Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353000 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

winter67

Oper 1 van de warmere na 15e.zat leden gaan gewoon voor licht winter
Valt toch tegen

Mrkos

Citaat van: winter67 op za 09 jan 2016 - 00:36
Oper 1 van de warmere na 15e.zat leden gaan gewoon voor licht winter
Valt toch tegen

Vanmiddag nog amper leden onder de 0 en nu wel weer een aantal, zo zie je maar hoe lastig de modellen het hebben.... Wordt eigenlijk gewoon nowcasten volgens mij.. Waar de luchtdrukken komen te liggen etc... Nog niks is bepaald, spannende periode dus!

Bacci

Niet slecht hoor t/m de 20e beetje hetzelfde pluim als EC.

winter67

Citaat van: Bacci op za 09 jan 2016 - 00:52
Niet slecht hoor t/m de 20e beetje hetzelfde pluim als EC.
Ik keek naar zo die was pas mooi met gem 2 en zat leden onder 0

dondertje127

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 20:22
Kou word verder naar achteren geschoven, eerst rond 12 jan. nu rond 18 jan.

Ach, ik weet miet beter meer, ben niets anders gewend. Écht winter wordt het niet dat weet ik na al die jaren teleurstelling inmiddels allang. De ene dag staat er weer winterse buien op het menu op weer.nl, de andere dag weer regen of droog weer. Maar die sneeuw voor andere delen van Nederland geloof ik al sinds 2013/2014 al niet meer :)

Was al verbaasd dat het zo koud was met sneeuw in het Noorden, maar vooral na de sneeuw was het ellendige ijzel. Ik hoop maar dat het boven nul blijft voor planten, bomen en bloemen. Van mij hoeft de winter dit jaar niet dankzij de warme december. Die lagere temperatuur hebben waarschijnlijk al de broedvogels verjaagd.

Ries

Broedvogels zijnnhier of t hele jaar of komen oas in maartnweer dus daar hoef je je ookngwen zorgen over te maken noch over de natuur die echt wel gewoon uitkomt. Voor mensen met hun verwachtingspatronen, hoop en teleurstellingen daarentegen... ;-p

Mooi dat het gewoon wat onder 5 gr blijft en het kan heel febr nog flink winteren. Wat zeg ik; 2 of 3 jaar geleden hebben we IJsheiligen nog verslagen door nachtvorst diep in mei te hebben, en hoe vaak heeft er in april met Pasen geen sneeuw gelegen? Heads up!!!

Jan van Ooijen

Heerlijke run voor de 14de. Het laagje gaat nu precies goed voor aardig wat sneeuwval. Midden/zuiden van het land 10cm mogelijk







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

Armand

Bohh EC is weer magisch! Twee keer in de run flinke sneeuwkansen, 14de en op het laatste. Daartussen flinke vorst. Nu hopen dat dit scenario doorzet, want we hebben het hier weer over een laagje...

derkrelis

En zo zien we weer, 24 uur verder en het ziet er weer heel anders uit, mooie sneeuwkaarten trouwens ::)

Energizer85

WoW inderdaad super, eens kijken wat de oper in t ensemble doet

Bacci

Nouja het laagje mag ietjes noordelijker, krijgen we hier ook meer sneeuw, haha het is ook nooit goed.
GFS 00 run is trouwens bagger.

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op za 09 jan 2016 - 09:34
Nouja het laagje mag ietjes noordelijker, krijgen we hier ook meer sneeuw, haha het is ook nooit goed.
GFS 00 run is trouwens bagger.

Nee niet noordelijker, zo is het perfect
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelle

Citaat van: vossejongk op vr 08 jan 2016 - 23:41
Zullen we eens ophouden met het woord kwakkelen? Kwakkelen is tussen de 5 en 10 graden met vaak regen, dat zie ik in die pluim op de eerste dagen na niet terug, maar gewoon temperaturen rond normaal. Het hele woord klinkt ook nog eens dom  >:(

Dat is niet juist. Dit is de officiële definitie van kwakkelen:

'Kwakkelweer is in de regel onbestendig veranderlijk weer met temperaturen rond het vriespunt. 's Nacht lichte vorst van hooguit enkele graden onder nul en overdag lichte dooi met hooguit enkele graden boven nul. Een winter zonder aanhoudende kou maar met afwisselend vorst en dooi wordt een kwakkelwinter genoemd.'

Energizer85

Toch opvallend dat GFS en ECMWF de laatste tijd regelmatig zo ver uit elkaar liggen.... Er valt momenteel weinig te zeggen en allebei de modellen zijn zeker niet consistent....

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Energizer85 op za 09 jan 2016 - 09:43
Toch opvallend dat GFS en ECMWF de laatste tijd regelmatig zo ver uit elkaar liggen.... Er valt momenteel weinig te zeggen en allebei de modellen zijn zeker niet consistent....
Het is maar hoe serieus we de "oper" nemen

Jelle

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 jan 2016 - 09:46
Oper weer èèn van de koudste.....

Dat was ook wel te verwachten. Zeker omdat het GFS en een aantal andere modellen totaal niet meegaan. Oper geeft wel aan dat er het een en ander mogelijk is.


Energizer85

T blijft afwachten... ???? Toch leuk die virtuele spanning flipperdeflap elke dag is t weer anders

Powered by EzPortal