Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83588 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: Tyshane op zo 12 feb 2017 - 09:10
Hier heeft het goed gesneeuwd afgelopen nacht. Er was al een klein sneeuwdekje van afgelopen dagen maar vannacht is alles helemaal dicht gesneeuwd en nu ligt er een mooi pak. Geen idee hoeveel, dat gaan we zo eens bekijken, met de atb het bos in en genieten maar!  8)

Sneeuwliefhebbers met sneeuw; blijf niet voor de pc of laptop maar geniet er van en ga naar buiten en geniet van het plaatje en dat wonderlijke sneeuwspul zelf. Je weet niet hoe lang het gaat duren voordat er weer een winter komt met sneeuw en grote kans dat het na vandaag voorbij is qua deze winter...  ;)

Jammer dat we niet allemaal in elkaars buurt wonen anders hadden we een mega sneeuwballengevecht kunnen houden, of groepswandeling of slee-competitie...  ::) :P Have fun!


Ik weet nog dat je begin van het jaar zo teleurgesteld was omdat je geen sneeuw had. Gelukkig is dat ruimschoots goed gemaakt nu! :) Geniet ervan! :)

Denk dat je met iemand anders in de war bent. We hebben begin van het jaar wel sneeuw gehad :)

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op zo 12 feb 2017 - 10:02
Denk dat je met iemand anders in de war bent. We hebben begin van het jaar wel sneeuw gehad :)

Ik weet dat jij het was, het was net voor die sneeuw van januari. Toen baalde je zo, een paar dagen later had je sneeuw. Niet rottig bedoelt hoor. Ik gun het je juist omdat je toen zo baalde. maar maakt niet uit verder. :)

---

FF gezocht, dit bericht bedoelde ik! :)

Citaat van: dondertje127
Maar wat een teleurstelling zo op het moment supreme. Ik was er al bang voor dat het ineens zou kunnen tegenvallen. Hele tijd zitten verheugen maar de sceptische drang is net weer iets TE ver naar achter gedreven door alle vooraf positieve berichten. Getver, weer alleen maar natte troep!  ::)

Benieuwd nu of de vorst volgende week ook überhaubt wel doorgaat. Sorry voor mijn geklaag ditmaal, maar mag ik me even een keer zwaar teleurgesteld voelen? :(

Ik hoop dat die natte zut alsnog wordt omgezet in de koers met veel sneeuw zoals die gister nog was en toch de hele boel precies over Nederland trekt.

Remy

Even iets echt belangrijks.. Met vorst zet ik altijd een fles cola buiten.. Het is heel de week al niet koud genoeg om daar slush van te maken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Op naar de lente nu, het is nog maar eens bewezen dat het niet kan winteren in west vlaanderen. Opzich kan er nog een prikje komen, maar hoe later we inde winter gaan, hoe minder kans hier in het westen dat het ook maar iets word, en als het in dec/jan/begin feb al niet lukte, zal het nu ookwel niet meer lukken :D

Hopen op volgend jaar beter dan maar ;)  is maar 8 maanden meer  ::)

martijn

Geloof nooit dat de sneeuw hier vandaag allemaal al wegdooit

ron12

Gelderland voor de tweede keer deze winter, een vol treffer wat sneeuw betreft, woensdag mogelijk 15 graden in het zuiden van het land 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

cekstuffertz

Citaat van: martijn op zo 12 feb 2017 - 11:52
Geloof nooit dat de sneeuw hier vandaag allemaal al wegdooit

Met de regenbuien die nu boven zuid nl liggen zal alles snel oplossen...

boharo

Weer wat fotootjes uit Heerhugowaard!
Let it snow, let it snow, let it snow!

matroesjka-world

Als winter- en sneeuwliefhebber baal ik als een stekker van deze winter.
Nog geen 0,03 cm sneeuw hier zien liggen afgelopen periode   >:(

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Johannes96

Citaat van: matroesjka-world op zo 12 feb 2017 - 12:08
Als winter- en sneeuwliefhebber baal ik als een stekker van deze winter.
Nog geen 0,03 cm sneeuw hier zien liggen afgelopen periode   >:(



Ja..regen en wind altijd wel hier, sneeuw ho maar. Al 5 jaar niks en 2012 stelde hier qua sneeuw ook niks voor.. Alleen 2005 (40-50cm) en 2009 (30cm). Jammer dan, mensen geniet nog even, al +5 in t zuiden. Zo maar even naar Hindeloopen matroesjka, 3-4cm daar.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: boharo op zo 12 feb 2017 - 12:08
Weer wat fotootjes uit Heerhugowaard!

