Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83472 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joep

Nulgradenniveau-kaart laat zien dat in ZO neerslag vanavond/vannacht als regen valt.

Verder ten N(W) sneeuw en op grensvlak mogelijk ijzel!

weernl

zwoof

Zo! De hoeveelheden zijn flink opgehoogd. Jammer dat we nu niet aan het begin, maar het eind van de vorstperiode zitten. Het zal uiteindelijk een op een geslaagde dooiaanval uitdraaien.  Dat er dus maar een ongenadig pak mag vallen, zodat er nog wat valt te genieten.   :D

Citaat van: Joep op za 11 feb 2017 - 09:38
Nulgradenniveau-kaart laat zien dat in ZO neerslag vanavond/vannacht als regen valt.

Verder ten N(W) sneeuw en op grensvlak mogelijk ijzel!

weernl

Klopt GFS laat dat zien. Ook Arperge laat regen zien aan de zuidelijke kant van het front, maar in iets mindere mate. Het is zoals zo vaak weer een nipte situatie qua temperaturen. Ouderwets snowcasten.  :)

GFS Za 21:00 uur:


Arperge:zondag 01:00 uur:



Marcellang

Citaat van: zwoof op za 11 feb 2017 - 09:41
Zo! De hoeveelheden zijn flink opgehoogd. Jammer dat we nu niet aan het begin, maar het eind van de vorstperiode zitten. Het zal uiteindelijk een op een geslaagde dooiaanval uitdraaien.  Dat er dus maar een ongenadig pak mag vallen, zodat er nog wat valt te genieten.   :D
Mooi,,,,,,,,,,,dan gaan we er met een grote klap voorlopig uit het winterse weer  ;D
Hier al wat kleinere hoeveelheden gehad en mogen tevreden zijn, vandaag wordt het hier wat minder zo te zien  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MauritsKuil

Citaat van: TMCThomas op za 11 feb 2017 - 09:30
Ach ik snap hem ook wel hoor
Maar kan jezelf daar iets aan veranderen? Soms zit het mee en soms zit het tegen. Heb je geen invloed op.

zwoof

Citaat van: Marcellang op za 11 feb 2017 - 09:43
Mooi,,,,,,,,,,,dan gaan we er met een grote klap voorlopig uit het winterse weer  ;D
Hier al wat kleinere hoeveelheden gehad en mogen tevreden zijn, vandaag wordt het hier wat minder zo te zien  8)

Totale chaos en verbijstering, Haha!  Dat zou toch wat zijn of niet dan. Eigenlijk toch wel een rare gedachte om steeds maar over de extremen te fantaseren. We zijn gewoon een stelletje perverse weerfanaten!   ;D

Jelle

En ik snap het ook en heb het met hem te doen.

pietjelol

Als zo blijft sneeuwen als het nu sneeuwt dat geloof ik echt niet dat er 6/7 cm gaat vallen hooguit 1 cm.

X-treme

Die aantal cm is ook voor vanavond/vannacht, dit is extra  ;)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

4seasons

Wat een verschil  ???


Normaliter heeft het binnenland meer sneeuw dan het westen van Nederland

Nu sneeuw in
Den Haag:
http://hdtv.webcam.nl/quick/

Katwijk:
https://webcam.nl/katwijkaanzee/


Het regent nu in Eindhoven ?:
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/netherlands/north-brabant/eindhoven/eindhoven.html


Remy

Citaat van: zwoof op za 11 feb 2017 - 10:21
Totale chaos en verbijstering, Haha!  Dat zou toch wat zijn of niet dan. Eigenlijk toch wel een rare gedachte om steeds maar over de extremen te fantaseren. We zijn gewoon een stelletje perverse weerfanaten!   ;D
Ik heb er lol mee maar ben echt niet pervers ;) ahoewel op een ander vlak.. misschien een beetje.. Ik ben voornamelijk nu heel benieuwd of de situatie echt doorzet.Ben geen weer kenner maar ik zie wel kans dat het hoog doorzet.Kleine kans maar ik kijk ook alleen maar naar het kinetische.Dan zit er echt zware koude lucht onder.En kan heel zaterdag en zondag er sneeuw vallen en blijven liggen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas

Het ziet er hier nu iniedergeval prachtig uit:



Unknown-user1778

Hier is t alweer weggesmolten. Daarom haat ik de winter ook. Het is enkel kwakkel verder niks. Op naar woensdag! De eerste lentedag

Remy

Citaat van: dennis089 op za 11 feb 2017 - 12:08
Hier is t alweer weggesmolten. Daarom haat ik de winter ook. Het is enkel kwakkel verder niks. Op naar woensdag! De eerste lentedag
Die paar kilometer hier naar noord oost Groningen vertelt een heel ander verhaal.. Al een dikke week vorst nu.,Niet erg koud maar wel met veel wind.Het is keihard winter hier..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Energizer85

Denk inderdaad ook dat Limburg wat meer naast de pot piest deze week. Ook hier in het westen vanaf dinsdag redelijk in de vorst en zojuist een aardig laagje sneeuw van een cm of 3

matroesjka-world

Citaat van: MauritsKuil op za 11 feb 2017 - 09:58
Maar kan jezelf daar iets aan veranderen? Soms zit het mee en soms zit het tegen. Heb je geen invloed op.

Hier zit het ook steeds tegen, we zitten steeds op de grens van wel of geen sneeuw en dan pakt het toch negatief uit voor ons  :'(
Baal ook als een stekker deze winter  >:(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Mrkos

Citaat van: Remy op za 11 feb 2017 - 12:14
Die paar kilometer hier naar noord oost Groningen vertelt een heel ander verhaal.. Al een dikke week vorst nu.,Niet erg koud maar wel met veel wind.Het is keihard winter hier..
Zeker keihard winter in het noord oosten. Geen pretje om door die wind te fietsen brrrrr....

Joep

Heerlijk om weer eens een sneeuwpop te kunnen maken :)

Død Snø

Zou iemand misschien een schatting kunnen maken waar de grens tussen regen en (natte)sneeuw zal zijn voor vanavond? :)

Gerard1995

Ook hier een laagje van dik 3 cm gevallen, nu al wel weer aan het breken door de dooi.. hoop dat de volgende sneeuwbui het weer goed kan maken, en Seriouuuus: 10 cm mogelijk vannacht?!?!?! :o stiekem worden grote delen van het land nog best wel verwend dit jaar, zeker met voorgaande jaren!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Remy

Citaat van: Joep op za 11 feb 2017 - 13:02
Heerlijk om weer eens een sneeuwpop te kunnen maken :)
Zwoof wat doe jij daar!? :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal