Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83470 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: Arend op za 11 feb 2017 - 16:00
Af en toe komt hier nog wel eens een kaartje van CFS voorbij met de verwachting voor een bepaalde maand/seizoen. Hieronder drie verwachtingen van CFS voor februari. De eerste op basis van de periode 11 t/m 20 januari, de tweede 21 t/m 30 januari en de derde 31 januari t/m 9 februari. Wat zegt dit over dit model?  ;D

Dat CFS overrated is, zoals ik constant hier verkondig. Springt alle kanten op zodat er altijd wel iets goeds tussenzit.


Snowcasting: het sneeuwt nog steeds matig tot hard door, temperatuur is weer onder nul! Alles blijft liggen, op gras, daken, auto's, de straat, bomen. Volwinter! Geweldig!

zwoof

Citaat van: dondertje127 op za 11 feb 2017 - 15:33
Ik heb me laatst een ietsje vergist in de statistieken van januari over de gemiddelde temperatuur:

Normaal is het voor de omgeving Deelen 3.1 graden (en niet 3.4), maar het gemiddelde van januari 2017 is niog steeds 0.5 graden. Alsnog bijna 3 graden kouder dan normaal.
De Bilt is normaal ook 3.1 graden en daar kwam het gemiddelde uit op 1.6 graden, ook anderhalve graad kouder dan normaal. Bijlage statistiek van De Bilt.


Bron: weerstatistieken.nl

Weerstatistieken vergelijkt voor elke regio met het landelijk maandgemiddelde van de Bilt
Onderstaande cijfers zijn van Twente. Hier zie je 0,2 graden tegen eveneens 3.1 normaal (de Bilt). 

Februari is nog onderweg. Twente zit nu nog onder het maandgemiddelde met 2.9. Maar als de pluimen van afgelopen dagen uitkomen, zal deze maand in totaal bovengemiddeld gaan verlopen. De Bilt staat nu al op een gemiddelde van 5,2. voor Februari,  dat  is nu al 1,9 graden warmer dan normaal.

matroesjka-world

Citaat van: Remy op za 11 feb 2017 - 15:48
Hier in het Noordoosten is het al weken goed chillen.Niet dat het extreem koud is,maar met die wind erbij is het echt alsof je ergens op de Noordpool loopt.En alle grond is keihard bevroren hier als beton.Heel lastig als je paarden hebt.Mij maak je alleen blij met veel sneeuw.Dat is veel leuker dan alleen maar koud en wind waar we net zo niks mee kunnen voor die paarden hier.

Vette pech dit keer voor Groningen dus. Hier sneeuwt het nu eindelijk, kleine vlokjes, maar toch...  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

pietjelol

Citaat van: zwoof op za 11 feb 2017 - 16:05
Weerstatistieken vergelijkt voor elke regio met het landelijk maandgemiddelde van de Bilt
Onderstaande cijfers zijn van Twente. Hier zie je 0,2 graden tegen eveneens 3.1 normaal (de Bilt). 

Februari is nog onderweg. Twente zit nu nog onder het maandgemiddelde met 2.9. Maar als de pluimen van afgelopen dagen uitkomen, zal deze maand in totaal bovengemiddeld gaan verlopen. De Bilt staat nu al op een gemiddelde van 5,2. voor Februari,  dat  is nu al 1,9 graden warmer dan normaal.
Geen idee hoe je aan die 5.2 komt maar op dit moment is de Bilt vrij normaal met 3.4 graden ten opzichte van. 3.3

Vigo

Ben echt verrast! hier nu in 1 uur al 2/3 cm. Wat ben ik blij!

Borislav

Hirlam 12Z. Midden nl en omgeving amsterdam meeste sneeuw. Kan geen foto plaatsen sorry!
Borislav Lekic

zwoof

Citaat van: pietjelol op za 11 feb 2017 - 16:12
Geen idee hoe je aan die 5.2 komt maar op dit moment is de Bilt vrij normaal met 3.4 graden ten opzichte van. 3.3

Het staat gewoon op weerstatistieken




Extremissimorum

Citaat van: Borislav op za 11 feb 2017 - 16:24
Hirlam 12Z. Midden nl en omgeving amsterdam meeste sneeuw. Kan geen foto plaatsen sorry!

En ook voor Noord-Holland. Oosten van het land serieuze kans op ijzel.

pietjelol


Johannes96

Begint hier ook eindelijk weer te sneeuwen, alles was vandaag al weg van afgelopen dinsdag. Maakt Friesland nog wat kans vanavond of gaat alles zoals zo vaak weer onder ons door  :P Ik gun iedereen sneeuw hoor, NO Groningen en Limburg morgen ook wel eens wat nu!

Arend

Citaat van: zwoof op za 11 feb 2017 - 16:25
Het staat gewoon op weerstatistieken



Het op weerstatistieken getoonde virtueel gemiddelde is een combinatie gebaseerd op waarnemingen, verwachtingen en statistiek. Voor een juist gemiddelde moet je alleen de waarnemingen gebruiken zoals Pietjelol aangeeft.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: pietjelol op za 11 feb 2017 - 16:30
..
Ja dat klopt dat is de huidige stand. Op weerstatistieken dezelfde grafiek en daarnaast een gemarkeerd stuk waar de verwachting wordt meegenomen. Als de verwachtingen uitkomen, zal de maand warmer verlopen. Hij staat nu op 5.2 voor de Bilt.  ;)

Citaat van: Arend op za 11 feb 2017 - 16:36
Het op weerstatistieken getoonde virtueel gemiddelde is een combinatie gebaseerd op waarnemingen, verwachtingen en statistiek. Voor een juist gemiddelde moet je alleen de waarnemingen gebruiken zoals Pietjelol aangeeft.

Dat zei ik / bedoelde ik dus ook  :)

Borislav

Arperge 12z sneeuwbom Amsterdam? Kan geen foto plaatsen
Borislav Lekic

raymond041

Eindelijk wat sneeuw van betekenis in de Kop van Noord-Holland. Erg mooi.


Remy

Citaat van: matroesjka-world op za 11 feb 2017 - 16:07
Vette pech dit keer voor Groningen dus. Hier sneeuwt het nu eindelijk, kleine vlokjes, maar toch...  8)
Net als hier duss.. volkomen kansloos.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Johannes96

Het zou al droog moeten zijn volgens buienradar, gaat het alleen maar harder sneeuwen!  :o

Dat grote neerslaggebied net ten oosten van Luxemburg, lijkt veel Noordelijker NL in te komen? Overijssel,Drenthe, Friesland en Wadden?

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op za 11 feb 2017 - 17:03
Het zou al droog moeten zijn volgens buienradar, gaat het alleen maar harder sneeuwen!  :o

Foto?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Johannes96


matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Joep


Powered by EzPortal