Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352951 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joep

Citaat van: Weerfreak op wo 06 jan 2016 - 21:37
Prachtige run van EC. Ook mooie temperaturen te zien!

Bron kaart: Wetteronline
En de sneeuwkansen nemen dan ook toe

Energizer85

Pluim zegt: vanaf de 13e vuil wintersweer, ... We zullen zien of en hoe dit de komende dagen verder gaat

fgfredje

Wat we vaker hebben gezien in de pluim ziet er mooi uit , Volgende dag is het weer veranderd.

Bacci

Nieuwe pluim is inderdaad nog niet overtuigend, maar ik ga niet zeuren maar ook niet teveel hopen, en beter dat de pluim nu even iets zachter is en later kouder dan andersom.

Siebenvm

Citaat van: Bacci op wo 06 jan 2016 - 22:10
Nieuwe pluim is inderdaad nog niet overtuigend, maar ik ga niet zeuren maar ook niet teveel hopen, en beter dat de pluim nu even iets zachter is en later kouder dan andersom.

Gelijk heb je hoor, bij de vorige periode toen er kansen op winter waren, was duidelijk niet deze eentonigheid in de weermodellen te zien. Toen was de ene run goed, de ander slecht. Zo zie je nu toch een soort degelijkheid bij de Oper van EC en GFS. Dat de pluim veel spreiding vertoond op termijn is in deze run misschien weer iets meer zo, maar kan morgenochtend weer beter zijn en afgesteld worden op de Oper en Control.

Naar mijn mening zijn de weerkaarten nog niet zo mooi en constant geweest deze winter, dus hoop mag je zeker hebben.

Zomerliefde

Ja pluim is redelijk. Ik word er niet echt warm van... Wel interessant dat de opers en controle van zowel het EC en gfs voor koud weer gaat. Wie weet zien die modellen het toch beter

Zomerliefde

Citaat van: Zomerliefde op wo 06 jan 2016 - 22:17
Ja pluim is redelijk. Ik word er niet echt warm van... Wel interessant dat de opers en controle van zowel het EC en gfs voor koud weer gaat. Wie weet zien die modellen het toch beter

Arend

Citaat van: Ijsbloem op wo 06 jan 2016 - 21:47
:DTsja, hele forum klagen dat het maar geen winter wil(de )worden ,hebben ze ijs en vorst
is het weer niet goed. ;D

Serieus? Vind dat klagen best wel meevallen. Ik moet er niet aan denken dat een situatie met extreme ijzel in de Randstad zou optreden. De gedachte aan hoe men daar op zou reageren bezorgt me al koude rillingen. Er zou dan snel gesproken worden van een nationale ramp, tv zenders zouden 24 uur per dag live verslag doen ter plaatse, inzamelingacties, de politiek zou zich ermee bemoeien enz. enz. Wat dat betreft is het een geluk bij een ongeluk dat het zich hoofdzakelijk in het nuchtere noorden afspeelt.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Energizer85

Citaat van: Arend op wo 06 jan 2016 - 22:20
Serieus? Vind dat klagen best wel meevallen. Ik moet er niet aan denken dat een situatie met extreme ijzel in de Randstad zou optreden. De gedachte aan hoe men daar op zou reageren bezorgt me al koude rillingen. Er zou dan snel gesproken worden van een nationale ramp, tv zenders zouden 24 uur per dag live verslag doen ter plaatse, inzamelingacties, de politiek zou zich ermee bemoeien enz. enz. Wat dat betreft is het een geluk bij een ongeluk dat het zich hoofdzakelijk in het nuchtere noorden afspeelt.  ;)

Haha dat klopt wel, behalve ik dan, ik ben ook best nuchter ????

Joep


martijn


Extremissimorum

Mhm. Pluim voor noordwesten is (nog) niet veel soeps.

Bovendien is oper koude uitbijter.

Nog lang niet zeker van.
Toch komt Gerrit Hiemstra nu ook voorzichtig met uitspraken.

Joep

Citaat van: Extremissimorum op wo 06 jan 2016 - 22:40
Mhm. Pluim voor noordwesten is (nog) niet veel soeps.

Bovendien is oper koude uitbijter.

Nog lang niet zeker van.
Toch komt Gerrit Hiemstra nu ook voorzichtig met uitspraken.
en die is vaak pessimistisch over aankomend winterweer maar nu positiever

zwoof

Citaat van: martijn op wo 06 jan 2016 - 22:36
Klopt het dat vannacht de temperaturen gaan oplopen?

Rond 5 uur vannacht zal de vorstgrens worden weggedrukt. Dit proces zal ongeveer tot de middag gaan duren. Uiteraard zal daarbij de vorst het langst gehandhaafd blijven in het uiterste noord-oosten van het land.

Het neerslaggebiedje dat de vorstgrens op dit moment heeft bereikt, lost grotendeels op, naarmate het noordwaarts schuift.

Ijsbloem

 >:( Ja  , verwachte temperatuur morgenochtend 9.00 uur, globaal.
Zeeland+ 7.C           12.00 uur   + 9.C                           18.00 uur + 8.C
Utrecht  + 5.C                              + 7.C                                            +8.C
Enschede +2.C                             +4.C                                            +5.C
Alkmaar   +4.C                              +6.C                                            +7.C
Leeuwarden +1.C                            +4.C                                            +7.C
Groningen -1.C                              +2.C                                            +4.C

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

ron12

Citaat van: martijn op wo 06 jan 2016 - 22:36
Klopt het dat vannacht de temperaturen gaan oplopen?
Nijmegen al 0.6 graden hoger in uur tijd, en het wordt hier mistig, laten we maar zeggen dooi mist, al heeft het hier niet gevroren :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

Bacci

Mistig en lekker koud, heerlijk dit! Geeft me weer echt een winters gevoel.

DSDLimburg

langzaam begint het toch iets beter uit te zien, genoeg kansen op winterse neerslag vanaf midden volgende week.
seizoen 2018/2019

J

GFS18 is echt een heeeeeeeel stuk minder en ook helemaal anders dan de 12Z. Zo zou dat nog wel n paar keer heen en weer gaan komende runs.

Powered by EzPortal