Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 149582 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TMCThomas


weet niet wat de control doet op de lange termijn maar ik zou het niet erg vinden  :)

Lothiriel

Zo te zien wordt het een perfect normale novembermaand :P. Fris, maar niet koud. Hopelijk volgt daarna op z'n minst een normale decembermaand dus
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Ries

Oeh waa, voorzichtig dalende trend in de pluim van oper en control. Gemiddelde blijft wel op ietwat hogere normaal frisse temps hangen. Komende dagen afwachten welke kant het dubbeltje valt, hopelijk de koude, mét sneeuw!

RicardoDimm

Het kan weer beginnen! Moet er wel bij vermelden dat het vandaag eigenlijk heerlijk ''lente'' weer is... 15 graden gehaald hier in Deventer

lans

De wintertijd is begonnen dus ik ben ook weer wakker!! Heb er weer zin in om het allemaal te volgen.
achterhoek

joboy52

Mooi begin van GFS 12, laagje zakt verder dan berekend op vorige runs. Hierdoor betere hogedrukopbouw boven Scandinavië.

EDIT: laagje blijft op slechte positie hangen, rukrun  :P

Vindead

Ook ik ontwaak uit mijn zomerslaap :P Niet dat ik nou direct winterweer verwacht, maar de periode van het speculeren en denken in de trant van 'wat als' is al weer begonnen.

joboy52


Weerextrem

Citaat van: joboy52 op zo 30 okt 2016 - 19:58
Mooie EC run  :D

Juist!,

ik vind kaart op 240 zeer interessant, gezien dat de hoog uit Siberië komt.





dit is te zien dat er een flinke portie koude lucht in zit, of tewel... poollucht!

pascal

In de nieuwste pluim zie ik toch niet veel kou.?, eerder normaal tot boven normaal.



Hector Pascal

Citaat van: pascal op ma 31 okt 2016 - 09:34
In de nieuwste pluim zie ik toch niet veel kou.?, eerder normaal tot boven normaal.
Wat is kou? De temperaturen gaan waarschijnlijk tijdelijk onder normaal om vervolgens weer te stijgen. Nachtvorst is ook goed mogelijk en daarna lijkt het weer warmer te worden. Ik kan me nu nog niet druk maken om deze situaties, omdat het gewoonweg te vroeg in het seizoen is. Laat die winterse luchtdrukverdeling maar begin december komen...
Nul bestaat niet.

hesselsjoerd

Slechte runs inderdaad..


JerryL

Citaat van: ron12 op wo 26 okt 2016 - 17:52
Het begin van iets moois, is er dit jaar geen hellmann wedstrijd bij weerplaza, en de KNMI heeft ook iets nieuws interactieve weerpluim  sinds vandaag http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/weer-en-klimaatpluim  ;)  :)

Leuke tool..... maar hoezo geen wedstrijd???

JerryL

Heerlijk om dit topic weer geopend te zien. Slechter dan de voorgaande twee jaar is haast onmogelijk dus dat zit wel goed. Los daarvan heb sowieso al een goed gevoel bij deze winter.

Zomerliefde





De nao en ao index blijft bijzonder negatief gaan. Deze winter gaat schitterend worden. Maar dan moet wel drukverdeling goed zijn

Global warming

Citaat van: JerryL op ma 31 okt 2016 - 11:44
Heerlijk om dit topic weer geopend te zien. Slechter dan de voorgaande twee jaar is haast onmogelijk dus dat zit wel goed. Los daarvan heb sowieso al een goed gevoel bij deze winter.

Niet slechter? Ik spreek je wel weer op 31 maart 2017  8)

Invicta

Citaat van: Global warming op ma 31 okt 2016 - 17:53
Niet slechter? Ik spreek je wel weer op 31 maart 2017  8)

Jij hebt een glazen bol?

Jan van Ooijen

GFS laat weer wat winterse neerslag zien, meer voor oostelijk en noordelijk deel van het land





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Lucas

Citaat van: Zomerliefde op ma 31 okt 2016 - 14:08

De nao en ao index blijft bijzonder negatief gaan. Deze winter gaat schitterend worden. Maar dan moet wel drukverdeling goed zijn

De traditionele kerstdooi staat er zelfs al in  8)
Aanhoudende sneeuwval

Powered by EzPortal