Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83464 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tuinprins

Citaat van: Edwin op wo 08 feb 2017 - 10:43
Ik las paar dagen geleden iets over elfstedentocht rond de 17e....en over zeer strenge diepvries vorst.....:P

Ik wacht momenteel op de eerste tweet over de lentehittegolf van volgende week 8)

Marcellang

Citaat van: dennis089 op wo 08 feb 2017 - 10:42
Wat een heerlijke dag op de zuidoost pluim woensdag 15 feb! Misschien wel 15+ graden ????????????????????????????????????? ????????????????????????
Gaat niet gebeuren, Midden Limburg woensdag 15 febr. striemende regen, + 5C.  ;D :P
Tact. -1,6C  hagel over gegaan in lichte sneeuw  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Edwin

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 11:10
Tja , dat jij mogelijkheden en verwachtingen als een soort van zekerheid beschouwd is erg vervelend voor je. Ik zag je ook al in andere fora je ongenoegen en negativisme uiten.  Ik zou zeggen relativeer het weer en de kaarten iets meer, dan ben je ook niet zo teleurgesteld achteraf.  Het weer laat zich nu eenmaal slecht voorspellen op LT. Het is zelfs gewoon mogelijk dat ook het lenteweer dat nu in de kaarten verschijnt,  weer compleet van de kaart geveegd wordt. Dat soort dingen maakt het hier juist leuk om er verwachtingen over te hebben en te volgen. Maar het weer zelf bepaalt uiteindelijk. Als je dat je achterhoofd houdt, kan je ook nooit teleurgesteld zijn over de verwachtingen.  Voor nu lekker ff genieten van een paar lekkere winterdagen die (naar alle waarschijnlijkheid; ) in't  verschiet liggen.   ;)

Welk forum?

Maar nee, dan lees je verkeerd. Waar lees jij dat ik dat als zekerheid beschouw? Juist niet. Ik moest er juist om lachen ;) Ik relativeer altijd en neem het zoals het is. Teleurgesteld ook niet, want ik weet dat het vaker tegen- dan meevalt in Nederland, dus weet niet waar jij dat las, maar dan interpreteerde je dat wel helemaal verkeerd. Dat zijn meestal die pipo's op dat waardeloze weerwoord. Enige wat ik jammer vind is dat het hier bijna altijd net niet is of het niet te combineren valt :P
Never Stop Exploring

Armand

Hier nog steeds niet echt onder de 4 graden geweest. Het loopt nu zelfs weer op richting 5 graden. Nee, de winter wil hier al enkele keren niet toeslaan. Laat die Oper dan maar uitkomen, want met hogere temperaturen zitten we hier in het Zuidoosten wel goed ;)

Marcellang

Citaat van: Armand op wo 08 feb 2017 - 11:29
Hier nog steeds niet echt onder de 4 graden geweest. Het loopt nu zelfs weer op richting 5 graden. Nee, de winter wil hier al enkele keren niet toeslaan. Laat die Oper dan maar uitkomen, want met hogere temperaturen zitten we hier in het Zuidoosten wel goed ;)
Het wil idd niet zo vlotten  ;)
Hier in de buurt van Hoogeveen sneeuwt het eigenlijk ook gewoon weer matig, niet verwacht.
Het lijkt wel alsof we even in een status quo zitten  :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Edwin op wo 08 feb 2017 - 11:24
Welk forum?

Maar nee, dan lees je verkeerd. Waar lees jij dat ik dat als zekerheid beschouw? Juist niet. Ik moest er juist om lachen ;) Ik relativeer altijd en neem het zoals het is. Teleurgesteld ook niet, want ik weet dat het vaker tegen- dan meevalt in Nederland, dus weet niet waar jij dat las, maar dan interpreteerde je dat wel helemaal verkeerd. Dat zijn meestal die pipo's op dat waardeloze weerwoord. Enige wat ik jammer vind is dat het hier bijna altijd net niet is of het niet te combineren valt :P

