Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353071 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jelle

Tja... Het GFS.... beter dan de vorige run. Met op middellange termijn een poosje net onder en net boven nul. Op langere termijn weer een tijdelijke ZW'en wind die ook niet echt wil doorbreken. Het echte zachte weer kan ons hiermee dus ook niet echt bereiken.

sven1467

Citaat van: Joep op za 09 jan 2016 - 10:44


Het Europese model doet dit vanochtend. Mooie sneeuwstoring die met 15cm sneeuw precies mooi over België onder ons door trekt. Laat het in het noorden maar zwart ijs zijn! En dat kan...

Er mag van mij eerst een sneeuwdump komen, dat is (a) beter voor de uitstraling ´s nachts, (b) als de temperatuur van het oppervlakte water nog nog is zal het de kwaliteit van het ijs niet aantasten en (c) het voorkomt dat alles dat door het zachte weer is uitgelopen alsof het mei is, direct kapot vriest...nu vraag ik me af of dat überhaupt nog te redden is, maar kale vorst lijkt me zeker funest voor de natuur

Mrkos



De lente staat alweer op de kaarten ( wetteronline ) Zal nog wel een paar keer veranderen.  >:(

Bacci

Citaat van: Mrkos op za 09 jan 2016 - 12:14

De lente staat alweer op de kaarten ( wetteronline ) Zal nog wel een paar keer veranderen.  >:(

Ja dat is op basis van de vorige run, dikke warme uitbijter.

ron12

Citaat van: Joep op za 09 jan 2016 - 10:44
Ah dit kan maar één ding betekenen en ik weet niet wat het is  (door Hajo Wintersportweerman)

De nieuwe run van het Amerikaanse was echt horror. Ik wist niet hoe gauw ik weer in bed moest kruipen met de deken over mijn hoofd getrokken in foetushouding als in de ergste nachtmerrie. Puur teflonweer – back to X-mas – vanaf 18 januari.
Maar nu  zien we dat de hoofdrun een pure uitbijter is. Wel eentje die de koers volgt waarvan in de laatste runs altijd ene paar lijntjes waren. Dat maakt dat we op onze hoede moeten zijn. Dat er geen garanties zijn. Maar dat we deze modelrun wel door de WC mogen spoelen.

Het Europese model doet dit vanochtend. Mooie sneeuwstoring die met 15cm sneeuw precies mooi over België onder ons door trekt. Laat het in het noorden maar zwart ijs zijn! En dat kan...

Ik heb goede zin met de huidige fase van winter 2015-2016. Er is altijd nog kans op december 2010 achtige Lake Effect Snow langs de Hollandse kust. Zie hierboven Europees model vanochtend. Kwakkelen is bij ons ALTIJD waarschijnlijker, maar laten we hopen dat diegenen die hem al afgeschreven hadden ongelijk krijgen.

Hele verhaal op: http://www.wintersportweerman.nl/2016/01/09/70370/ah-dit-kan-maar-een-ding-betekenen-en-ik-weet-niet-wat-het-is/
Die pijl links wordt hem, winter komt in verzwakte vorm van uit het noord westen hier heen,voor bereidingen zijn al te zien op een site,kou trekt van uit Noorwegen al de oceaan op,http://www.nordicweather.net/ennustekartat.php?en  Uitzoomen en 11 Januari bekijken :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

GFS ENS wijkt toch flink af vergeleken met ECMWF ENS qua sneeuwkansen. Pluim EC zegt 70% voor donderdag, pluim GFS zegt 15%. En dat voor vijf dagen vooruit. Komende runs geven hopelijk meer duidelijkheid. Op korte termijn en middellange termijn zijn de warme uitbijters in elk geval uit de pluim van GFS

Hansle

Tweet Andrej : Uitkijken met Oper runs in 144tot 168 u.

flyerke

Winter is coming

Hansle

Dat de ontwikkelingen in de troposfeer grote gevolgen hebben voor het weer in Uk en Europa. Hierdoor moet je de oper runs met voorzichtigheid bekijken en niet al te serieus nemen. Het is wel een tweet van eergisteren dus is van toepassing op woensdag donderdag volgende week.


Invicta

Ik moet het echt allemaal nog maar zien. Krijg een beetje het dooie-mus gevoel......

gilleeesss

1 goeie run qua sneeuw en 't is weeral overal te lezen... Vanavond een slechte en iedereen weer met de voetjes op de grond. 5 dagen geleden zag alles er toch wel 100x beter uit. Niet een prikje maar een echte blokkade hadden we toen (waar nu amper iets van over is to be honest)

Energizer85

En zo rommelen de modellen lekker door... We houden t gewoon in de gaten ???? Of ????? ????

martijn


winter67


Bacci

Citaat van: gilleeesss op za 09 jan 2016 - 15:53
1 goeie run qua sneeuw en 't is weeral overal te lezen... Vanavond een slechte en iedereen weer met de voetjes op de grond. 5 dagen geleden zag alles er toch wel 100x beter uit. Niet een prikje maar een echte blokkade hadden we toen (waar nu amper iets van over is to be honest)

Dat valt ook wel weer mee, alles gaat weer een beetje terug de goede kant op. Ja de gemiddelde lag vanaf donderdag ofzo iets boven het vriespunt een paar dagen geleden, daarna opeens een stuk zachter en nu weer wat kouder. Het had allemaal nog erger kunnen uitpakken, mij hoor je niet klagen. En die sneeuwbom van een paar dagen geleden, hoor ik het goed? ja die staat weer op de kaarten.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op za 09 jan 2016 - 16:34
Dat valt ook wel weer mee, alles gaat weer een beetje terug de goede kant op. Ja de gemiddelde lag vanaf donderdag ofzo iets boven het vriespunt een paar dagen geleden, daarna opeens een stuk zachter en nu weer wat kouder. Het had allemaal nog erger kunnen uitpakken, mij hoor je niet klagen. En die sneeuwbom van een paar dagen geleden, hoor ik het goed? ja die staat weer op de kaarten.

Ja, we zien wel :D Ik wil wel nog eens sneeuw horen kraken onder m'n schoenen als ik buitenloop, is namelijk al laaaaaang geleden

Jan van Ooijen

Voorzichtigheid met sneeuwbom en strenge vorst is geboden!



De weersverwachtingen schieten op dit ogenblik alle kanten op. Veel onzekerheid door onder meer allerlei depressiegeweld. Maar WOW wat doet het Europese weermodel vanmorgen; dat is nog eens prettig je weekend beginnen. Ja we zien het goed: tien-tal-len centimeters sneeuw aanstaande donderdag volgens de jongste berekening?!! Kansrijk? Kijken we zo naar. eerst even smullen!

Lees het gehele artikel op http://bit.ly/1TLDt4m
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Gfs ook beter voor donderdag :-\
Laagje mag van mij nog iets noordelijker het vervolg is dan weer slecht

gilleeesss

Wrm kunnen mensen de posten dat ze zetten niet verwijderen tho?:D zoals deze mag weg

Powered by EzPortal