Hey wat grappig, die eerste foto is genomen vanuit de Woestijnvaraan, ik woon zeg maar 30-40 meter rechts van dat punt :-)

Toch nog wel meer sneeuw dan ik dacht vannacht, zo'n 7-8  cm
Marco Nierop
http://zweef.nl/

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op zo 12 feb 2017 - 12:20
Ja..regen en wind altijd wel hier, sneeuw ho maar. Al 5 jaar niks en 2012 stelde hier qua sneeuw ook niks voor.. Alleen 2005 (40-50cm) en 2009 (30cm). Jammer dan, mensen geniet nog even, al +5 in t zuiden. Zo maar even naar Hindeloopen matroesjka, 3-4cm daar.

Ja 2005 was prachtig, wat een ervaring en om nooit te vergeten, en dat was in maart he?.. zou het ooit nog eens gebeuren? Ik blijf hopen  :)

Hindeloopen zeg je? hmmm, ik zal er over na denken, bedankt voor de tip. Ik ben ook al uitgenodigd in Amsterdam (7 cm) haha, maar dat is me te ver  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

PatrickM

Fraaie foto's!
Ik deel ook een aantal beelden.








boharo

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op zo 12 feb 2017 - 12:22
Hey wat grappig, die eerste foto is genomen vanuit de Woestijnvaraan, ik woon zeg maar 30-40 meter rechts van dat punt :-)

Toch nog wel meer sneeuw dan ik dacht vannacht, zo'n 7-8  cm

Dat is wel toevallig. Ja ik woon inderdaad op de Woestijnvaraan, wij wonen er nu een half jaartje. Daarvoor woonde we in Haarlem.
Ik had ook niet zoveel sneeuw verwacht. Mooie afsluiting van deze winterse periode.
Let it snow, let it snow, let it snow!

Joep

Sneeuwdek Nederland. Groot gebied randstad ligt de meeste sneeuw.
(zuiden N-H/noorden Z-H)
Hier in Alphen ligt ook zeker 10 cm

Denk dat Hirlam het bij het rechtste eind had.

Arend

Citaat van: PatrickM op zo 12 feb 2017 - 12:39
Fraaie foto's!
Ik deel ook een aantal beelden.

Mooie foto's!

Voor het gevoel valt de temperatuur momenteel nog best mee/tegen, de wind houdt het op veel plaatsen in het land nog volop winters.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Mooie foto's en video weer inderdaad! Met de 2 meter temperaturen valt het ook hard mee. Het dooit niet eens hard, op veel plaatsen nog rond 1 graad en op 10 cm zelfs nog vorst, hier en daar.  Alleen Limburg is eigenlijk warm met 7 graden. Maar dat lijkt zo langzamerhand een vanzelfsprekendheid te worden deze winter.   ;)



Marsel

Citaat van: zwoof op zo 12 feb 2017 - 15:11
Mooie foto's en video weer inderdaad! Met de 2 meter temperaturen valt het ook hard mee. Het dooit niet eens hard, op veel plaatsen nog rond 1 graad en op 10 cm zelfs nog vorst, hier en daar.  Alleen Limburg is eigenlijk warm met 7 graden. Maar dat lijkt zo langzamerhand een vanzelfsprekendheid te worden deze winter.   ;)

Het dooit niet eens hard, say whaaat! ;D. Er lag hier ruim 7cm vanmorgen...is inmiddels al bijna weg op een paar blubber restanten na. Triestige aanblik met die papzooi. Nee, een sneeuwdek van een paar uur maakt het bij mij nog geen winter. Een eenmalig sneeuwdekje lukte zelfs in de zachtste winters nog. Maar goed, ik heb dan ook niet de roze winterbril op  ;D  ;).

Armand

Hier in Limburg is het inderdaad weer warmer dan in de rest van het land. Voelt wel lekker aan met een zonnetje erbij. Het is hier nu eenmaal geen geweldig microklimaat voor sneeuw in de winter. Daar ben ik ook allang achter ;)

Streamertje

Hier inderdaad ook bijna alles alweer weg (was toch een cm of 7) ondanks de 2-3 graden boven nul. Het was weer even leuk die paar uur...



Powered by EzPortal