Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151563 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

GeneralDuke

Citaat van: winter67 op do 01 dec 2016 - 11:08
Algemeen: deze winter is ook regelmatig een winter van koude lucht die dichtbij ligt, maar ons net niet of net wel bereikt. Verder wordt het een winter met soms een grillig weertype. Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer. Vaak overlast voor het verkeer.

Dat kun je toch elk jaar zeggen? ???
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Invicta

Citaat van: winter67 op do 01 dec 2016 - 11:08
Wintervoorspelling 2016-2017
30 november | 10:16 uur   -   Laatste update Vandaag | 07:06 uur

Algemeen: deze winter is ook regelmatig een winter van koude lucht die dichtbij ligt, maar ons net niet of net wel bereikt. Verder wordt het een winter met soms een grillig weertype. Er komt dan ook van alles voorbij. Van storm tot rustig weer, mist, sneeuw, gladheid, koude(re) perioden tot echt zacht weer. Vaak overlast voor het verkeer.

Met zo`n verwachting kan je er nooit naast zitten natuurlijk..........

Jelle

Citaat van: GeneralDuke op do 01 dec 2016 - 11:02
Wat één slechte modelrun al niet kan veroorzaken  ::)

Hoe kom je bij 1? Het GFS is al 4 dagen (16 runs) niet om over naar huis te schrijven en het ECMWF is nu voor de 2e run op rij vrij matig op termijn.

Ik ben wel hoopvol, maar ook realistisch.

lans

Wat wordt er toch verwacht door sommigen hier? Het begin is er toch? Afgelopen dagen heerlijk koud geweest  en nu een paar dagen wat warmer en dan wordt het weer een paar dagen lekker fris. Kom op december is vandaag begonnen en mensen willen direct constante kou en sneeuw?

Ik ben al blij met hoe deze winter begint en ben benieuwd wat het nog gat brengen. Nog tijd zat!
achterhoek

gilleeesss

Citaat van: lans op do 01 dec 2016 - 19:24
Wat wordt er toch verwacht door sommigen hier? Het begin is er toch? Afgelopen dagen heerlijk koud geweest  en nu een paar dagen wat warmer en dan wordt het weer een paar dagen lekker fris. Kom op december is vandaag begonnen en mensen willen direct constante kou en sneeuw?

Ik ben al blij met hoe deze winter begint en ben benieuwd wat het nog gat brengen. Nog tijd zat!

Ja idd, de winter is nog maar net gestart en we hebben er al paar nachtjes vrieskou op :P

winter67

Citaat van: lans op do 01 dec 2016 - 19:24
Wat wordt er toch verwacht door sommigen hier? Het begin is er toch? Afgelopen dagen heerlijk koud geweest  en nu een paar dagen wat warmer en dan wordt het weer een paar dagen lekker fris. Kom op december is vandaag begonnen en mensen willen direct constante kou en sneeuw?

Ik ben al blij met hoe deze winter begint en ben benieuwd wat het nog gat brengen. Nog tijd zat!
Als je ec nu bekijkt denk je gelijk dat de zw stroming voorlopig niet verbroken word

Joep

ECMWF van zaterdag t/m dinsdag overdag niet warmer dan 2 graden en snachts aardige vorst


gilleeesss

Citaat van: winter67 op do 01 dec 2016 - 20:36
Als je ec nu bekijkt denk je gelijk dat de zw stroming voorlopig niet verbroken word

Ja de opwarming na woensdag komt zoiezo. Is nog altijd Benelux dat we wonen. Maar zoiezo ook nog paar dagen vorst ervoor :) dan effe een bezem erdoor en een mooiere blokkade? Lets hope so

Bacci

Pluim is stuk kouder op korte termijn, opvallend is wel dat er nog steeds een paar koppige koude oplossingen zijn op midden termijn, daarna weer toenemende kans op kouder weer. De control geeft ook al elke keer dezelfde patroon weer.

Borislav

Koudere lijnen zijn toegenomen in de pluim , gaat de goeie kant op,
Borislav Lekic

Global warming

Wat nu een koude periode wordt genoemd was zo'n 10 jaar geleden kwakkelweer. Een graad of 5 vriezen en overdag een graad of 4 dooi.
Ook weer een bewijs dat ons klimaat veranderd.

Als er ijsdagen op komst zijn kom ik uit mijn winterslaap maar die verwacht ik niet voor 2080  :P

Eric

Citaat van: Global warming op vr 02 dec 2016 - 00:11
Wat nu een koude periode wordt genoemd was zo'n 10 jaar geleden kwakkelweer. Een graad of 5 vriezen en overdag een graad of 4 dooi.
Ook weer een bewijs dat ons klimaat veranderd.

Als er ijsdagen op komst zijn kom ik uit mijn winterslaap maar die verwacht ik niet voor 2080  :P
Welterusten en slaap lekker........

gilleeesss

Citaat van: Global warming op vr 02 dec 2016 - 00:11
Wat nu een koude periode wordt genoemd was zo'n 10 jaar geleden kwakkelweer. Een graad of 5 vriezen en overdag een graad of 4 dooi.
Ook weer een bewijs dat ons klimaat veranderd.

Als er ijsdagen op komst zijn kom ik uit mijn winterslaap maar die verwacht ik niet voor 2080  :P

Bye. Tot 2080. Stop met op dit forumdeel te zitten please.

Duitje

Citaat van: Global warming op vr 02 dec 2016 - 00:11
Wat nu een koude periode wordt genoemd was zo'n 10 jaar geleden kwakkelweer. Een graad of 5 vriezen en overdag een graad of 4 dooi.
Ook weer een bewijs dat ons klimaat veranderd.

Als er ijsdagen op komst zijn kom ik uit mijn winterslaap maar die verwacht ik niet voor 2080  :P

Exact 10 jaar geleden stond ons op dit moment een zachte winter te wachten. Ook weer een bewijs dat we een ijstijd krijgen.
@Kees_Zwaan

pascal

Nieuwe fluim, gaat naar temps van december 2015.

gilleeesss

Citaat van: pascal op vr 02 dec 2016 - 12:17
Nieuwe fluim, gaat naar temps van december 2015.

Liever zo'n pluim dan ons eerst 2 weken in de maling te nemen dat het winter word en dan 3 dagen ervoor de pluim plots 5 graden warmer word ofzo :P Als t warm is op KT dan klaagt iedereeen over die KT, als het koud op KT is, dan klaagt iedereen over dat het warmer is op LT

Erik V

Zoooooooo, ik ben weer uit mijn zomerslaap. Fijn om weer mee te lezen.
Laat de winter maar komen.

maxzz

Citaat van: pascal op vr 02 dec 2016 - 12:17
Nieuwe fluim, gaat naar temps van december 2015.

De spreiding is nog wel heel groot aan het eind. Maar er kan natuurlijk nog veel veranderen in 2 weken. We wachten rustig af en hopen dat we een lekkere winter tegemoet gaan
Groeten,
Richard

winter67

Lt toch winter. Dan komen de zuurpuimen dat het extreem ver weg is

Ijsbloem

Hi hier zuu._.Ehh Ijsbloem. ;)
Zijn we er weer ingetuind,
ECWMF en EC hebben hun koude decemberverwachting 180. graden bijgesteld.
Weinig kans op hoge druk ten noorden van ons. Te zacht.
Echt heel jammer dat de kansen, negatieve NAO -AO , verstoorde poolwervel niet benut worden.
Op naar zachte winter nummer vier. :-[
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Powered by EzPortal