Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353132 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

pascal

Citaat van: Energizer85 op vr 08 jan 2016 - 07:51
Wat zegt dat dan over de pluimen van vandaag dan? Logisch dat de runs verschillen...

Zegt niks over de pluim, maar het is niet overtuigend alemaal. ( hoop natuurlijk op een goede winterprik)

Extremissimorum

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 07:53
Zegt niks over de pluim, maar het is niet overtuigend alemaal. ( hoop natuurlijk op een goede winterprik)

Houen zoo! Maar dan helpt negatief denken niet! Gewoon voordeel van de twijfel geven! ::)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 07:46
Geen glazen bol, kijk naar de GFS van 0:00 en EC van 0:00 weg winter.
Als je alleen oper bekijkt wel ja, bij gfs is de oper 2 maal warme uitbijter, ec zal niet warmer worden gok ik ook niet kouder, daarom vind ik het zo kansloos dat bijna iedereen afhankelijk is van oper er zijn nog 21-50 andere leden....

Armand

Aantal dagen geleden zaten alle opers en controls helemaal onderin. Nu zitten ze (hopelijk) bovenin. Zolang die spreiding blijft kun je er nog niks over zeggen. De KANS is wel groter dat we eerder kwakkelweer krijgen dan winterweer.

Jan van Ooijen

Citaat van: Armand op vr 08 jan 2016 - 08:42
Aantal dagen geleden zaten alle opers en controls helemaal onderin. Nu zitten ze (hopelijk) bovenin. Zolang die spreiding blijft kun je er nog niks over zeggen. De KANS is wel groter dat we eerder kwakkelweer krijgen dan winterweer.

Dit zegt het KNMI: Grote kans (70-80%) op onstabiel winterweer met winterse buien en temperaturen beneden normaal. Kleine kans (20-30%) op terugkeer naar het zachte weertype.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 08 jan 2016 - 08:57
Dit zegt het KNMI: Grote kans (70-80%) op onstabiel winterweer met winterse buien en temperaturen beneden normaal. Kleine kans (20-30%) op terugkeer naar het zachte weertype.

Opzicht niet slecht vind ik. Ben wel benieuwd waar de pluim mee komt ;)


Armand

Waarom is de pluim van GEM eigenlijk al dagen erg afwijkend? Hoop deze keer toch niet dat GEM het een keer bij het rechte eind heeft  :-\

Nopie

Ongelooflijk, zo kansrijk het was en nu weer terug bij af. Hopen dat de kaarten weer net zo rigoreus terug veranderen.

Armand

Citaat van: Nopie op vr 08 jan 2016 - 09:23
Ongelooflijk, zo kansrijk het was en nu weer terug bij af. Hopen dat de kaarten weer net zo rigoreus terug veranderen.

Nou... Terug bij af denk ik niet hoor. De GFS pluim laat nog steeds wintere mogelijkheden zien. EC pluim komt dadelijk ook binnen. GEM is gewoon vanaf het begin afwijkend.

zwoof

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 09:14
Dit is op basis van de oper van EC  :( :( :( :( nergens een vorstnachtje

http://www.yr.no/sted/Nederland/Limburg/Brunssum/langtidsvarsel.html

Dat klopt, maar dat is de berekening van de oper.. Gewoon de pluim ff bekijken straks.  :D

edit> sorry dat zei je dus ook. ....

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GeneralDuke

Wat een negativiteit hier, je zou nog bijna het actuele weer vergeten: 8 graden met heerlijk zonnetje 8)
Eén slechte pluim is als een zwaluw, die maakt nog geen zomer. Als het er nu 3 achter elkaar waren vooruit, maar volgens mij is dat niet het geval.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 08 jan 2016 - 09:44
Pluim tot nu toe

Toch een stuk warmer, oper loopt met gemiddelde mee en vliegt op het eind uit de bocht.


Jelle

Citaat van: GeneralDuke link=topic=6216.msg110A792#msg110792 date=1452242706
Wat een negativiteit hier, je zou nog bijna het actuele weer vergeten: 8 graden met heerlijk zonnetje 8)
Eén slechte pluim is als een zwaluw, die maakt nog geen zomer. Als het er nu 3 achter elkaar waren vooruit, maar volgens mij is dat niet het geval.

Toch kan je hier ook niet zo positief over zijn als jij.. Het EC ziet geen kou. Het GFS ziet geen kou. Het GEM ziet geen kou en ook GFS P houdt het voor gezien.
JMA half half. NAVGEM ook half half.
Het UKMO ziet wel kou.

Niet om over naar huis te schrijven vind ik. Daarbij zijn de kansen op lichte vorst van 75 naar gemiddeld 40 procent afgenomen. De kansen op een ijsdag met slechts 5 procent, van 25 naar 20. Ik heb nog even geen afbeelding.

Armand

EC pluim geeft temperaturen rond normaal aan. Aantal warme leden (zeker op LT) is wat toegenomen.

J

Dit is best n tegenslag, erg jammer.. Nog wel veel onzekerheid.. Maar laatste runs van zowel GFS als EC zit n verslechterende trend in. Als dit ook weer spaak loopt, met naar het zich deed aanzien een perfecte kans qua omstandigheden (mooie blokkade, AO, NAO), zie ik het somber in deze winter. Dat is ook deels de teleurstelling nu. Ik vind het gewoon frustrerend. Maargoed.. het kan nog steeds natuurlijk.

Arend

De storing op maandag is in de 06z van vandaag weer prominent aanwezig. Per GFS-run varieert het nogal en in de EC-pluimen voor de oostelijke provincies is het enigszins terug te vinden. Zal nog wel sterk variëren de komende runs.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

lander20

de 6.00u run is een enorme warme uitbijter zeker op termijn!


Powered by EzPortal