Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 83473 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Remy

In Duitsland is een station dat extreem veel kouder is dan de rest.. zou het in een dal of juist heel hoog liggen? Iemand die dat toevallig weet?

@Richard Dat maakt een en ander wel duidelijk.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Richard

Citaat van: Remy op di 07 feb 2017 - 09:21
In Duitsland is een station dat extreem veel kouder is dan de rest.. zou het in een dal of juist heel hoog liggen? Iemand die dat toevallig weet?

Dat is de Brocken: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brocken

Duitje

Voor wat het waard is: op dit moment lichte sneeuwval in Castricum.
@Kees_Zwaan

zwoof

Maar eens kijken vanavond of we de vorstdagen groen of wit ingaan. Wordt weer snowcasten zo te zien. Als het al wat wordt zal het niet heel veel zijn. 

Hier de 10-daagse EC De Bilt:




X-treme

Het sneeuwt hier toch aardig op het moment. :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Tuinprins

In de omgeving van Eindhoven is het front niet echt actief: het druppelt wat maar daarmee is ook alles gezegd.

Zynex

Is dit nu de sneeuwbui? Want ik dacht dat het uit het noorden zou komen rond een uur of 5.

works915


Extremissimorum

Inmiddels al ruim een uur lichte sneeuwval die, uiteraard, niet blijft liggen.
Sneeuw gaat steeds meer over in regen, maar deze neerslag is helemaal niet te zien op de radars.

Er komt nog e.e.a. aan volgens Hirlam en HARMONIE. Maar of het blijft liggen? Ik heb er een hard hoofd in.

Marcellang

Citaat van: works915 op di 07 feb 2017 - 10:57
Lichte sneeuwbui in Purmerend

Nice  :) zelfs hier in de buurt van Hoogeveen valt er een btje verstrooide motsneeuw  ;D

Citaat van: X-treme op di 07 feb 2017 - 09:58
Het sneeuwt hier toch aardig op het moment. :)
Citaat van: Extremissimorum op di 07 feb 2017 - 11:08
Inmiddels al ruim een uur lichte sneeuwval die, uiteraard, niet blijft liggen.
Sneeuw gaat steeds meer over in regen, maar deze neerslag is helemaal niet te zien op de radars.
Er komt nog e.e.a. aan volgens Hirlam en HARMONIE. Maar of het blijft liggen? Ik heb er een hard hoofd in.
Zal idd niet meevallen om te blijven liggen denk, miss wat later vanavond ?
(Droge) sneeuw wordt niet altijd door de radar gezien maar gemeld door weerstations  ;) (is mij verteld)
En natte sneeuw wordt trouwens vaak overschat op de radar......
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

lans

Hmm ik verwacht voor Overijssel en Gelderland juist een verrassinkje. Bewolking komt daar tot stilstand en kan een aardige tijd blijven hangen. 
achterhoek

Remy

Vreemd,volgens het knmi is het hier een tikje boven nul maar onze thermometer geeft min twee aan.En het water in de emmers van de paarden bevriest ook gewoon.Die thermometer is correct dat weet ik heel zeker.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

pietjelol

Op dit moment wat miezer/korrelsneeuw niet echt bijzonder.

Marcellang

Citaat van: Remy op di 07 feb 2017 - 12:43
Vreemd,volgens het knmi is het hier een tikje boven nul maar onze thermometer geeft min twee aan.En het water in de emmers van de paarden bevriest ook gewoon.Die thermometer is correct dat weet ik heel zeker.
Dauwpunt denk  ;)
Of temp van Emmen aangehouden daar........
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

En de witte bijen zijn hier ook gearriveerd. Maar het gaat natuurlijk om vanavond, of het blijft liggen. Groen of wit tijdens de vorstdagen,  ben benieuwd :)

Remy

Citaat van: Marcellang op di 07 feb 2017 - 13:05
Dauwpunt denk  ;)
Of temp van Emmen aangehouden daar........
Dauwpunt heeft zover ik weet geen invloed op thermometers tenzij die in een bak water staan.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jones

Ik vraag me wel iets af.. Als je de kaarten van GFS bekijkt zie je dat er wel wat koude voorhanden is in het oosten van Europa en de oostenwind lijkt ook mee te zitten om die kou naar hier aan te voeren. Waarom lukt het dan niet om de kou hier te krijgen? We zijn toch nog maar half februari, maar heeft de zon hier al mee te maken?


Marcellang

Citaat van: Remy op di 07 feb 2017 - 14:33
Dauwpunt heeft zover ik weet geen invloed op thermometers tenzij die in een bak water staan.
Klopt dat ging natuurlijk ook alleen maar over het ijs op je emmers  ;D :P
Daarnaast reageer je dan niet op de temperatuur van Emmen, die was toen al boven 0 en die hebben ze misschien aangehouden voor invulling van de temperatuur voor de rest van de hoek van NL daar  ;)
Edit ; Lichte (natte) Schneefall
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Johannes96

Lichte sneeuwval Heerenveen nu.

Edit: dwarrelen nu toch redelijk wat vlokken door de lucht..

pietjelol

Lijkt nu toch iets van opglijding te ontstaan

Powered by EzPortal