Zal wel een andere Edwin uit Zutphen zijn dan. Jij was er dus zeker van dat het niet zo zou kunnen gaan en bent opgetogen dat het ook niet uitkwam, begrijp ik uit je verhaal. Je moest erom lachen zeg je. Ik niet, het had nl ook best gekund dat er wel een vorstperiode, zoals begin van dit topic omschreven, was gekomen.  Ware het niet dat ik natuurlijk zelf ook wel het besef had,  dat het een unicum zou zijn geweest, gezien de zeldzaamheid ervan.  Het is inderdaad meestal net niet,  NL heeft nou eenmaal een saai klimaat. Strenge winterperiodes zijn zeldzaam.  Je ziet het ook terug in alle historische cijfers van de meting sinds 1901.  Het is hier zowel zomers als 'winters altijd hopecasten op extremen en vaak valt het erg tegen,  als er wat verwacht wordt.  ;)


Caps

Mijn verwachting is weer uitgekomen, grootspraak van de pluimen, compleet schaatsweer, temperaturen van -16 voorbij horen komen, maar uiteindelijk valt het weer allemaal mee, volgende week 16 graden in zuid-limburg, wanneer leren we hier is van dat niet alles is zoals het lijkt?

Marcellang

Citaat van: Caps op wo 08 feb 2017 - 12:17
Mijn verwachting is weer uitgekomen, grootspraak van de pluimen, compleet schaatsweer, temperaturen van -16 voorbij horen komen, maar uiteindelijk valt het weer allemaal mee, volgende week 16 graden in zuid-limburg, wanneer leren we hier is van dat niet alles is zoals het lijkt?
Nah die +16 graden van jou wordt het ook niet hoor, net als de - 16 graden  ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Erik V

Toch lijkt het of de modellen meer moeite hebben met koude verwachtingen dan met de warme verwachtingen. Daar bedoel ik mee dat als er verwachtingen zijn dat de temps bv volgende week boven de 10 uitkomen dat eerder uitkomt dan andersom. Weet niet of ik de enige ben die dit opvalt. Ben ook geen deskundige.

zwoof

Hier de gebieden met een sneeuwdek in Nederland.  Vanmorgen 08:00 uur:



Citaat van: Erik V op wo 08 feb 2017 - 12:34
Toch lijkt het of de modellen meer moeite hebben met koude verwachtingen dan met de warme verwachtingen. Daar bedoel ik mee dat als er verwachtingen zijn dat de temps bv volgende week boven de 10 uitkomen dat eerder uitkomt dan andersom. Weet niet of ik de enige ben die dit opvalt. Ben ook geen deskundige.

Ik zie dat niet, maar ik weet wel dat in de lente en zomertopics het precies zo gaat als in het wintertopic.  Het komt niet vaak exact uit wat men wil.  ;)

Extremissimorum

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 12:59
Hier de gebieden met een sneeuwdek in Nederland.  Vanmorgen 08:00 uur:

Die 0 voor Hoorn klopt niet. Er is hier een gebroken sneeuwdek, plaatselijk 1-2 cm. Mooi winters plaatje hoor!  8)

Bovendien sinds gisteravond non-stop neerslag, het blijft maar motsneeuwen. En dat gaat volgens mij nog wel uren door. Mij hoor je niet klagen.

Jammer dat het volgende week weer over is... Vooral voor niet nader te noemen weersites met grootse aankondigen en mooie autoreclames.  :-X

Jenkie

Plaatje klopt hier ook niet... Tel bij dat gebroken sneeuwdek gerust maar een centimeter of 2 op....

zwoof

Citaat van: Jenkie op wo 08 feb 2017 - 13:39
Plaatje klopt hier ook niet... Tel bij dat gebroken sneeuwdek gerust maar een centimeter of 2 op....

Denekamp ligt toch precies in dat gele gebiedje aan de rand?  Verder lijkt het voor hier wel aardig te kloppen. Vanmorgen lag er zeker 2 cm op mijn auto, maar Ik doe niet moeilijk over een cm meer of minder in het kaartje hoor. 

