Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83481 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

yookin

Met windkracht 4 oostenwind kunnen we schaatsen voorlopig hier wel vergeten..

Er ligt iig een klein beetje sneeuw!
Stavoren

Erik V

Operationele run van het ECMWF zinspeelt op een zuidelijke stroming en aanvoer van zachte lucht. Lente is coming?? Kwik richting 15°C?? pic.twitter.com/Z7ykOhUbjR

https://twitter.com/EdAldus/status/829220444687462400

Pfffft....

Jenkie

Toch een paar centimeters sneeuw, maar niet echt koud. Net rond het vriespunt. Wat mij betreft: lente kom d'r maar in!

Toevoeging: ik neem het terug dat het niet koud voelt. Brrr, koude wind!!

zwoof

Heerlijke koude winterdag vandaag. Hier is een centimetertje sneeuw gevallen denk ik,  een mooie witte wereld in elk geval. Met lichte vorst overdag en met de ijzig koud aanvoelende wind erbij, is het winterbeeld helemaal compleet.  8)

Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 08:24
Heerlijke koude winterdag vandaag. Hier is een centimetertje sneeuw gevallen denk ik,  een mooie witte wereld in elk geval. Met lichte vorst overdag en met de ijzig koud aanvoelende wind erbij, is het winterbeeld helemaal compleet.  8)
Heerlijk, ben net ook even een half uurtje buiten bezig geweest, luv it  :D

Citaat van: Erik V op wo 08 feb 2017 - 07:58
Operationele run van het ECMWF zinspeelt op een zuidelijke stroming en aanvoer van zachte lucht. Lente is coming?? Kwik richting 15°C?? pic.twitter.com/Z7ykOhUbjR

https://twitter.com/EdAldus/status/829220444687462400

Pfffft....
Iedereen gooit maar om de 6 uur  kaarten en tweets etc in de media van (voor mij) ongeloofwaardige geworden bronnen.
Ik ben nou niet echt tevreden over het gezwabber van de 2 hoofdmodellen de laatste 2 maanden  ;D :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Remy

Hier is het ook wit en het sneeuwt momenteel ook heel licht.Met die harde wind erbij stuift de sneeuw ook op waardoor ik moeilijk kan zeggen hoeveel er ligt.maw gewoon hollansche winter hier.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TMCThomas

Had het niet verwacht maar het begint hier nu toch nog te sneeuwen. blijft nog niks liggen maar het is een leuk gezicht.

Armand

Citaat van: gilleeesss op di 07 feb 2017 - 22:53
Altijd maar NL.. waar is de tijd dat west vlaanderen kon genieten van een onder door trekkend laagje of noordzeebuien. Al jaren niks niks niks. Hopelijk evolueert dit weekend eens positief

Op dat ondertrekkend laagje ben ik ook nog steeds aan het wachten. Gebeurde vroeger nog wel eens en levert meteen een dik pak sneeuw op met vrieskou, heerlijk ;D

Afgelopen dagen ook genoeg ondertrekkende laagjes gezien, helaas met onvoldoende kou-aanvoer vanuit het oosten. Alleen de Noordelijke helft van Nederland wordt wel bereikt.

In de pluimen zit een flinke opwaartse trend met zelfs lente-achtige temperaturen in de verwachtingen. Krijgt het seizoensmodel CFS toch nog gelijk (voor ZO dan)

Koen-IJM

Amsterdam sneeuwt t momenteel erg hard. Volledig wit ondertussen. Lijkt wel een sneeuwbommetje wat ontstaat boven het zuidelijke deel van Noord-Holland  ;D

zwoof

Harmonie heeft koude temperaturen staan voor morgenvroeg tot min 9 :
De gevoelstemperatuur kan daarbij richting de -20 gaan.


Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 09:45
Harmonie heeft koude temperaturen staan voor morgenvroeg tot min 9 :
De gevoelstemperatuur kan daarbij richting de -20 gaan.
Heerlijk  8)
Sneeuwgebiedje in het N/O activeert weer een btje  ;)
Hollandscheveld motschnee -1,5C.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Marcellang op wo 08 feb 2017 - 10:02
Heerlijk  8)
Sneeuwgebiedje in het N/O activeert weer een btje  ;)
Hollandscheveld motschnee -1,5C.

