Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151801 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Ijsbloem op vr 02 dec 2016 - 18:46
Hi hier zuu._.Ehh Ijsbloem. ;)
Zijn we er weer ingetuind,
ECWMF en EC hebben hun koude decemberverwachting 180. graden bijgesteld.
Weinig kans op hoge druk ten noorden van ons. Te zacht.
Echt heel jammer dat de kansen, negatieve NAO -AO , verstoorde poolwervel niet benut worden.
Op naar zachte winter nummer vier. :-[

Kan jij ook gewoon weg gaan, ik hoorde je niet als EC een koude voorspelling had hoor, en wat naar warm kan draaien, kan ook zo weer naar koud draaien. Daag

henkensjoeke

Citaat van: Ijsbloem op vr 02 dec 2016 - 18:46
Hi hier zuu._.Ehh Ijsbloem. ;)
Zijn we er weer ingetuind,
ECWMF en EC hebben hun koude decemberverwachting 180. graden bijgesteld.
Weinig kans op hoge druk ten noorden van ons. Te zacht.
Echt heel jammer dat de kansen, negatieve NAO -AO , verstoorde poolwervel niet benut worden.
Op naar zachte winter nummer vier. :-[
niet wanhopen ,het is pas  2 december, goeie strenge winters beginnen vaak in januari , hoe kun je de winter nu al af schrijven,als je het mij vraagt , krijgen we een te koude winter, tot streng omen de na bij 200 hellemannen doei!!

ron12

Aankomende nachten gewoon nachtvorst, later zelfs tot -8 oosten Nederland, Overdag wel boven nul ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

derkrelis

Idd, kansloze gezeur over het winterweer, meer als 5 dagen vooruitkijken is weinig zinvol, al is het soms wel leuk en spannend als de kaarten goed zijn, op naar de horror winter  ;D

ron12

Kou komt van uit Duitsland het land weer in, Extreme sneeuwval verwacht in Noorwegen de komende dagen. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: henkensjoeke op vr 02 dec 2016 - 19:27
niet wanhopen ,het is pas  2 december, goeie strenge winters beginnen vaak in januari , hoe kun je de winter nu al af schrijven,als je het mij vraagt , krijgen we een te koude winter, tot streng omen de na bij 200 hellemannen doei!!

Die komt hier alleen dingen posten als er warme verwachtingen staan hoor

Arend

Citaat van: ron12 op vr 02 dec 2016 - 19:51
Kou komt van uit Duitsland het land weer in, Extreme sneeuwval verwacht in Noorwegen de komende dagen. ;)

Geweldig nieuws Ron (voor de Duitsers en Noren). Hier moeten we  het doen met irritante (autoramen) krabkou. Dit weerjaar krijgt van mij een 1 voor de moeite. Volgend jaar maar eens weer kijken.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

pascal

Citaat van: Ijsbloem op vr 02 dec 2016 - 18:46
Hi hier zuu._.Ehh Ijsbloem. ;)
Zijn we er weer ingetuind,
ECWMF en EC hebben hun koude decemberverwachting 180. graden bijgesteld.
Weinig kans op hoge druk ten noorden van ons. Te zacht.
Echt heel jammer dat de kansen, negatieve NAO -AO , verstoorde poolwervel niet benut worden.
Op naar zachte winter nummer vier. :-[

Tja het ziet er wel naar uit, NAO en AO bijna alle lijntjes jawel positief, begin er ook een zwaar hoofd in te krijgen

winter

Leuk artikel over de polar vortex, waarin alles gemakkelijk wordt uitgelegd :)
Zoals het toch de laatste jaren is gebleken, leidt een split vd polar vortex in meerdere gevallen tot extreme kou uitbraken in de USA.
Maar zoals in het artikel staat het is nog een onderzoek en 1 ding kan ik 100% vertellen we kunnen het weer goed indiceren tot bepaalde maten, maar nooit perfect voorspellen. Drm is de winter altijd een leuk seizoen, want je hebt ten eerste de factor kou en dan sneeuw die vele harten harder laat bonken :) 

http://www.accuweather.com/en/weather-news/weakening-polar-vortex-may-yield-longer-harsher-winters-in-north-america/70000025

Weerextrem

Citaat van: pascal op vr 02 dec 2016 - 23:26
Tja het ziet er wel naar uit, NAO en AO bijna alle lijntjes jawel positief, begin er ook een zwaar hoofd in te krijgen

Ik krijg er gewoon een beetje misselijk gevoel van allerlei berichten die mij niet aanstaat, WIJ hebben net en nu nog flinke winterse setting voor deze tijd van het jaar.
En dat er een warmere periode zou gaan komen was bekend, halverwege december zou het weer alles omslaan. Dat nu ook terug te zien op de pluim van ECWMF!

dondertje127

Citaat van: gilleeesss op vr 02 dec 2016 - 19:08
Kan jij ook gewoon weg gaan, ik hoorde je niet als EC een koude voorspelling had hoor, en wat naar warm kan draaien, kan ook zo weer naar koud draaien. Daag

Alles kan. Zo zie ik in de 15-daagse pluim van het Kalemenie (KNMI) van dinsdag op woensdagnacht geen nachtvorst meer (+4) en maximum overdag rond 7 graden, en op teletekst zegt men weer -3 voor de nacht van dinsdag op woensdag en overdag 5 graden. Hopelijk klopt dat laatste. En hopelijk gaat de Kalemenie-pluim vanaf morgen er in mee.

pascal

Oh jee nieuwe ec zeg het maar, bar slecht dus voor winter beminnend nederland.

Jelle

Niet erg positief nee. Wel voor Rotterdam! In het oosten net iets langer koud en ook kouder.

cekstuffertz

Zo slecht is de laatste pluim toch niet? We weten dat er na de korte koude winterprik er een warme setting komt. Maar op LT kiezen steeds meer leden voor kou. Kan nog alle kanten opgaan, maar zeker geen ramp pluim...

Energizer85

Nee joh... de winter nu al afschrijven slaat nergens op. Pluim geeft later in december weer wat hoop. Tipje laat de negeer gewoon de winterafschrijvers.... volgens mij hebben we namelijk ooit ergens afgesproken dat we onze posten zoveel mogelijk zouden beargumenteren. Aangezien dat volstrekt niet kan als je de winter nu al afschrijft terwijl hij net 3 dagen bezig is... gewoon in de gaten houden... zal de komende weken nog genoeg schommelen in de pluimverwachtingen.

winter

Pluim veel kouder na de warmere intermezzo, veel meer leden met een koude setting.

GeneralDuke

Zuurpluim: iemand die een pluim post en er vervolgens alleen maar als een zuurpruim over loopt te klagen ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TaL

2 situaties

KT: koud, MT & LT: warm

"Bah, ziet er naar uit dat het weer niet lang gaat duren"  >:(

KT: warm, MT & LT: koud(er)

"Bah, het weer dat we nu hebben is echt zuur, dit is geen winter, en de koude zal toch weer uitgesteld worden"


Alleen daarom wens je alweer dat het zomer wordt  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Global warming

Hier een vleugje voorjaar in de lucht  ::)

Maar morgen verwacht ik wel een Hellmann puntje erbij.

Zomerliefde

?
Citaat van: TaL op za 03 dec 2016 - 13:56
2 situaties

KT: koud, MT & LT: warm

"Bah, ziet er naar uit dat het weer niet lang gaat duren"  >:(

KT: warm, MT & LT: koud(er)

"Bah, het weer dat we nu hebben is echt zuur, dit is geen winter, en de koude zal toch weer uitgesteld worden"


Alleen daarom wens je alweer dat het zomer wordt  ;D

Powered by EzPortal