Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 150651 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diem

Citaat van: JerryL op ma 31 okt 2016 - 11:44
Heerlijk om dit topic weer geopend te zien. Slechter dan de voorgaande twee jaar is haast onmogelijk dus dat zit wel goed. Los daarvan heb sowieso al een goed gevoel bij deze winter.
Dat geloven we dus niet meer he ;D ;)

vossejongk

Jerry hou je mond! Straks krijgen we een 4e slechte op rij dankzij jou :( :P

joboy52


joboy52

Citaat van: vossejongk op ma 31 okt 2016 - 21:53
Jerry hou je mond! Straks krijgen we een 4e slechte op rij dankzij jou :( :P

;D ;D ;D

TMCThomas

Citaat van: joboy52 op ma 31 okt 2016 - 22:30
EC pluim is verbeterd  :D


en niet zo'n klein beetje ook :D (de oper en control iniedergeval)

winter67

Volgens run gfs 15+ graden totaal geen wintersetting meestal hobbelt ec daarachter aan

joboy52

Pluim van EC is niet rampzalig, gaan nog redelijk wat leden voor kouder weer. Bovendien ligt het gemiddelde op lange termijn al iets lager, aantal (zeer) warme opties nemen af.


GeneralDuke

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 31 okt 2016 - 19:14
GFS laat weer wat winterse neerslag zien, meer voor oostelijk en noordelijk deel van het land

Wat vindt EC van deze kansen?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

JerryL

Citaat van: Diem op ma 31 okt 2016 - 21:16
Dat geloven we dus niet meer he ;D ;)

Oei you've got me....... ;)

JerryL

Citaat van: vossejongk op ma 31 okt 2016 - 21:53
Jerry hou je mond! Straks krijgen we een 4e slechte op rij dankzij jou :( :P

Sorry.... ik bedoelde..... euhm..... het wordt een kl*te winter.... maar ik MAG niet liegen....... kan er niets aan doen. Het voelt goed...... sorry

joboy52


Arend

Citaat van: joboy52 op di 01 nov 2016 - 22:11
Nieuwe EC pluim

En de nieuwste van GFS daar tegenover. Zoek de verschillen.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

hesselsjoerd

Gaat gewoon gfs achterna. Had ik ook al beetje verwacht. Was laatst ook al zo.

Armand

Paar koude dagen na het weekend met mogelijk ook nachtvorst zijn zeker mogelijk. Winterse neerslag wordt erg moeilijk. Overigens lijken deze dagen niet lang voort te duren, hierna gaan we waarschijnlijk weer terug naar een graad of 10, wat overigens heel normaal is voor deze tijd.

Toch is er op termijn nog wat enige onzekerheid, we kunnen in elk geval de zachte dagen met temperaturen van 15 graden of hoger achter ons laten nu, hopelijk ook voor de rest van het herfst/winterseizoen ;)

Zomerliefde

Het ec heeft me toch wel weer positief verrast deze ochtend en komt nu met een scandihoog  ;D


GeneralDuke

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

winter

Spannend. Had al ooit eerder een onderzoek gelezen, dat het opwarmen van de aarde tot meer extremen ging leiden. Een daarvan was dat de winters in West-Europa een stuk kouder zouden worden, iets natter gemiddeld en in de zomer iets droger.
Zeg maar meer een land klimaat. Zal kijken of ik het onderzoek nog eens kan vinden.

Bacci

Oei het lijkt toch even echt kouder te worden, daarna meteen een stijgende lijn maarja dat is nog ver.

GeneralDuke

Citaat van: winter op wo 02 nov 2016 - 12:31
Spannend. Had al ooit eerder een onderzoek gelezen, dat het opwarmen van de aarde tot meer extremen ging leiden. Een daarvan was dat de winters in West-Europa een stuk kouder zouden worden, iets natter gemiddeld en in de zomer iets droger.
Zeg maar meer een land klimaat. Zal kijken of ik het onderzoek nog eens kan vinden.

Zoiets dan?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

JerryL

Citaat van: Bacci op wo 02 nov 2016 - 12:47
Oei het lijkt toch even echt kouder te worden, daarna meteen een stijgende lijn maarja dat is nog ver.

Zit inmiddels alweer met winterhanden..... kwamen vorig jaar pas in januari, dit jaar dus.......het is dus kouder dan de vorige herfst

Powered by EzPortal