Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353009 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeneralDuke

Citaat van: lans op do 07 jan 2016 - 13:16
Daar is 1 lid een beetje de weg kwijt 17 januari bij de neerslag.

Da's pas een sneeuwbom! ::)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

zwoof

Citaat van: xzaz op do 07 jan 2016 - 14:11
"De vinger"!

Zeg maar gerust een hele dikke vinger Haha! Deze blokkade kwam al steeds terug in de afgelopen runs. Nu steekt ie de vinger echt op,  hopen dat het waarheid wordt.   :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

JerryL

Citaat van: xzaz op do 07 jan 2016 - 14:11
"De vinger"!

Ja daar is ie weer.... terug van weggeweest..... de vinger.

U kent ze wel de inlegkruisjes. Je hebt ze met vleugeltjes.... nu ook met vingertjes.

Koning Winter heeft een leger verzameld en zint op wraak. Winter is coming to town.  ::) ;D :) ::) ;D


Rayonhoofd

Citaat van: zwoof op do 07 jan 2016 - 14:56
Zeg maar gerust een hele dikke vinger Haha! Deze blokkade kwam al steeds terug in de afgelopen runs. Nu steekt ie de vinger echt op,  hopen dat het waarheid wordt.   :)

Als je heel goed kijkt dan herken je zelfs de "sterke arm" van deze blokkade in het laatste plaatje van de GFS 06Z (het donkerste oranje gedeelte)  ;)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

MamaAs

Citaat van: ron12 op do 07 jan 2016 - 14:39
Koude record in Zweden gebroken http://www.wetteronline.de/wetterticker?vpostld=post_6416243   8) Gebeurd veel op weer gebied, AS maandag mogelijk kansje op een orkaan in west Europa. wel naar beneden scrollen

Altijd fijn als de kou in de buurt is! Veel meer kans op koud weer in ons kikkerlandje.

Remy

Ik schat de kans op koud best serieus in.En ik zeg dat dit blijft plakken.Totaal geen weer held verder,maar dit is precies het soort weer dat ons goed neemt.Meestal klopt dat.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

winter67


Ries

De neerslag lijkt hier vooralsnog ook in vloeibare vorm te vallen, lekker op die bevroren grond :s Had nog wel even wat mooie natte sneeuw gehoopt, is hier nog 0 graden

Akito

Niet alleen natte regen. Zitten ook natte kwakken sneeuw tussen. Auto gaf zojuist nog -1 aan zelfs... maar regent aardig door zo.

Ries

Ik wil geen natte kwakken, ik wil van die grote natte dwarrelende vlokken  ;D ziet er vooralsnog niet naar uit, helaas. DAn maar duimen voor volgende week ;)

Akito

Van die mooie droge dwarrelende plakken... ja dat wil ik ook dolgraag! Blaas ze wel deze kant op aub ;-))
Ik duim met alle duimen die ik heb  ::)

Harry de Hond

15 januari ga ik een weekendje lopen in Winterberg. Ziet er qua sneeuw goed uit.  :) hoop ik al jaren op.
Juist.

zwoof

Vorst even terug morgenvroeg?  :-\


Weermededeling betreffende gladheid

geldig van: vrijdag, 8. jan 2016, 04:00 uur
geldig tot: vrijdag, 8. jan 2016, 11:00 uur
geldig voor: alle hoogtes

Plaatselijk gevaarlijke omstandigheden op de weg door bevriezing


http://alarm.noodweercentrale.nl/



PatrickM


Armand

GFS 12z laat het hoog te ver richting Groenland koersen, waardoor lage druk meer terrein wint op de AO. Hierdoor ontstaat er weer een soort tweestrijd boven de Benelux en omgeving en dat wil ik eigenlijk voorkomen ;) Eens kijken wat de ENS ervan denkt over een half uurjte!

lander20

dit zie ik niet graag! hopelijk een van de warme leden!

ecmwf 00.00u

gfs 6.00u pluim


pluimen zien er wel goed uit!

J

Heb net afzonderlijk alle leden bekeken van GFS12, het ziet er naar mijn mening toch een stuk minder uit allemaal (nog niet perse echt slecht hoor), ik verwacht dus een wat warmere pluim..

Armand

Citaat van: J op do 07 jan 2016 - 18:34
Heb net afzonderlijk alle leden bekeken van GFS12, het ziet er naar mijn mening toch een stuk minder uit allemaal (nog niet perse echt slecht hoor), ik verwacht dus een wat warmere pluim..

Inderdaad, waarschijnlijk een paar graden warmer dan de koude 06 pluim.

Powered by EzPortal