Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352956 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Onzekerheid onzekerheid ...(in ieder geval geen drama zoals gevreesd werd). Vanaf donderdag kan het of blijven kwakkelen of kouder worden.

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op vr 08 jan 2016 - 21:54
Onzekerheid onzekerheid ...(in ieder geval geen drama zoals gevreesd werd). Vanaf donderdag kan het of blijven kwakkelen of kouder worden.

Nu dát is 50/50! En: 14 januari! Oper wederom sneeuwbommetje.

winter67


Arend

Citaat van: ron12 op vr 08 jan 2016 - 20:13
Meeste wind voor Zuiden Duitsland, wel lekkere lagedruk verwacht maandag

Nog veel onzekerheid wat dit laagje betreft, maar het duikt nu wel op in meerdere modellen. Positie en uitdieping ligt nog niet vast. Onderstaande van de Fransen is ook een variant die indruk maakt.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

glenn

Citaat van: Arend op vr 08 jan 2016 - 22:23
Nog veel onzekerheid wat dit laagje betreft, maar het duikt nu wel op in meerdere modellen. Positie en uitdieping ligt nog niet vast. Onderstaande van de Fransen is ook een variant die indruk maakt.  ;)

Mits kleine verschuivingen denk ik dat er in de hoge ardennen maandag onvoorzien wel is een dik pak sneeuw kan gaan vallen

Mrkos

Citaat van: Bacci op vr 08 jan 2016 - 21:45
Jeeey zuiden is nu eindelijk iets kouder dan het noorden  :P
Gun het jullie ook hoor  8)

Eric


glenn

In de pluim nog maar een heel klein signaal maar ik denk dat als Maandag alles goed valt er wel sneeuw kan gaan vallen! Ook de laatste EC run berekende dit zo aan de kaarten te zien.

Vooral Donderdag kan wel eens een zeer interessante weerdag worden met veel sneeuw zo staat ook af te lezen in de pluim!

Bacci

Nee denk het niet, je kunt hopen maar je kunt ook teveel hopen.

Armand

Mag nog allemaal iets zuidelijker, noordoosten heeft (alweer) de beste sneeuwkansen. In de GEM oper zit ook weer wat meer potentie.

Bacci

Oeh, GFS is weer interessant bezig... dat laagje van maandag trekt onder ons door naar duitsland...

Rayonhoofd

Citaat van: Bacci op vr 08 jan 2016 - 23:02
Oeh, GFS is weer interessant bezig... dat laagje van maandag trekt onder ons door naar duitsland...

Heb je al beelden ?
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

gilleeesss

Ik ben hier beetje de boeman of hoe zeg je het, negativiteit etc... Maar --> kou word gwn vooruit geschoven , de eerste vorst in de nacht telkens een dag later en later :):)

vossejongk

Zullen we eens ophouden met het woord kwakkelen? Kwakkelen is tussen de 5 en 10 graden met vaak regen, dat zie ik in die pluim op de eerste dagen na niet terug, maar gewoon temperaturen rond normaal. Het hele woord klinkt ook nog eens dom  >:(

Bacci

Citaat van: vossejongk op vr 08 jan 2016 - 23:41
Zullen we eens ophouden met het woord kwakkelen? Kwakkelen is tussen de 5 en 10 graden met vaak regen, dat zie ik in die pluim op de eerste dagen na niet terug, maar gewoon temperaturen rond normaal. Het hele woord klinkt ook nog eens dom  >:(

Uhm, kwakkelen is dat het weer onstabiel is, het weer van volgende week. Ik heb het ook niet verzonnen maar iedereen is bekend met woord dus daarom wordt het gebruikt.

Tam

Citaat van: vossejongk op vr 08 jan 2016 - 23:41
Zullen we eens ophouden met het woord kwakkelen? Kwakkelen is tussen de 5 en 10 graden met vaak regen, dat zie ik in die pluim op de eerste dagen na niet terug, maar gewoon temperaturen rond normaal. Het hele woord klinkt ook nog eens dom  >:(

kwakkelen is toch dan weer vriezen dan weer dooien?

Bacci

Jeetje nieuwe GFS is een echt van het net wel net niet, kan echt van alles gebeuren. Echt een kwakkel run :P
Interessante periode dus.

Harry de Hond

Citaat van: Tam op vr 08 jan 2016 - 23:54
kwakkelen is toch dan weer vriezen dan weer dooien?

Ik dacht dat kwakkelen meer iets van comsie comsa is. Beetje niks van alles, of van alles net niks.
Juist.

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

Extremissimorum

Citaat van: Harry de Hond op za 09 jan 2016 - 00:01
Ik dacht dat kwakkelen meer iets van comsie comsa is. Beetje niks van alles, of van alles net niks.

Laten we eerlijk zijn, dat is wel wat er verwacht wordt als je het gemiddelde volgt...

Powered by EzPortal