Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151694 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Global warming

Citaat van: GeneralDuke op vr 16 dec 2016 - 16:34
Stukje uit de guidance meerdaagse:

We zien vanaf halverwege volgende week de neerslagkansen significant toenemen. Daarbij ontwikkelt zich een sterke straalstroom van ca 200 kn. Aan de rechteringang ontwikkelt zich mogelijk een actieve randstoring tegen de kerstdagen. Dit is zeker een aandachtspunt gezien de uitdieping.

Nu maar hopen dat dat laagje goed trekt ;D

Zal een mooi pak sneeuw opleveren met een temp van +8   ::)


cekstuffertz

Citaat van: Global warming op vr 16 dec 2016 - 19:31
Zal een mooi pak sneeuw opleveren met een temp van +8   ::)

Is er ooit een bericht van jou geweest waar je niet negatief was over kou of een bericht waar je niet riep hoe warm het wel niet zou worden? Wat is het nut dan uberhaupt om in het WINTERtopic te posten?

gilleeesss

Citaat van: cekstuffertz op vr 16 dec 2016 - 19:56
Is er ooit een bericht van jou geweest waar je niet negatief was over kou of een bericht waar je niet riep hoe warm het wel niet zou worden? Wat is het nut dan uberhaupt om in het WINTERtopic te posten?

z'n naam alleen al zegt genoeg. Case closed :D

dentuur

de temperaturen vallen nog mee vergeleken met de vorige jaren.
de winter is nog in zijn beginfase dus er is echt nog geen reden tot paniek.
wacht af wat er komende weken zal gebeuren. en wie weet binnen enkele weken is het zo ver!  :D :D

zwoof

Citaat van: Global warming op do 01 dec 2016 - 00:32
Schrijf december maar vast af. Dubbele cijfers op termijn en dan nog de altijd aanwezige kerstdepressie en de eerste wintermaand is voorbij.
Januari kan voor de winter lovers nog wel wat brengen maar dat ligt niet in lijn met de klimaat verwachting.

Zullen we over een mooi voorjaar gaan speculeren  8)

Ik kan je hoop op het mislukken van de komende winter wel volgen en ook best  begrijpen. Ik heb het nl. precies andersom want ik ben een hater van (te) warm weer. Als de vooruitzichten in de zomer koelere periode voorspellen denk ik vaak; Yess! Maar dat is puur voor mezelf. Ik besef me ook dat als ik mijn vreugde herhaaldelijk in lente of zomertopics zou gaan schrijven, ik me niet erg geliefd zou maken en wel eens als een heel sneu stokertje over zou kunnen komen. Zo'n imago wil ik mezelf besparen, daarom hou ik me veelal afzijdig in die topics.

Ik lees de zomertopics wel overigens en als ik dan het enthousiasme zie bij sommigen als de pluim weer eens 30 plus aangeeft, word ik daar op de 1 of andere manier ook wel weer blij van, ondanks dat ik zelf een hekel aan hitte heb. 
Daarbij zullen er ondanks de klimaatverandering best nog wel  koude winters voorkomen.   Evenals koude lentes en zomers overigens.  Ik zou zeggen, gun de winter én zomerliefhebbers hun plezier, dan kom je niet als een basher over en wordt je zelf ook blij.  ;)

TMCThomas


Iets minder op donderdag weer terug naar 25% Maar zaterdag is weer iets gestegen naar 27% Het is iets.

Streamertje

Normaal hou ik niet zo van sneeuw (altans, wel van verse, niet van die grauwe natte pap later) maar wat vlokken met de kerst zou het wel een stuk leuker maken dit jaar. Ben benieuwd of dit stand houdt..:)

Global warming

Citaat van: cekstuffertz op vr 16 dec 2016 - 19:56
Is er ooit een bericht van jou geweest waar je niet negatief was over kou of een bericht waar je niet riep hoe warm het wel niet zou worden? Wat is het nut dan uberhaupt om in het WINTERtopic te posten?

Ik vind een mooi sneeuwdek in de winter prachtig maar ik post realistisch.  Hopen op sneeuw terwijl alle pluimen minimaal +7 aangeven vind ik wat triest.

lans

Citaat van: Global warming op za 17 dec 2016 - 00:23
Ik vind een mooi sneeuwdek in de winter prachtig maar ik post realistisch.  Hopen op sneeuw terwijl alle pluimen minimaal +7 aangeven vind ik wat triest.

Haha super realistisch! Het lijkt er meer op dat je geen pluimen kan lezen als jij temperaturen ziet van minimaal +7.
achterhoek

Ries

Jaaa hoor; kerstdepressie in de pluimen. T is toch onglooflijk met die singulariteiten. Hopen dat die van de jaarwisseling (mist) uitblijft.

Markos

Sneeuwkansen zaterdag weer met 10% gestegen naar 37%. Ben benieuwd of dit stand gaat houden... Verwacht het eerlijk gezegd niet na al die teleurstellingen, maar wie weet? ;D




DSDLimburg

Citaat van: Ries op za 17 dec 2016 - 10:19
Jaaa hoor; kerstdepressie in de pluimen. T is toch onglooflijk met die singulariteiten. Hopen dat die van de jaarwisseling (mist) uitblijft.

Zie toch meer het weer zoals nu voor de komende twee weken, vooral hoge druk boven Europa. Tis niet anders, de kaarten zullen goed geschud moeten worden.
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

Nog LT, maar het is zeer interessant om te volgen. Dit zou toch ook kunnen betekenen dat we via een om weg naar wat koeler weer zouden kunnen gaan?
seizoen 2018/2019

Global warming

Citaat van: lans op za 17 dec 2016 - 09:40
Haha super realistisch! Het lijkt er meer op dat je geen pluimen kan lezen als jij temperaturen ziet van minimaal +7.

Het ging over een witte kerst en de pluimen zeggen dan toch echt gemiddeld zo'n +7.......en het zou mij niet verbazen als wij op tweede kerstdag zelfs de dubbele cijfers halen.

Maar wees gerust in januari komt er vast nog wel een (licht) winterse periode.

hesselsjoerd

Nieuwste gfs is inderdaad interressant op lt. Straalstroom is niks meer van over. Bied kansen!

4seasons

Off topic


Zware aardbeving Papua Nieuw Guinea met tsunami-alarm
M7.9 - 46km E of Taron, Papua New Guinea
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/eventpage/us200081v8#executive


PRELIMINARY EARTHQUAKE PARAMETERS
---------------------------------
  * MAGNITUDE      7.9
  * ORIGIN TIME    1051 UTC DEC 17 2016
  * COORDINATES    4.5 SOUTH  153.6 EAST
  * DEPTH          73 KM / 46 MILES
  * LOCATION       NEW IRELAND REGION  PAPUA NEW GUINEA

EVALUATION
----------
  * AN EARTHQUAKE WITH A PRELIMINARY MAGNITUDE OF 7.9 OCCURRED IN
    THE NEW IRELAND REGION, PAPUA NEW GUINEA AT 1051 UTC ON
    SATURDAY DECEMBER 17 2016.

  * BASED ON ALL AVAILABLE DATA... HAZARDOUS TSUNAMI WAVES ARE  FORECAST FOR SOME COASTS.


TSUNAMI THREAT FORECAST...UPDATED
---------------------------------
  * TSUNAMI WAVES REACHING 1 TO 3 METERS ABOVE THE TIDE LEVEL ARE POSSIBLE ALONG SOME COASTS OF
     PAPUA NEW GUINEA.
http://ptwc.weather.gov/text.php?id=pacific.TSUPAC.2016.12.17.1125


Eerste naschokken van 5,5 en 6.0



4seasons

Iemand die wat makkelijker dit Engels kan vertalen / omzetten in de verwachting voor volgende week ?
Blijkbaar kan het stormachtig weer worden met Kerst ??
In ieder geval Britse eilanden/Kanaal ?



Via Accuweather staat dit met kaartje:
UK to turn unsettled in days leading up to Christmas

Rainy and windy spells will return to the United Kingdom leading up to Christmas.

A settled pattern will hold through early next week before the change unfolds.

High pressure keeping showery spells mostly confined to Scotland into early next week will depart around Wednesday. Storms will then roll into the U.K.

A turn to even stormier conditions across the U.K. is possible toward and during Christmas weekend.
Rainy and windy spells will likely sweep across all of the British Isles.


Zie kaartje en de gehele tekst:
http://www.accuweather.com/en/weather-news/uk-to-turn-unsettled-in-days-leading-up-to-christmas/70000299






dondertje127

Citaat van: Bacci op vr 16 dec 2016 - 15:09
Een keer moet het toch gewoon meezitten!!! WHHAAAAAAAAAA IK WORDT GEEEEEEEEK!!!!!!!!!!

Kerst 2009 en kerst 2010 is relatief gezien nog niet zo lang geleden. Twee keer achter elkaar een volledig witte kerst :)
Dat is respectievelijk nog maar 6 en 7 jaar geleden. Op een mensenleven is dat kort geleden. Voor hetzelfde geldt hadden we helemaal nog nooit een witte kerst gehad deze eeuw.

Ik heb in deze eeuw al 4 keer een witte kerst meegemaakt. De eerste twee waren provinciaal begin deze eeuw (Oostelijk deel van Nederland) en de laatste twee waren Landelijk. Van die 16 jaren zijn er pas 12 zonder sneeuw verlopen. Ik geniet er nu nog van na :)

Wil niet zeggen dat ik natuurlijk op heuse winters hoop elk jaar. Een winter zonder op z'n minst lange vorstperiode (het liefst ook veel sneeuw) is voor mij geen winter. We hebben gelukkig wel wat winterse weekjes gehad nu maar de winter moet volgens de kalender nog beginnen. Ik hoop iedere dag dat er een verandering in zit naar koud vriesweer.

Komende week eindelijk weer wat kouder. Daarna lijkt het nu nergens naar, maar wie weet wat er in de komende week nog veranderd in de pluimen. Op die manier hoop ik elke dag weer.

gilleeesss

Citaat van: hesselsjoerd op za 17 dec 2016 - 12:23
Nieuwste gfs is inderdaad interressant op lt. Straalstroom is niks meer van over. Bied kansen!

GFS is al 2 maand positief over winterweer op LT. Ik wil de pret niet bederven maar...

vossejongk

Ik heb liever een sterke straalstroom die heel zuidelijk verloopt (over middelandsezee gebied) met een rug ri groenland afbuigend ri scandinavië als het even kan (De Vinger!), als helemaal geen straalstroom :)

Powered by EzPortal