Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83450 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Marsel op zo 12 feb 2017 - 15:25
Het dooit niet eens hard, say whaaat! ;D. Er lag hier ruim 7cm vanmorgen...is inmiddels al bijna weg op een paar blubber restanten na. Triestige aanblik met die papzooi. Nee, een sneeuwdek van een paar uur maakt het bij mij nog geen winter. Een eenmalig sneeuwdekje lukte zelfs in de zachtste winters nog. Maar goed, ik heb dan ook niet de roze winterbril op  ;D  ;).

Heeft niks met een winterbril te maken. Ik zie wat ik zie hier. Die ene cm van vanmorgen hier is nog steeds niet weg. Ik zal zo ff een foto maken.  :)

Edit: Hier is de foto enkele minuten geleden gemaakt bij mij achter het huis.


Jelle

Citaat van: zwoof op zo 12 feb 2017 - 15:57
Heeft niks met een winterbril te maken. Ik zie wat ik zie hier. Die ene cm van vanmorgen hier is nog steeds niet weg. Ik zal zo ff een foto maken.  :)

Inderdaad. Hier in Zwolle nu pap van 0-2 cm op straat maar een mooi en stevig dek op het gras van nog 4-6 cm. Kan een koude nacht worden!

Marsel

Citaat van: zwoof op zo 12 feb 2017 - 15:57
Heeft niks met een winterbril te maken. Ik zie wat ik zie hier. Die ene cm van vanmorgen hier is nog steeds niet weg. Ik zal zo ff een foto maken.  :)

Pictures or it didn't happen  ;) ;D.

zwoof

Citaat van: Marsel op zo 12 feb 2017 - 16:04
Pictures or it didn't happen  ;) ;D.

Haha! Hier 1 van voor het huis in de zon.  Die ene cm is niet veel vanaf  :D


jaap verheij


Jelle

Een koude nacht moet het met gemak wel kunnen worden. Zelf sluit ik matige vorst op een aantal plekken zeker niet uit. Meeste weerbureaus komen echter met -1 tot lokaal -2 graden.

pietjelol

Gezien de hoeveelheid sneeuw die er nog licht is dat zeker mogelijk denk ik hooguit de straat is hier weer schoon.
Sterker nog de plassen op de weg beginnen te bevriezen

Remy

Hier was het vandaag een sublimerend weertje.Alle sneeuw die er nog lag hier is zo goed als in magische damp opgegaan.Iig kunnen we weer wat sneeuw in de boeken bijschrijven deze winter.Ik hoop dat die voor heel Nederland als normaal of beter te boek kan gaan.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Unknown-user1778

Zoveel verschil op zo'n klein stukje land.. Waarom komt er nooit eens een bui die heel Nederland in 40cm sneeuw legt

Energizer85

Hier vanmorgen bij het wakker worden een mooie 10 cm sneeuw. Eindelijk sleeen en een sneeuwpop maken!! Lang geleden hier in het westen. 'Momenteel kraakt de sneeuw weer flink. Dus inmiddels weer vorst aan de grond

Remy

Citaat van: dennis089 op zo 12 feb 2017 - 18:47
Zoveel verschil op zo'n klein stukje land.. Waarom komt er nooit eens een bui die heel Nederland in 40cm sneeuw legt
Omdat we te groot zijn.bdw.. alle wind komt momenteel weer van rechts.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas

Hecht hier asjeblieft nog geen waarde aan want het is nog heel ver weg maar dit zou toch wel een mooie afsluiter voor de winter zijn  ;)

Het grappige is dat CFS (V2) met ongeveer dezelfde kaarten komt.

ron12

Citaat van: dennis089 op zo 12 feb 2017 - 18:47
Zoveel verschil op zo'n klein stukje land.. Waarom komt er nooit eens een bui die heel Nederland in 40cm sneeuw legt
Als die sneeuw op Madurodam valt dan heefft heel Nederland een wit tapijt, het kan wel hoor ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Leuk plaatje zo van Madurodam. Ook nu nog een gebroken sneeuwdek op de 13e, dus de 4e dag met sneeuwdek in februari alweer, ondanks we eerder geen sneeuw hadden waar al wel op andere plekken sneeuw viel voor deze dagen. Toch weer een aantal meer dan ik gedacht had weer. Zeker aangezien ik me had ingesteld op de lente na die 2 mooie dagen.
Op de Posbank was het ook erg druk. Ik mat daar maar liefst 9 cm sneeuwdek in de morgen van de 12e. Dat was anderhalve cm meer dan in Velp.

Al met al een goede fijne winter tot nu toe :)
In totaal zitten we hier dit jaar al op liefst 25! dagen in totaal met een sneeuwdek, met vandaag de 13e meegeteld. Toch bij elkaar weer een halve week erbij in februari, dat is niet mis! :)

Marsel

Citaat van: Jelle op zo 12 feb 2017 - 17:00
Een koude nacht moet het met gemak wel kunnen worden. Zelf sluit ik matige vorst op een aantal plekken zeker niet uit. Meeste weerbureaus komen echter met -1 tot lokaal -2 graden.

Teveel wind om het sneeuwdek significant mee te laten tellen. De machanische turbulentie die agv wind optreedt mengt warmte op enige hoogte door waardoor je een grofweg neutraal profiel in de grenslaag krijgt. Uitstraling is dus ondergeschikt tov de menging momenteel. Mocht het windstil geweest zijn had matige vorst er zeker in de sneeuwgebieden ingezeten.

SniperEye

Zo langzaam aan lijkt het einde winter. Hoewel er nog zat momenten zullen aandienen waarbij een knipoog naar de winter gemaakt zal worden denk ik dat de schaatsen in het vet kunnen en de sneeuwschep terug de schuur in.

De pluim is ook overwegend zacht en de zonkracht neemt per dag toe.

zwoof

Citaat van: TMCThomas op zo 12 feb 2017 - 21:14
Hecht hier asjeblieft nog geen waarde aan want het is nog heel ver weg maar dit zou toch wel een mooie afsluiter voor de winter zijn  ;)

Het grappige is dat CFS (V2) met ongeveer dezelfde kaarten komt.


GFS laat die mogelijke 'glijbaan' optie op einde maand steeds weer zien, nu ook in de 00Z run.  Maar ja, wat je zegt ver weg. We zullen het zien.  ;)



TMCThomas

Citaat van: SniperEye op ma 13 feb 2017 - 07:31
Zo langzaam aan lijkt het einde winter. Hoewel er nog zat momenten zullen aandienen waarbij een knipoog naar de winter gemaakt zal worden denk ik dat de schaatsen in het vet kunnen en de sneeuwschep terug de schuur in.

De pluim is ook overwegend zacht en de zonkracht neemt per dag toe.
You never know. In het topic waar zwoof laatst naar verwees (winterdiscussieyopic 2012/2013 dacht ik) Was het in maart nog goed winters.
(Al moet ik zeggen dat ik ook een beetje het gevoel heb dat de winter nu zo ongeveer wel over is)
Citaat van: zwoof op ma 13 feb 2017 - 09:09

GFS laat die mogelijke 'glijbaan' optie op einde maand steeds weer zien, nu ook in de 00Z run.  Maar ja, wat je zegt ver weg. We zullen het zien.


Het zou toch mooi zijn  :)

hangtime

Vorig jaar April hadden we in het oosten nog 19 dagen vorst aan de grond.
Dus dat die winter voorbij is, is wellicht wat vroeg geroepen ;)

Edwin

Prima dit! Paar graden erbij en houden zo. Sneeuw is wel snel weg op deze manier
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal