Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151580 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: Reutel op wo 07 dec 2016 - 10:59
Staat de Mummelman al koud? ^^  ::)
Yep hahaha en idd lekker mijmeren :-)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

sneeuwstorm

De pluim begint wel erg winters te worden volgende week ;D

Henk1976

Citaat van: albalinda op wo 07 dec 2016 - 08:52
Daarom.....en een goede morgen Zwoof :-)
Vanaf halverwege volgende week haal ik de blazers weer tevoorschijn!!!
Zo is het Bacci ;-)

Zo, ook weer wakker... duurde wel ff twee koude periodes. Ik heb je mee blazen Marcel!

Armand

Nou pluim blijft redelijk zeker, ook op LT. Zowel geen flinke warme periode als flinke koude periode. Dus 'echt' winterweer met sneeuw zit er (voorlopig) niet in.

Het gemiddelde ligt rond het vriespunt in de nachten en overdag 4 tot 7 graden boven 0. Bovendien zijn de neerslagkansen klein, dus redelijk aangenaam, licht winters weertje.

Hier nog de pluim voor ZuidOost:

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op wo 07 dec 2016 - 12:33
Zo, ook weer wakker... duurde wel ff twee koude periodes. Ik heb je mee blazen Marcel!
Ahhh super Henk , hahaha 2 koude periodes :-P ...lekker hé
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Johannes96

Al meer winter gehad dan de afgelopen 2 of zelfs 3 winters bij elkaar, of is m'n gevoel verkeerd? Zie plaatjes langskomen op twitter van weermannen, en dat ziet er goed uit vanaf 22 december! Maar goed, is wel hele lange LT dus is afwachten natuurlijk. Let's hope that it will go oan!  ;)

Bacci


gilleeesss

Citaat van: Johannes96 op wo 07 dec 2016 - 17:19
Al meer winter gehad dan de afgelopen 2 of zelfs 3 winters bij elkaar, of is m'n gevoel verkeerd? Zie plaatjes langskomen op twitter van weermannen, en dat ziet er goed uit vanaf 22 december! Maar goed, is wel hele lange LT dus is afwachten natuurlijk. Let's hope that it will go oan!  ;)

Nja, is het weer uitstelgedrag of niet? Want vorige week vond ik de kaarten vanaf 14december al interesant, nu schuift het gewoon op :...: (

(!!!!!Pluim wordt wel vanaf dan kouder, maar is gewoon een lichte winterse periode, niet echt met een wauw blokkade of sneeuw of schaatsen)

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 07 dec 2016 - 18:16
Nja, is het weer uitstelgedrag of niet? Want vorige week vond ik de kaarten vanaf 14december al interesant, nu schuift het gewoon op :...: (

(!!!!!Pluim wordt wel vanaf dan kouder, maar is gewoon een lichte winterse periode, niet echt met een wauw blokkade of sneeuw of schaatsen)

Een wauw blokkade?  ;D

gilleeesss

Citaat van: Bacci op wo 07 dec 2016 - 18:23
Een wauw blokkade?  ;D

Ja, een blokkade waar men wel eens 'WAUW' durft tegen te zeggen :P Of gewoon 1 F*ckkkking blokkade, niet zo'n eurohoogding waar men alleen stralingskou van heeft :d

winter67

Citaat van: gilleeesss op wo 07 dec 2016 - 18:26
Ja, een blokkade waar men wel eens 'WAUW' durft tegen te zeggen :P Of gewoon 1 F*ckkkking blokkade, niet zo'n eurohoogding waar men alleen stralingskou van heeft :d
Zoals dit

gilleeesss

Citaat van: winter67 op wo 07 dec 2016 - 18:45
Zoals dit

Ja zoals dat, wat gfs vorige week voor rond 15dec ook berekende, maar weer een week uitstelt ;) boring boring story altijd..

pascal

Als de pluim zo uitziet ga ik pas wakker worden.  ( februari 2012) dat was een winterse periode niet die flitsprikjes wat we nu hebben. Met temps overdag boven nul

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 07 dec 2016 - 18:26
Ja, een blokkade waar men wel eens 'WAUW' durft tegen te zeggen :P Of gewoon 1 F*ckkkking blokkade, niet zo'n eurohoogding waar men alleen stralingskou van heeft :d

Hahaha inderdaad, begrijp je helemaal  ;D Maarja we moeten natuurlijk ook niet zeuren, want December is vooral de afgelopen jaren echt altijd een drama geweest.

gilleeesss

Citaat van: pascal op wo 07 dec 2016 - 18:50
Als de pluim zo uitziet ga ik pas wakker worden.  ( februari 2012) dat was een winterse periode niet die flitsprikjes wat we nu hebben. Met temps overdag boven nul

Tot nooit dan vrees ik :/ :D

Armand

De kans op die 'WAUW' blokkade is dit jaar nog niet echt groot geweest. Steeds lijkt het uit te komen op stralingskou, ook nu weer. Overdag wat boven nul en in de nachten wat onder nu. Mits we natuurlijk aan de goede kant van het hoog zitten, anders ziet het er zelfs nog 'slechter' uit met temperaturen rond normaal. Echt warm weer met de bekende WC zit er ook niet in.

Als je het mij vraagt geen heel slecht vooruitzicht. Warm weer hoeven we niet te verwachten, eerder (ietsjes boven) normaal of onder normaal. Heb ook liever vollop winters weer, maar de laatste decembers verliepen redelijk zacht (behalve 2010), dus deze vooruitzichten zijn niet heel verkeerd. En wat niet is, kan altijd nog komen ;)

Joep

Voorlopig nog geen transportkoude volgens nieuwe run ECMWF, wel kouder richting volgend weekend.


TaL

Citaat van: Joep op wo 07 dec 2016 - 21:11
Voorlopig nog geen transportkoude volgens nieuwe run ECMWF, wel kouder richting volgend weekend.

Kan leuke effecten geven als zo'n hoog pal boven onze hoofden komt te liggen. Ipv een droge zuidoostenwind met positieve temperaturen overdag en zon kan het zowaar heel de dag mistig blijven met mooie rijmsituaties tot gevolg onder windstille condities :)  Als het dan toch nog niet wilt , die transportkou, geef mij dan maar dat ;)

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

cekstuffertz

De oper. is in de laatste run weer heel positief voor ren nieuwe winterprik! Ben benieuwd naar de kaarten van de nieuwe run!

Bacci

Wat een spreiding weer...

Powered by EzPortal