Winterdiscussietopic 2016/2017 Deel 1

Topic gezien door 151520 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 okt 2016 - 17:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zomerliefde

Citaat van: Weerextrem op do 03 nov 2016 - 21:44
Voordat jullie de pluim willen afkraken ;), dit is te zien dat er veel wolken gaat hangen.
volgens mij zijn deze waarschijnlijk zelfs de welbekende 'mist'dagen. echt heel veel mist zal er gaan komen.
waardoor de temperatuur niet echt onder de nul komt., echter bij opklaringen in de nacht kan het gaan vriezen!!.
Er zijn genoeg leden die wel vorst laten zien. Dat het in ieder geval twee dagen kouder wordt, is wel zeker. Wat daarna gebeurd zien we wel weer ;)

winter67

Matige ec pluim nu een echte tweedeling vanaf donderdag

TMCThomas

valt wel mee toch? vind hem niet veel verschillen

Aern

Leuk om de winterkaarten weer rond te zien vliegen hier.
Ik vind discussie eromheen bijna net zo leuk als de winter zelf.

Benieuwd waar de modellen vandaag weer mee komen.

hesselsjoerd

Ec is gewoon weer gfs achter na gegaan.. 

Armand

EC gaat deze ook mee met GFS en laat de blokkade al vroeg uit elkaar vallen.


De NAO-index wordt waarschijnlijk ook licht positief, dus lang zal de koude periode niet echt voortduren heb ik het idee.
Na de koudere periode komen we eerder terug op normaal niveau en wordt er zo af en toe best wel wat regen voorspeld, echt herfstweer dan!

Echte winterse settingen kunnen we misschien maar beter vanaf december krijgen ;) Het is wel zo dat er in elk geval wat kou en sneeuw op voorraad is Scandinavië en Rusland.

winter67


Johannes96

Hopelijk giet t oan, we sille sjen!

pascal

Kou word weer uitgesteld, komt me bekend voor.!!
Helaas dat GFS het bij het rechte eind had.

MauritsKuil

Prachtig, begin november volop met de winter bezig.
Bring it on!

Global warming

Citaat van: MauritsKuil op vr 04 nov 2016 - 17:32
Prachtig, begin november volop met de winter bezig.
Bring it on!

Je kunt ook in juli volop met de winter bezig zijn maar dat brengt een echte winter niet dichterbij.
Volgende week misschien één nacht één graadje vorst vind ik iig niet volop winters maar vrij normaal voor de eerste decade van november.

pascal

Nieuwe GFS zie hier geen winter in, 2 dagen wat frisser, nog niet eens vorst.
Vrij normaal voor november, eerder wat te zacht volgens control

Tam

Al valt er een meter sneeuw per dag het blijft voorlopig herfst

winter67


Zomerliefde

Citaat van: winter67 op vr 04 nov 2016 - 19:34
Laat aub deze uitkomen
Wat heeft het voor zin om steeds dit soort kaarten te posten? Waarde is 0.0 en heeft totaal geen steun van andere leden. Daarbij is het steeds verschrikkelijk lange termijn

Zomerliefde

Dit soort kaarten lijken mij meer de realiteit komende 10 dagen.


Lekker strak :-X

winter67

Citaat van: Zomerliefde op vr 04 nov 2016 - 19:43
Wat heeft het voor zin om steeds dit soort kaarten te posten? Waarde is 0.0 en heeft totaal geen steun van andere leden. Daarbij is het steeds verschrikkelijk lange termijn
Het blijft een weersvoorspelling dus zeg nooit nooit. Zolang zulke kaarten blijven komen is het zeker mogelijk. Het weer kan zo omslaan ik kan me herinneren dat we een wc kregen 2 dagen later werd het een oost circulatie. Het weer kan zo omslaan natuurlijk onrealistisch maar zeker mogelijk en staat er niet alleen voor wel in de minderheid maar niet alleen.
En die foto is ook niet 100% wat nou is dat laag een andere koers neemt dan heb je geen w wind

ron12

Die kou daar laat ons rechts liggen, woensdag de koudste dag van de week, en klets nat, volgend weekend weer rond de plus 10 graden. :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Unknown-user1778

Dit komt me bekend voor  ;D weer zo'n warme natte grijze winter dadelijk..  ::)

Tower

Kan nog veranderen ;)...en het is nog maar net november....

Citaat van: ron12 op vr 04 nov 2016 - 20:24
Die kou daar laat ons rechts liggen, woensdag de koudste dag van de week, en klets nat, volgend weekend weer rond de plus 10 graden. :'(

Powered by EzPortal