Hier ook wat motschnee momenteel. Pluim is deprimerend overigens. Maar voorlopig nog ff genieten.  Ik ga ff de auto van sneeuw ontdoen.  Zal ook wel een lekkere ijsplak onder zitten.   :D

Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 10:12
Hier ook wat motschnee momenteel. Pluim is deprimerend overigens. Maar voorlopig nog ff genieten.  Ik ga ff de auto van sneeuw ontdoen.  Zal ook wel een lekkere ijsplak onder zitten.   :D
Idd lekkere opgevroren slushpuppie ijs zat onder de sneeuw  ;)
Ik kijk 2 dagen vooruit en neem stiekum het weekend ook nog mee als winterweer......
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Remy

Citaat van: zwoof op wo 08 feb 2017 - 10:12
Hier ook wat motschnee momenteel. Pluim is deprimerend overigens. Maar voorlopig nog ff genieten.  Ik ga ff de auto van sneeuw ontdoen.  Zal ook wel een lekkere ijsplak onder zitten.   :D
Mijn auto was al bevroren toen de sneeuw kwam.. Ff ruitenwissers aan en gaan :D Hier is het echt poedersneeuw dat er valt.Zojuist aan het schuiven en strooien geweest.. Maar misschien zo dadelijk nog een paar zakjes zout bij halen.Het blijft stug doorsneeuwen hier..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Lucifer

Zet het welkomstcomite maar klaar om de lente te ontvangen volgende week. Oper zit dan wel boven in de pluim, toch een duidelijke opwarming zichtbaar met een gemiddelde dat rond of boven de 10 graden klimt.

Daarmee zitten we dan halfweg februari. tik-tak.

Unknown-user1778

Wat een heerlijke dag op de zuidoost pluim woensdag 15 feb! Misschien wel 15+ graden ????????????????????????????????????? ????????????????????????

Edwin

Ik las paar dagen geleden iets over elfstedentocht rond de 17e....en over zeer strenge diepvries vorst.....:P
Never Stop Exploring

Remy

Citaat van: Edwin op wo 08 feb 2017 - 10:43
Ik las paar dagen geleden iets over elfstedentocht rond de 17e....en over zeer strenge diepvries vorst.....:P
Als de wind hier gaat liggen bevriest iedere sloot binnen geen tijd.Dankzij deze wind wordt het water goed in beweging gehouden gemengd en goed afgekoeld.Veel wind aan het begin van een vorst periode is gunstig voor ijsvorming mits de vorst aanhoud en dan de wind gaat liggen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Edwin

Citaat van: Remy op wo 08 feb 2017 - 10:58
Als de wind hier gaat liggen bevriest iedere sloot binnen geen tijd.Dankzij deze wind wordt het water goed in beweging gehouden gemengd en goed afgekoeld.Veel wind aan het begin van een vorst periode is gunstig voor ijsvorming mits de vorst aanhoud en dan de wind gaat liggen.

Volgens mij is wind sowieso juist niet gunstig. Slecht ijs of helemaal geen ijs
Never Stop Exploring

zwoof

Citaat van: Edwin op wo 08 feb 2017 - 10:43
Ik las paar dagen geleden iets over elfstedentocht rond de 17e....en over zeer strenge diepvries vorst.....:P

Tja , dat jij mogelijkheden en verwachtingen als een soort van zekerheid beschouwd is erg vervelend voor je. Ik zag je ook al in andere fora je ongenoegen en negativisme uiten.  Ik zou zeggen relativeer het weer en de kaarten iets meer, dan ben je ook niet zo teleurgesteld achteraf.  Het weer laat zich nu eenmaal slecht voorspellen op LT. Het is zelfs gewoon mogelijk dat ook het lenteweer dat nu in de kaarten verschijnt,  weer compleet van de kaart geveegd wordt. Dat soort dingen maakt het hier juist leuk om er verwachtingen over te hebben en te volgen. Maar het weer zelf bepaalt uiteindelijk. Als je dat je achterhoofd houdt, kan je ook nooit teleurgesteld zijn over de verwachtingen.  Voor nu lekker ff genieten van een paar lekkere winterdagen die (naar alle waarschijnlijkheid; ) in't  verschiet liggen.   ;)

Powered by EzPortal