Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 4

Topic gezien door 82055 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 04 feb 2017 - 12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof


Armand

Pluim voor Zuidoost is gewoon een lente-pluim met nachtvorst. Best lekker weertype, helder en zonnig weer met temperaturen boven 0. Kan wel eens lekker gaan aanvoelen in het zonnetje dan  8) Winter heb ik hier in het Zuidoosten eigenlijk al opgeven, dat zit er gewoon niet in hier, misschien eens een dagje wat kouder. Maarja, dat noem ik niet echt winter ;)

Kunnen dadelijk al mooi sla gaan zaaien onder glas, dan zitten we in maart met verse sla ;D

Hier is de pluim voor Zuidoost overigens nog:

zwoof

Citaat van: Rockybag op za 04 feb 2017 - 21:43
Ik kan mij herinneren dat in 2012 precies hetzelfde strookje zo over noordoost Nederland ging. Uiteindelijk viel er toen meer sneeuw dan verwacht. Het zal toch niet....  :o

Tja de verwachte neerslag  van dinsdag zal volgens dit model voor het overgrote deel als regen vallen met de berekende temperaturen. Maar wie weet, komt er wat meer neerslag in de berekeningen, valt neerslag later of worden de temps anders en worden we toch nog verrast.  ;)








Marsel

Citaat van: zwoof op za 04 feb 2017 - 21:54
En hier de 15-daagse EC De Bilt:

Erg fris hoor! Ik snap de lichtelijk negatieve/teleurgestelde reacites soms niet zo. Het wordt koud, gewoon winter, waarschijnlijk een dag of 5 achtereen met blijvend kans op een paar ijsdagen. Dauwpunten ver onder nul (zo laag zijn ze deze winter nog bijna niet geweest) dus die tijdelijke dooi overdag zal voor het gevoel nog steeds ijzig aanvoelen. Als je van winter houd is dit toch gewoon een mooi cadeautje? Tja, het is verre van totaal winter, maar dat maak je misschien maar een paar keer per mensenleven mee.

Bacci


Borislav

Borislav Lekic

Jan van Ooijen

Valt wel mee, zo minder is die niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: Borislav op zo 05 feb 2017 - 08:25
Ec is minder.

Oper wel iets hogere dagtemperaturen, maar het blijft wel winters. En net zoals Marcel zegt, het zal best ijzig aanvoelen.  Noorden zoals in voorgaande EC runs gewoon weer meer ijsdagen.  GEM is nog zo'n beetje de enige die wederom voor iedereen een heerlijke wintermaaltijd heeft bereid in 12Z. Dat model berekent al tijden over de hele run bijna niks anders dan vorst, ook overdag. 
Maar goed, EC heb ik zelf iets meer vertrouwen in. Zo maar eens weer kijken wat de rest van de deelnemers in de pluim ervan gebakken hebben.  :)

dennis089

nog een kleine twee weken tot het lente topic  :D

Jan van Ooijen

Citaat van: dennis089 op zo 05 feb 2017 - 09:29
nog een kleine twee weken tot het lente topic  :D

Maak er maar gerust 3.5 week van
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Hier alvast de 10-daagse EC voor Leeuwarden.
(de bilt staat die van gisteren nog) Ik moet weg nu.  ;)


gilleeesss

Welke winterprik??? Gfs al 2 runs zonder nachtvorst voor brussel, belgie. Geniet er van :) gefrustreerd ben ik :(

Armand

Citaat van: gilleeesss op zo 05 feb 2017 - 09:50
Welke winterprik??? Gfs al 2 runs zonder nachtvorst voor brussel, belgie. Geniet er van :) gefrustreerd ben ik :(

Voor de zuidelijke helft van NL en Belgiƫ lijkt het inderdaad mee te vallen. Denk dat nachtvorst er nog wel inzit, maar zeker overdag kan het best een aangename 5 graden worden in de zon. Geef mij dan maar eerder die 5 graden, houdt niet echt van ijsdagen als er geen sneeuw ligt. Ben eerder sneeuwfan dan schaatsfan ;)

Voor iedereen, ijsdagen of geen ijsdagen, het wordt in elk geval redelijk zonnig dus geniet ervan ;)

TMCThomas

GEM blijft stuf doorzetten met kou voor een heel groot deel van europa gedurende de volledige run:

EDIT: De Nieuwe GFS lijkt een mooi run te worden voor sneeuwliefhebbers

Tuinprins

Citaat van: Armand op zo 05 feb 2017 - 09:56
Voor de zuidelijke helft van NL en Belgiƫ lijkt het inderdaad mee te vallen. Denk dat nachtvorst er nog wel inzit, maar zeker overdag kan het best een aangename 5 graden worden in de zon.

Zoals de kaarten er nu voorstaan lijkt het voor het zuiden wel mee te vallen met de vorst. De Duitse Wetter Dienst geeft voor een groot deel van NRW (uitgezonderd de wat hoger gelegen delen) ook niet echt lage temperaturen op. Toch zal ik een aantal planten weer opnieuw afdekken want ik wil niet voor verrassingen komen te staan.

Franky46

De vorst stelt weinig voor hier de komende dagen (Noord Limburg) maar het blijft grotendeels droog met wat zon ook niet verkeerd dus !! ;)

TMCThomas

Nieuwe GFS komt met beter hoog?


En meer sneeuwkansjes  :)

gilleeesss

Citaat van: TMCThomas op zo 05 feb 2017 - 11:37
Nieuwe GFS komt met beter hoog?


Beter ja, nu maar niet vanonder in de pluim pls..

(zijn zelf sneeuwkansen voor rond valentijnsdag, maarja.. Waar spreek ik over :D is morgen toch weer weg)

Borislav

Gfs trekt richting Gem scenario.

Flink kouder dan zijn voorgangers.
Borislav Lekic

Johannes96

Verwacht hier toch wel een aantal ijsdagen, en mogelijk schaatsen! Goeie pluim voor LWD!  :o

Powered by EzPortal