Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352963 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss


Borislav

Borislav Lekic


PatrickM

GFS18z oper: vrijwel geen sprake meer van winters weer, hopen op een warme uitbijter.

J

GFS18 hoofdrun is inderdaad drama.. Moet geen trend worden, steeds wat mindere runs.. Straks pluimpje..


lander20

dit moet ik even uploaden!
JMA weermodel

monsterhoog boven groenland!!! 1080 hpa!!

Amateur

hoe betrouwbaar zijn die runs eigenlijk op lange termijn?

hesselsjoerd


jens6


Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

gilleeesss

De mensen die vroegen waarom ik de hoop begin op te geven... Kijk gfs 18z, de pluim is ietsje slechter vind ik persoonlijk? (precies of het wat opschuift telkens heb ik het gevoel) Kan nog veeeeeel veranderen, en mss is het ook beter dat het nu nog niet perfect is, kan het keer positief veranderen ipv negatief.. Zien wel in het weekend


Edit: run is zo slecht niet maar hoopte gewoon op een al iets betere pluim vanaf maandag

GeneralDuke

Nja dit is nog maar de 10-daagse, de winterkaarten beginnen zich dan net aan te dienen. Wie weet is het vervolg niet veel zachter. Overigens is deze ook al niet heel veel zachter volgens mij, alleen oper ligt hoger. Control duikt juist de diepte in al op de 14e, en de sneeuwkansen voor 15e 's ochtends zijn 30 naar 40 gegaan. (Prikpunt De Bilt)
Uiteraard is dit detailwerk dus onbetrouwbaar, maar ik zou niet per se claimen dat de pluim slechter is.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

gilleeesss

Citaat van: GeneralDuke op vr 08 jan 2016 - 00:41
Nja dit is nog maar de 10-daagse, de winterkaarten beginnen zich dan net aan te dienen. Wie weet is het vervolg niet veel zachter. Overigens is deze ook al niet heel veel zachter volgens mij, alleen oper ligt hoger. Control duikt juist de diepte in al op de 14e, en de sneeuwkansen voor 15e 's ochtends zijn 30 naar 40 gegaan. (Prikpunt De Bilt)
Uiteraard is dit detailwerk dus onbetrouwbaar, maar ik zou niet per se claimen dat de pluim slechter is.

Ja khad te vroeg beoordeelt eigenlijk. Ben nu de run grondiger aan het bekijken (ensembles)

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

lander20

zo de oper even naar 10° lol met gemiddeld 2°


kijken we even allemaal naar deze pluim! dit is midden nl dus (zuid)-oost is gemiddeld nog 1-2° kouder niet slecht denk ik?
oper zit bovenaan!

bv vrijdag oper: 5°+ en gemiddeld 2° :)

pascal


Energizer85

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 07:33
Pluimen worden vandaag nog zachter, weg winter.  :-[

Heb jij een glazen bol? Wat een nutteloze reactie...

pascal

Citaat van: Energizer85 op vr 08 jan 2016 - 07:43
Heb jij een glazen bol? Wat een nutteloze reactie...

Geen glazen bol, kijk naar de GFS van 0:00 en EC van 0:00 weg winter.

Energizer85

Citaat van: pascal op vr 08 jan 2016 - 07:46
Geen glazen bol, kijk naar de GFS van 0:00 en EC van 0:00 weg winter.

Wat zegt dat dan over de pluimen van vandaag dan? Logisch dat de runs verschillen...

Armand

Hoge druk trekt te ver richting Groenland, waardoor de blokkade verdwijnt. Kan natuurlijk nog veranderen.

Powered by EzPortal