Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353167 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maya55c

Volgende week? Winter uit het noordwesten... Natte sneeuw. Niet genoeg.

winter67

Kunnen jullie het nog herinneren wanneer het voor het laatst was dat ao -6 aangaf ik heb het namelijk nog nooit gezien op een ao index

Gfs ook goed no stroming

Jelle

GFS run tot nu toe best mooi met NO'en wind. Stevig hoog ten westen van Engeland uitbreidend naar Scandinaviƫ, levert volgens GFS 06 de eerste ijsdag op de 16e op. Eerste nachtvorst 14 op 15 jan.

Mrkos

Citaat van: winter67 op do 07 jan 2016 - 11:30
Kunnen jullie het nog herinneren wanneer het voor het laatst was dat ao -6 aangaf ik heb het namelijk nog nooit gezien op een ao index
Kan het me niet herinneren nee... Ook de NAO doet goed mee... Dan moet het toch goed komen voor heel de Benelux?

Bacci


hesselsjoerd

Wow op die kaart zie je een lagedrukgebied op de hoogte van noord Afrika. Het gevolg daarvan is denk ik die extreem lage AO en NAO

winter67

Niet alleen wij gaan winteren heel de eu zelfs -10 mogelijk Spanje
Ook mooi te zien bijna heel eu in poollucht

Bacci

Hehe lekker dan  ;D Tijd mag nu even snel vooruit gespoeld worden.

Nopie

Ziet er allemaal zeer hoopvol uit, erg leuk dat virtuele vermaak. Helaas zit er een week tussen waarin het nog alle kanten op kan gaan.
Duimen maar :)

lans

Ik geloof er nu toch echt wel weer in. Met ze allen nu hard duimen en hopen dat het gaat lukken.

Ik ben positief.
achterhoek

Mrkos

De vorst verdwijnt nu best rap uit Drenthe... Na 4 dagen straks even vorstvrij... Zal even wennen worden haha :P

hesselsjoerd

tsja Leeuwarden ook al weer boven nul. Er valt steeds ijs uit de bomen, raar gezicht. Ik hoop dat de winter inderdaad snel terug komt! ;D

winter67


lans

Daar is 1 lid een beetje de weg kwijt 17 januari bij de neerslag.
achterhoek

Armand

Pluim GFS is echt goed. Nu hopen dat dit niet een eenmalige koudere uitbijter is, maar juist doorzet! En natuurlijk EC erachteraan ;)

Arend

Blijft deze er voor maandag in bij GFS? Al drie runs op een rij.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Armand

In het noorden kan nu weer een gevaarlijke situatie ontstaan door vallend ijs/ijspegels. Kan me dat hier nog goed herinneren, we hebben een iets schuin aflopende veranda dak. Na wat ijzel lag hier ook een redelijke ijsplaat op, maar toen kwam de dooi enkele uren later schoof de hele plaat van het dak af... Was wel een flink geluid toen  ;)

xzaz

Citaat van: winter67 op do 07 jan 2016 - 11:30
Kunnen jullie het nog herinneren wanneer het voor het laatst was dat ao -6 aangaf ik heb het namelijk nog nooit gezien op een ao index

Gfs ook goed no stroming
"De vinger"!
De winter is nog niet eens begonnen!

Arend

Citaat van: winter67 op do 07 jan 2016 - 11:30
Kunnen jullie het nog herinneren wanneer het voor het laatst was dat ao -6 aangaf ik heb het namelijk nog nooit gezien op een ao index

Heb deze alleen in de dagelijkse AO kunnen vinden.

ftp://ftp.cpc.ncep.noaa.gov/cwlinks/norm.daily.ao.index.b500101.current.ascii

Via AO portaal:

http://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/daily_ao_index/ao.shtml
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Koude record in Zweden gebroken http://www.wetteronline.de/wetterticker?vpostld=post_6416243   8) Gebeurd veel op weer gebied, AS maandag mogelijk kansje op een orkaan in west Europa. wel naar beneden scrollen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal