Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151547 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

JerryL

 :'(
Citaat van: sneeuwstorm op di 20 dec 2016 - 15:31
Alles beter dan een graad of 5 in de plus met mist.
-10 is natuurlijk ook voor mij de wens in December.
Maar we moeten realistisch zijn deze winter is kloten net als al die voorgaande.
Het is een virtuele winter met vorst op de kaarten van een dag of 14 verder.
En als we daar zijn aangekomen voorspellen de kaartjes het weer opnieuw.
We hebben een super zee klimaat en als niemand de plug uit die stinkende lauwe Noordzee trekt veranderd er helemaal niets. ;)

Het is inderdaad dieptriest

JerryL

Citaat van: Armand op di 20 dec 2016 - 18:28
Op langere termijn toch weer grote kans op hogedrukopbouw boven Groenland. Dat kan een basis zijn voor het opnieuw blokkeren van de straalstroom. Hopelijk komt deze keer alles dan wel goed te liggen, maar er is in elk geval weer wat om naar uit te kijken ;)

Trek even lekker die Groenlandsegletscher de straalstroom in.... dan is ie pas geblokkeerd. Hebben we eindelijk eens een echte winter in plaats van nu al weer 3 jaar te warm

zwoof

Citaat van: albalinda op wo 21 dec 2016 - 10:38
Hahaha gewoon doen joh !
Even de bezem door de atmosfeer heen en na maandag moeten we maar weer verder kieken.
Als ik heel eerlijk ben zie ik niet snel iets veranderen maar laat me graag verrassen ;-)

Maar eens kijken of de winter op stoom kan komen komende maanden. Eerst die kerstdepressie maar eens ondergaan. Verder heb ik er voor de komende 2 volle wintermaanden, waarin het meestal moet gaan gebeuren,  eigenlijk best vertrouwen in.   8)

Er waren gisteren, op de laatste dag van de astronomische herfst, ook weer enkele hellmannetjes te noteren. Tussenstand hellmannen is nu al bijna net zoveel dan het hele vorige winterseizoen. 


gilleeesss

Sommige leden hebben er wel zin in van GFS, wel weer MT of LT. (en er zijn er natuurlijk ook meer dan 50% die er geen zin in hebben) En niet echt een patroon precies na 192h van GFS. Benieuwd naar pluim, wss beetje zelfde

4seasons


ron12

Noordpool 25 graden te warm en Siberie 30 graden te koud op dit moment https://twitter.com/hashtag/Arctique?src=hash stuk naar beneden srcolen, en als je verder naar beneden srcolt zie je een plaatje, kan iemand die hier plaatsen ,mijn lukt het niet
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Hector Pascal

Ik geloof dat je deze bedoelt?
Nul bestaat niet.

winter67

Rond de jaarwisseling is er een kans op winterweer paar leden bij gfs ens gaan al voor een koudere variant. Voor die tijd temps rond normaal na kerst

sneeuwstorm

Als ik de kaarten op dit moment bekijk ziet het er eindelijk wat beter uit.
Er gaat iets gebeuren met de drukverdelingen volgende week.
Vanaf Woensdag gaan de temperaturen naar beneden.
Ik voorspel dat we de eerste week van Jan. op de schaats staan.
Het lijkt een belachelijke uitspraak op dit moment met +12 met de kerstdagen.
Maar reken mij er maar op af als het niet uitkomt.

ron12

Citaat van: sneeuwstorm op do 22 dec 2016 - 10:06
Als ik de kaarten op dit moment bekijk ziet het er eindelijk wat beter uit.
Er gaat iets gebeuren met de drukverdelingen volgende week.
Vanaf Woensdag gaan de temperaturen naar beneden.
Ik voorspel dat we de eerste week van Jan. op de schaats staan.
Het lijkt een belachelijke uitspraak op dit moment met +12 met de kerstdagen.
Maar reken mij er maar op af als het niet uitkomt.
14 graden mogelijk op eerste Kerstdag, 2 de warmste eerste kerstdag ooit :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Hector Pascal

Citaat van: sneeuwstorm op do 22 dec 2016 - 10:06
Als ik de kaarten op dit moment bekijk ziet het er eindelijk wat beter uit.
Er gaat iets gebeuren met de drukverdelingen volgende week.
Vanaf Woensdag gaan de temperaturen naar beneden.
Ik voorspel dat we de eerste week van Jan. op de schaats staan.
Het lijkt een belachelijke uitspraak op dit moment met +12 met de kerstdagen.
Maar reken mij er maar op af als het niet uitkomt.
Ik reken je er nu al op af...
Nul bestaat niet.

Armand

Oke, ik weet dat het erg ver is, maar CFS heeft er heel veel zin in midden januari...
Kijk eens wat een prachtkaart:


Hier ook de temperaturen op 850hPa:


Als dit zou uitkomen dan ben ik deze decembermaand al lang vergeten  ;D Ga er overigens voorlopig maar niet vanuit ;)

joboy52

Citaat van: Armand op do 22 dec 2016 - 11:09
Oke, ik weet dat het erg ver is, maar CFS heeft er heel veel zin in midden januari...
Kijk eens wat een prachtkaart:

Hier ook de temperaturen op 850hPa:

Als dit zou uitkomen dan ben ik deze decembermaand al lang vergeten  ;D Ga er overigens voorlopig maar niet vanuit ;)

Droommodus aan  ;D

Lucifer

Oper EC heeft wel zin in enkele droge en koude nachten tussen kerst en nieuwjaar.  Het is beter dan niks, zeker?

Verder blijven beide modellen nukkig volharden in hetzelfde scenario. Na tweede kerstdag opbouw van hoge druk boven zowat heel Europa. Een echte kans om dit patroon te doorbreken volgt pas na de jaarwisseling... en dan nog wil ik het eerst maar eens zien. Ongelofelijk hoe hardnekkig dat hogedrukbastion boven ons zich in stand houdt.

pascal

Nieuwe pluim, waardeloos voor echt winterweer.

ron12

Record hoge luchtdruk in de maak voor December
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Er zit toch een hele kleine kans in de ENS van GFS voor sneeuw in de heuvels van Limburg tijdens de passage van het koufront op Tweede Kerstdag. Ardennen en Eiffel maken dan meer kans:

Marcellang

Citaat van: zwoof op wo 21 dec 2016 - 16:21
Maar eens kijken of de winter op stoom kan komen komende maanden. Eerst die kerstdepressie maar eens ondergaan. Verder heb ik er voor de komende 2 volle wintermaanden, waarin het meestal moet gaan gebeuren,  eigenlijk best vertrouwen in.   8)

Er waren gisteren, op de laatste dag van de astronomische herfst, ook weer enkele hellmannetjes te noteren. Tussenstand hellmannen is nu al bijna net zoveel dan het hele vorige winterseizoen. 
Idd......eerst maar even 2 depressies doorstaan :-P
We hebben nog 2 mooie maandjes voor de boeg,de winter kan toch niet zo slecht als de laatste 3 jaar worden lijkt mij zo !!!
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

TMCThomas

Citaat van: albalinda op do 22 dec 2016 - 14:48
Idd......eerst maar even 2 depressies doorstaan :-P
We hebben nog 2 mooie maandjes voor de boeg,de winter kan toch niet zo slecht als de laatste 3 jaar worden lijkt mij zo !!!
Klop het even af  :D

DSDLimburg

Op LT zijn er wel wat opties, maarja weer LT ?
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal