Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353119 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Energizer85

Citaat van: lander20 op vr 08 jan 2016 - 12:53
de 6.00u run is een enorme warme uitbijter zeker op termijn!

Spannend wat de komende runs gaan doen, gaan ze terug naar normale temperaturen, of gaan we alsnog winteren...

petje

als we nu er gewoon vanuit gaan dat het deze winter niet zo wil lukken net zoals afgelopen jaar...
kan het alleen maar mee vallen ::)

Borislav

Warme uitbijter.

Krijg net dit bericht mee :

ll models are currently experiencing high sensitivity to initial (starting) conditions, and this level of volatility in outcome is not expected to improve quickly. So no solution can be considered definitive. ....And sure enough, the model chaos continues, and is expected to do so for a while".
Bericht van de BCC-weerman Ian Fergusson. We wachten dus rustig af.
Borislav Lekic

gilleeesss

Citaat van: Borislav op vr 08 jan 2016 - 13:15
Warme uitbijter.

Krijg net dit bericht mee :

ll models are currently experiencing high sensitivity to initial (starting) conditions, and this level of volatility in outcome is not expected to improve quickly. So no solution can be considered definitive. ....And sure enough, the model chaos continues, and is expected to do so for a while".
Bericht van de BCC-weerman Ian Fergusson. We wachten dus rustig af.

zoals elk jaar dus. (en het is een warme uitbijter op termijn) maar kvind de pluim toch niet overtuigend tot de 16de

RicardoDimm

Jan, wanneer kunnen we een nieuwe update verwachten?
Kan jij ons meer vertellen hoe het er momenteel voor staat en wat de kansen zijn?

Armand

Noordoosten heeft momenteel de beste kansen op wat sneeuw en vorst. Het zal toch niet weer...
Ergens rond donderdag stijgen de neerslagkansen en dus ook de sneeuwkansen. Verdere details zijn nog overbodig ;)

Akito

Eindelijk valt het noorden weer eens wat vaker met zijn neus in de boter (zoals het vooralsnog lijkt dan).
Afgelopen paar jaar pisten we vaker naast het potje en was het het zuiden wat de hoofdprijs won.

Ik nodig jullie allemaal uit voor een bakje warme choco als we hier weer een dumpje krijgen  ;D

Bacci

Aaaaah jeetje zeg, volg ik even het weer niet weer en alles is weer gelijk anders. Weer een teleurstelling?! het houd gvd ook niet op he!!!

Wat is trouwens de deal met maandag? dan al misschien wat sneeuw? Om het maar over iets positiefs te hebben, maandag is iets kouder dan voorheen.

winter67

Citaat van: Bacci op vr 08 jan 2016 - 14:00
Aaaaah jeetje zeg, volg ik even het weer niet weer en alles is weer gelijk anders. Weer een teleurstelling?! het houd gvd ook niet op he!!!

Wat is trouwens de deal met maandag? dan al misschien wat sneeuw? Om het maar over iets positiefs te hebben, maandag is iets kouder dan voorheen.
Is gewoon positief 2 runs slecht gelijk negatief hier, er komt altijd wel een zachtere run. Echt winterweer verwacht ik niet wel licht winter en dat is al een dikke pluspunt in vergelijking met december

Mrkos

Citaat van: winter67 op vr 08 jan 2016 - 14:25
Is gewoon positief 2 runs slecht gelijk negatief hier, er komt altijd wel een zachtere run. Echt winterweer verwacht ik niet wel licht winter en dat is al een dikke pluspunt in vergelijking met december
Wouw en dit uit uw mond, heerlijk! Zo zie ik het ook (y)

pascal

Helaas zelf geloof ik er niet meer in, probeer positief te blijven, volgens mij worden de pluimen vanaf nu alleen maar zachter. :-[

Borislav

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 14:40
Helaas zelf geloof ik er niet meer in, probeer positief te blijven, volgens mij worden de pluimen vanaf nu alleen maar zachter. :-[

Ik denk altijd zo hard die pluimen ineens zacht kunnen worden zo hard kunnen ze misschien ook wel ineens koud worden.
Borislav Lekic

Joep

De straalstroom komt in ieder geval goed te liggen

The strongest winter N Atlantic blocking in at least 3 years will develop nxt week & push the jet stream S - colder

WSI Europeweather


Bacci

Donderdag moet dan toch de dag worden, en maandag moet er iets geks gaan gebeuren willen we dan al sneeuw krijgen (de kans is er).

Joep


hesselsjoerd

Heel mooi zo'n afzakkende straalstroom,  maar gfs geeft praktisch een WC aan.. Het is dus maar de vraag of die blokkade er komt naar mijn mening  :'(

Zomerliefde

Het komt allemaal goed jongens... Het is allemaal volstrekt onzeker. Vanavond weer een toppluim

Jan van Ooijen

Citaat van: RicardoDimm op vr 08 jan 2016 - 13:41
Jan, wanneer kunnen we een nieuwe update verwachten?
Kan jij ons meer vertellen hoe het er momenteel voor staat en wat de kansen zijn?

Betreft update ben ik nog terughoudend en wil mijn vingers aan deze situatie niet branden. Als ik nu een update zou schrijven dan zal ik het weinig over kou hebben, dit omdat het allemaal zo fragiel is. Beter is een topic te openen met daarin een bevestiging over kou en sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

14 januari! Ik zeg het maar weer eens! We wachten gewoon rustig af, en je zult verrast worden.

lans

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 14:40
Helaas zelf geloof ik er niet meer in, probeer positief te blijven, volgens mij worden de pluimen vanaf nu alleen maar zachter. :-[

Gelukkig maakt het niet uit dat jij er niet in geloofd. Het slaat natuurlijk nergens om wat je post. Waar is dit voor nodig?
achterhoek

Powered by EzPortal