Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353068 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Borislav

Citaat van: Energizer85 op za 09 jan 2016 - 21:54
T lijkt alsof de spreiding op do vrij en zaterdag een stuk minder is geworden. EC gaat veel meer voor koude oplossingen dan voorheen. Voorheen was er meer spreiding tussen de leden en ook clusters zacht...


Ik las ook ergens dat de modellen problemen hebben met het berekenen van een blokkade ?

Nu dit dichterbij komt lijkt er wel een blokkade te komen en zien we een wintersvervolg ?
Borislav Lekic

J

Ben heel erg benieuwd naar GFS 18..  Pluimpje GFS12 en EC12 verschillen best veel.

Borislav

Citaat van: J op za 09 jan 2016 - 21:57
Ben heel erg benieuwd naar GFS 18..  Pluimpje GFS12 en EC12 verschillen best veel.

Zou mooi zijn als GFS ineens omslaat !
Borislav Lekic

J


Extremissimorum

Citaat van: winter67 op za 09 jan 2016 - 21:41
Wat een slechte pluim we kunnen beter Nederland Spanje noemen word nooit winter

Jij bent zo negatief -en wispelturig -als de ao-index.


Mijn taak op dit forum is om iedereen te wijzen op de crucialiteit van 14 januari.

VOLGENDE WEEK ZONDAG IS TE VER WEG OM IETS OVER TE KUNNEN ZEGGEN, zeker wat betreft sneeuwkansen.
Eerst 14 januari maar afwachten.

Wel opvallend dat er gisteren bij ec 1 lid voor vorst ging, nu 4. Niet veel, wel meer.

Snowfreak


GeneralDuke

Hoe zit het met de sneeuwkansen van donderdag? Kan iemand daarvan sneeuwhoogtekaartjes plaatsen van de laatste EC? Iedereen kijkt nu naar zondag alsof de kansen voor donderdag verkeken zijn, maar dat is niet zo toch?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

winter67

Citaat van: Extremissimorum op za 09 jan 2016 - 22:08
Jij bent zo negatief -en wispelturig -als de ao-index.


Mijn taak op dit forum is om iedereen te wijzen op de crucialiteit van 14 januari.

VOLGENDE WEEK ZONDAG IS TE VER WEG OM IETS OVER TE KUNNEN ZEGGEN, zeker wat betreft sneeuwkansen.
Eerst 14 januari maar afwachten.

Wel opvallend dat er gisteren bij ec 1 lid voor vorst ging, nu 4. Niet veel, wel meer.
Haha was maar sarcasme vooral no is mooi

gilleeesss

Nog altijd niet overtuigend. Mss uiterste noorden en oosten wel, maar de rest nog niet

Extremissimorum

Citaat van: winter67 op za 09 jan 2016 - 22:16
Haha was maar sarcasme vooral no is mooi

Gelukkig maar!  :D
All good! Oper is wel koude uitbijter in het noordwesten.

Weerextrem

Citaat van: GeneralDuke op za 09 jan 2016 - 22:14
Hoe zit het met de sneeuwkansen van donderdag? Kan iemand daarvan sneeuwhoogtekaartjes plaatsen van de laatste EC? Iedereen kijkt nu naar zondag alsof de kansen voor donderdag verkeken zijn, maar dat is niet zo toch?

Het is gewoon nu veel te vroeg om zoiets te zeggen, we kunnen pas 2 a 3 daagjes van te voren zeggen.

Nu gaat de sneeuwbom allemaal naar Alpen, een fractie van de koerswijziging komt dit hoger. Dat is alleen wanneer de kern iets oostelijker ligt, waardoor inzuiging van andere lagedruk veel noordelijker ligt. nu ligt dat allemaal ten zuidelijk.

Gewoonweg: er is nu nog geen touw om eraan vast te knopen.

TaL

Wordt geen winter, volgende week gewoon mooi eurohoog en 30 graden. A nee wacht, we zijn januari  ;D

Ene keer negatief, andere keer positief. Afwachten dus.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

flyerke

pas als Jan een nieuw topic opent dan pas begin ik te dromen
Winter is coming

Bacci


GeneralDuke

Citaat van: Weerextrem op za 09 jan 2016 - 22:19
Het is gewoon nu veel te vroeg om zoiets te zeggen, we kunnen pas 2 a 3 daagjes van te voren zeggen.

Nu gaat de sneeuwbom allemaal naar Alpen, een fractie van de koerswijziging komt dit hoger. Dat is alleen wanneer de kern iets oostelijker ligt, waardoor inzuiging van andere lagedruk veel noordelijker ligt. nu ligt dat allemaal ten zuidelijk.

Gewoonweg: er is nu nog geen touw om eraan vast te knopen.

Ik snap dat het nog ver weg en onzeker is, ik was gewoon benieuwd of de kansen helemaal van de kaarten verdwenen waren omdat er meteen naar zondag werd gekeken. Maar dat is dus ongeveer het geval.

Klopt het dat na de depressie(s) van maandag/dinsdag er wat grotere zekerheid is (afgezien van het simpelweg dichterbij komen)? Of was vooral de donderdag/vrijdag spannend?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

flyerke

als gfs 18 nu ook nog meegaat in het verhaal zitten alle grote modellen op 1 lijn, is dit ooit al gebeurd op deze termijn?
Winter is coming

Weerextrem

Citaat van: GeneralDuke op za 09 jan 2016 - 22:31
Ik snap dat het nog ver weg en onzeker is, ik was gewoon benieuwd of de kansen helemaal van de kaarten verdwenen waren omdat er meteen naar zondag werd gekeken. Maar dat is dus ongeveer het geval.

Klopt het dat na de depressie(s) van maandag/dinsdag er wat grotere zekerheid is (afgezien van het simpelweg dichterbij komen)? Of was vooral de donderdag/vrijdag spannend?

nou... dat heeft de maken met ontwikkeling van de Input (wanneer de hoog ontstaat) anders word.
nu kijken het weermodellen aan 2 kanten op,  zovan: word dit zo?... of word dit anders?
de Input begint langzaam aan het veranderen. maar dat gaan we morgen en maandag zien!

Ik blijf bij; UKMO heeft het goed, ook verwacht UKMO gewoon een winterweer. met als klapper op donderdag (sneeuw)
Stromingen is bij alle weermodellen op dit moment abnormaal, heeft te maken met ''tollende'' lagedrukgebieden.
pas paar dagen van tevoren worden dit haarfijn gespind.

Joep


GeneralDuke

Citaat van: Weerextrem op za 09 jan 2016 - 22:40
nou... dat heeft de maken met ontwikkeling van de Input (wanneer de hoog ontstaat) anders word.
nu kijken het weermodellen aan 2 kanten op,  zovan: word dit zo?... of word dit anders?
de Input begint langzaam aan het veranderen. maar dat gaan we morgen en maandag zien!

Ik blijf bij; UKMO heeft het goed, ook verwacht UKMO gewoon een winterweer. met als klapper op donderdag (sneeuw)
Stromingen is bij alle weermodellen op dit moment abnormaal, heeft te maken met ''tollende'' lagedrukgebieden.
pas paar dagen van tevoren worden dit haarfijn gespind.

Ah ja natuurlijk, op een gegeven moment gaat het actuele weer de modellen de goede kant op duwen. Thanks :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jelle

Sneeuwbommetje v/h GFS is er iig uit voor donderdag. Dikke westenwind. Run begint slechter dan slecht.

Powered by EzPortal