Wel een beetje sneu die witte stip midden in Twente. Haha! :D  Volgens mij is dat Almelo.  Maar kan me haast niet voorstellen dat daar niets ligt, Ik neem die 0 dan ook met een korreltje sneeuw.  Buiten is het hier in elk geval mooie witte wereld en koud. Voor mij gewoon winter!  :)


Remy

Citaat van: Edwin op wo 08 feb 2017 - 11:10
Volgens mij is wind sowieso juist niet gunstig. Slecht ijs of helemaal geen ijs
Yep.Maar als het eerst keihard waait koelt het water goed af.Daarna moet de wind dus juist gaan liggen voor goed ijs. Simpel.,gewoon opletten op school tijdens natuurkunde les.
Bdw,elfstedentocht.. weinig kans,maar ik ga wel langs de sloot staan als die er komt :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Død Snø

Ik vind het wel jammer dat wij niks hier hebben gekregen. Nu motregen en 0,7 C. Maar ik mag niet klagen want vorige maand hebben we hier meer dan 5 cm sneeuw gekregen  ;D

lans

Citaat van: Caps op wo 08 feb 2017 - 12:17
Mijn verwachting is weer uitgekomen, grootspraak van de pluimen, compleet schaatsweer, temperaturen van -16 voorbij horen komen, maar uiteindelijk valt het weer allemaal mee, volgende week 16 graden in zuid-limburg, wanneer leren we hier is van dat niet alles is zoals het lijkt?

Gefeliciteerd! haha beetje een rare uitspraak vind je niet?  Niets is wat het lijkt maar, 16 graden volgende week dat dan weer wel.

Zou dat dan ook nog maar even afwachten. Want niets is wat het lijkt!

Ik zou het niet erg vinden. Wordt hier ook een beetje moe van dat net niet.
achterhoek

yookin

Citaat van: Remy op wo 08 feb 2017 - 14:04
Yep.Maar als het eerst keihard waait koelt het water goed af.Daarna moet de wind dus juist gaan liggen voor goed ijs. Simpel.,gewoon opletten op school tijdens natuurkunde les.
Bdw,elfstedentocht.. weinig kans,maar ik ga wel langs de sloot staan als die er komt :D

De wind blijft de komende dagen gelijk...helaas
Stavoren

Remy

Citaat van: yookin op wo 08 feb 2017 - 14:55
De wind blijft de komende dagen gelijk...helaas
Net als Zwoof geniet ik gewoon van wat we nu hebben.. Morgen zien we verder.Maar ik hou in mijn achterhoofd het verleden,en een balletje kan zomaar een Elfstedentocht uitrollen.Wat nu veel moeilijker is wegens de toegenomen mensenmassa en dus bijbehorende ijsdikte.Een feit waar je statistici die opwarming claimen nooit over hoort.Maar ook dit feit is hier al eerder vermeld.Persoonlijk wordt ik er warm noch koud van.. ik geniet gewoon van het moment.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 13:59
Denekamp ligt toch precies in dat gele gebiedje aan de rand?  Verder lijkt het voor hier wel aardig te kloppen. Vanmorgen lag er zeker 2 cm op mijn auto, maar Ik doe niet moeilijk over een cm meer of minder in het kaartje hoor. 

Wel een beetje sneu die witte stip midden in Twente. Haha! :D  Volgens mij is dat Almelo.  Maar kan me haast niet voorstellen dat daar niets ligt, Ik neem die 0 dan ook met een korreltje sneeuw.  Buiten is het hier in elk geval mooie witte wereld en koud. Voor mij gewoon winter!  :)

Ja, je hebt gelijk hoor, het is hier ook op en top winter. Ik denk eigenlijk dat Denekamp iets meer naar links ligt, maar aangezien ik aan de rand woon en het hier vandaan ongeveer 3 kilometer is naar de Duitse grens, denk ik inderdaad dat we binnen dat gele randje vallen  ;)

pietjelol

Wat ik nu al opvallend vindt is dat men gister zij dat het rond middernacht weg zou trekken. Nou niet dus sneeuwt nog steeds matige motsneeuw en dat al sinds 7 uur gisteravond. En op de straten na is alles wit denk zeker wel een cm of 3

Powered by EzPortal