Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151598 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RicardoDimm

Hoe staan de nieuwe pluimen er voor?

Unknown-user1778

nacht van vrijdag naar zaterdag (morgenavond) vrieskou tot min -5 graden bibberen

Cdtj3

EC en GFS pluim van deze ochtend. GFS laat de kou er iets langer inzitten t.o.v EC.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Global warming

Na Zondag maximum temperaturen  normaal tot boven normaal. Minimum boven normaal.
Weer in de flow van een te warme winter net als de afgelopen jaren.

Tam


Armand

Het blijft inderdaad voorlopig herfst, met temperaturen rond normaal. Er is slechts een lid bij GFS 12z dat voor echt winterweer gaat



Het is wel pas november, dus zoveel hoeven we dan ook niet te verwachten ;)

Ijsbloem

Toch signalen voor een winterse trent naar eind november.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Arend

Citaat van: Tam op do 10 nov 2016 - 18:25
het is herfst

Ik mis de zakken vol met wind. Dus echt herfstweer kan ik het niet noemen. Hier de hele dag grijs en grauw en tot nu toe droog. Wanneer gaat dit seizoen nu eens zijn naam eer aandoen?  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

winter

GFS blijft met koud guur toch redelijk winterachtige temperaturen tot met maandag. Met overdag een temp rond de 5 graden en snachts rond het vriespunt.
Op langere termijn meer naar normale herfstachtige temperaturen.

zwoof

Zaterdag best een koude dag volgens EC. Wellicht de eerste Hellmann punten.. ?  :-\


Tam

Citaat van: Arend op do 10 nov 2016 - 19:57
Ik mis de zakken vol met wind. Dus echt herfstweer kan ik het niet noemen. Hier de hele dag grijs en grauw en tot nu toe droog. Wanneer gaat dit seizoen nu eens zijn naam eer aandoen?  :(

Het is ook meer een reactie op winter dit, winter dat. Astrologisch zijn we net over de helft van de herfst, meteorologisch hebben we nog 3 weken te gaan.

Unknown-user1778

Citaat van: Tam op do 10 nov 2016 - 22:46
Het is ook meer een reactie op winter dit, winter dat. Astrologisch zijn we net over de helft van de herfst, meteorologisch hebben we nog 3 weken te gaan.

Ik hecht meer waarde aan de meteorologische seizoenen. oftewel de winter gaat bijna van start.

Tam

Citaat van: dennis089 op do 10 nov 2016 - 23:29
Ik hecht meer waarde aan de meteorologische seizoenen. oftewel de winter gaat bijna van start.

Ik meer aan astrologisch waarin de zonnestand de wisselingen bepaald.
Maar goed meteorologisch moeten we de laatste 20% van de herfst nog ff door.

Unknown-user1778

Ik en vele met mij denk ik missen al echt de zon. Ik vind de kou helemaal niet erg. Maar deze niet ophoudende grijsheid in het zuiden begint op mn gemoedstoestand te spelen. Lusteloos, weinig zin en energie en het bekende middagslaapje wanneer ik vroeg thuis ben  ::)

Zynex

Voorlopig pittig saai weer dus.

GeneralDuke

Citaat van: Tam op vr 11 nov 2016 - 00:00
Ik meer aan astrologisch waarin de zonnestand de wisselingen bepaald.
Maar goed meteorologisch moeten we de laatste 20% van de herfst nog ff door.

Citaat van: Tam op do 10 nov 2016 - 22:46
Het is ook meer een reactie op winter dit, winter dat. Astrologisch zijn we net over de helft van de herfst, meteorologisch hebben we nog 3 weken te gaan.

Astronomisch :)

En ik zou daar ook de meeste waarde aan hechten, ik denk dat het klimaat ook voornamelijk die seizoenen volgt. Volgens mij is de reden om de meteorologische winter op 1 december te laten beginnen ipv 21 december, omdat het dan makkelijker rekent.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Tam

Citaat van: GeneralDuke op vr 11 nov 2016 - 15:56
Astronomisch :)

En ik zou daar ook de meeste waarde aan hechten, ik denk dat het klimaat ook voornamelijk die seizoenen volgt. Volgens mij is de reden om de meteorologische winter op 1 december te laten beginnen ipv 21 december, omdat het dan makkelijker rekent.

Je hebt helemaal gelijk, geen idee waarom ik die fout maak ik heb namelijk helemaal niets met astrologie.

Thanks!

matroesjka-world

Citaat van: dennis089 op vr 11 nov 2016 - 11:15
Ik en vele met mij denk ik missen al echt de zon. Ik vind de kou helemaal niet erg. Maar deze niet ophoudende grijsheid in het zuiden begint op mn gemoedstoestand te spelen. Lusteloos, weinig zin en energie en het bekende middagslaapje wanneer ik vroeg thuis ben  ::)

Kom maar naar het noorden dan  8) Hier heerlijk zonnig weer vandaag..

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

4seasons

Citaat van: matroesjka-world op vr 11 nov 2016 - 16:34
Kom maar naar het noorden dan  8) Hier heerlijk zonnig weer vandaag..

Ook in het westen hoor  ;D
De heeeele dag lekker zon  :)

Helaas wordt het nu minder, gaan richting de avond met bewolking:
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/



Marsel

Citaat van: dennis089 op vr 11 nov 2016 - 11:15
Ik en vele met mij denk ik missen al echt de zon. Ik vind de kou helemaal niet erg. Maar deze niet ophoudende grijsheid in het zuiden begint op mn gemoedstoestand te spelen. Lusteloos, weinig zin en energie en het bekende middagslaapje wanneer ik vroeg thuis ben  ::)

Ik mis de zomer ;). Al is het op dagen als vandaag achter glas in de volle zon best aardig uit te houden.

Powered by EzPortal