Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353202 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

Citaat van: J op wo 06 jan 2016 - 23:57
GFS18 is echt een heeeeeeeel stuk minder en ook helemaal anders dan de 12Z. Zo zou dat nog wel n paar keer heen en weer gaan komende runs.

Precies veranderd nog wel een aantal keer, hopen dat alles eens een keer goed gaat vallen.
seizoen 2018/2019


lander20


Arend

De temperatuur moet hier nog een uurtje onder 0 blijven, dan hebben we in Twente de eerste ijsdag van deze winter te pakken. De eerste Hellmannetjes kunnen we in ieder geval gaan bijschrijven.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

gilleeesss

Citaat van: Houten op do 07 jan 2016 - 00:07

Slechte run


Ik vind 324h veel te ver, ik persoonlijk kijk gwn tot 192h max :) daarin zie ik (momenteel, nog niet alles bekeken) gelijkenissen met de 12z run

Maar zoals ik al zei, details volgen later pas to be honest :D

edit: moyenne is gwn hetzelfde, ik ben wel bang voor dat laagje daar ten westen van spanje, dat die niet te hevig wordt en via daar het hoge druk gebied geen kans gunt. Sorry maar kan momenteel geen kaartjes posten :D


aaltje

 :)Hier in het noorden al een paar dagen echt winter. Sneeuw, dat flink bevroren, blijft liggen, spekglad en een hele koude gevoelswaarde.

Eric

Citaat van: Houten op do 07 jan 2016 - 00:07

Slechte run
Pfff, slechte run?? 1 lid zegt iets voor woensdag 20-1 en dan is t meteen een slechte run? Komop nou.......

Houten

Citaat van: Eric op do 07 jan 2016 - 01:19
Pfff, slechte run?? 1 lid zegt iets voor woensdag 20-1 en dan is t meteen een slechte run? Komop nou.......
Ja, oke je hebt gelijk 1 minder lid  ;)
en het is nog te ver en het gaat nog een aantal keer veranderen

Mrkos

Ja daarom.  Bovendien een week geleden leek deze winterprik in het noorden zelfs uitgesloten en kijk nu eens, al 3 ijsdagen gehad.  Er zullen nog genoeg leuke runs komen maar ook mindere... uiteindelijk zien we wel wat er gebeurd.

Eric

Citaat van: Houten op do 07 jan 2016 - 01:27
Ja, oke je hebt gelijk 1 minder lid  ;)
en het is nog te ver en het gaat nog een aantal keer veranderen
En zo is dat! ???????????


Bacci

00 UTC GFS spannend, oh hij is mooi , maandag de 18e tijdelijk zachter om dan daarna gelijk weer te scoren tot de 22e om vervolgens weer NIET te scoren maar net zo goed net wel, daarna lijkt het weer de goeie kant op te gaan maar dit is allemaal allang ultra lange termijn, onstabiel winterweer dus. Gekkigheid.

winter67

Citaat van: Bacci op do 07 jan 2016 - 05:47
00 UTC GFS spannend, oh hij is mooi , maandag de 18e tijdelijk zachter om dan daarna gelijk weer te scoren tot de 22e om vervolgens weer NIET te scoren maar net zo goed net wel, daarna lijkt het weer de goeie kant op te gaan maar dit is allemaal allang ultra lange termijn, onstabiel winterweer dus. Gekkigheid.
Gelukkig ziet oper dat bijna als enigste 18e zacht :P gewoon vies winter
Wat ik wel opvallend vind is dat zuid Nederland meer winter is dan in noord Nederland hier pluim Duisburg vergelijkbaar ongeveer zo

TaL

Citaat van: gilleeesss op do 07 jan 2016 - 00:15

Ik vind 324h veel te ver, ik persoonlijk kijk gwn tot 192h max :) daarin zie ik (momenteel, nog niet alles bekeken) gelijkenissen met de 12z run

Maar zoals ik al zei, details volgen later pas to be honest :D

edit: moyenne is gwn hetzelfde, ik ben wel bang voor dat laagje daar ten westen van spanje, dat die niet te hevig wordt en via daar het hoge druk gebied geen kans gunt. Sorry maar kan momenteel geen kaartjes posten :D

Dat laag mag juist zo stevig mogelijk zijn, hij zorgt ervoor dat het hoog niet naar het zuiden afzakt
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Bacci

Citaat van: winter67 op do 07 jan 2016 - 06:48
Gelukkig ziet oper dat bijna als enigste 18e zacht :P gewoon vies winter
Wat ik wel opvallend vind is dat zuid Nederland meer winter is dan in noord Nederland hier pluim Duisburg vergelijkbaar ongeveer zo

Tja warme noordzee

Bacci


Armand

EC laat het tweede lagedrukebied net iets te noordelijk gaan, gelukkig daarachter wel koudere lucht.

Energizer85

Conclusie: het kan nog alle kanten op, en met een beetje geluk krijgen we licht winters weer..

Bacci

Citaat van: Energizer85 op do 07 jan 2016 - 07:57
Conclusie: het kan nog alle kanten op, en met een beetje geluk krijgen we licht winters weer..

Nouja licht winters weer verwacht ik wel, het is meer de vraag hoe meer winters het kan worden.

Not bad;

strandwacht

Citaat van: Bacci op do 07 jan 2016 - 07:02
Tja warme noordzee


Zeggen  ze in het voorjaar ook altijd als het niet warm wil worden koude noordzee en dan is het zomaar van de een op de andere dag 30 graden,voor zover dat iets zecht.

Powered by EzPortal