac en buienrestanten. Dat zal nog wel enkele uren duren.

Neochamp

Citaat van: Marsel op wo 25 jul 2018 - 09:24
Klopt, het was hier te Woensdrecht even goed raak vanmorgen. Onweerde er zelfs bij. Dat was een verrassing. Verder waren de elevated buitjes van nu wel verwacht. Nu is het wachten op het oplossen van de Ac en buienrestanten. Dat zal nog wel enkele uren duren.

Nu Is Woensdrecht, Hoogerheide en Bergen op Zoom toch wel een apart hoekje vind ik.
Woon zelf in Goes..Heb er zelf ook nog gewoond.
Maar op de een op andere manier. Is het in de winter vaal heel koud. Of begint de sneeuwgrens zo Op De grens Zeeland/Bergen op Zoom.
Bakken met regen. En dan 5 km Zeeland in droog, of andersom.
Maar vooral valt mij die koudere temperaturen in de winterse nachten.

jelliiee


Koen-IJM

Het blijft warm, maar de extreme opties lijken er een beetje uit te zijn voor volgende week. Wel nog altijd ronduit droog. Hopen op een bak neerslag zaterdag want daarna zijn de druppeltjes ver te zoeken...

jelliiee

Citaat van: Koen-IJM op wo 25 jul 2018 - 10:28
Het blijft warm, maar de extreme opties lijken er een beetje uit te zijn voor volgende week. Wel nog altijd ronduit droog. Hopen op een bak neerslag zaterdag want daarna zijn de druppeltjes ver te zoeken...

De extreme opties zijn er alleen uit bij de modellen van het knmi. Die neem ik met een korreltje zout.

ThaGhostNL

Citaat van: jelliiee op wo 25 jul 2018 - 10:46
De extreme opties zijn er alleen uit bij de modellen van het knmi. Die neem ik met een korreltje zout.

Toch hadden Harmonie en Hirlam het meeste aardig goed te pakken.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Bubba

BOEHOEHOEEE :'(

Ik zat me al te verheugen op een paar verkoelende druppeltjes, met name voor me moestuin, maar hoe dichter bij de bui komt des te minder blijft er van over :o

Nou vanavond maar weer met een gietertje aan de gang :P

dennis089

Ik vind de pluim voor zuidoost toch nog behoorlijk extreem. Na drie dagen 35 graden of zelfs meer. Een koeler weekend rond de 30 graden waarna we gewoon weer terug gaan naar 35 graden... Misschien wel dagenlang... Verschrikkelijk ???? en onweer of regen na zo'n extreme hitte.. Vergeet het maar

Powered by EzPortal