Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353095 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Edwin

Teleurstelling op of voor wat? Op de normale termijn, dus t/m het weekend is het wel bekend, maar daarna nog steeds niet en nergens wordt er wat beloofd. Nederland is gewoon geen echt winterland en dat gaat het ook niet worden. Nu alleen 2/3 dagen in het noorden en uiteindelijk hebben mensen er voornamelijk last van en kost het een hoop geld. Hier was/is het een 0-3 graden en dat is ook van dat net niet weer en ik vind er eigenlijk ook geen donder aan zo. Hele dag grijs en vrij weinig wind. Nou, jottem. Doe me dan maar -12 of +12 met zon of -6 met een halve meter sneeuw :). Volgende week lijkt het ook weer van dat halfbakken gedoe te gaan worden. Dat schiet niet op, vind ik. Maar relativeren want het is niet anders ;)
Never Stop Exploring

PatrickM

EC12z ziet er mooi uit met een flinke blokkade en lage druk ten zuiden van ons, ben benieuwd hoe de pluim er uit gaat zien.

Edwin

Citaat van: PatrickM op wo 06 jan 2016 - 19:59
EC12z ziet er mooi uit met een flinke blokkade en lage druk ten zuiden van ons, ben benieuwd hoe de pluim er uit gaat zien.

Zeker weer op +heelveeluurdustotaalonbetrouwbaar ;)
Never Stop Exploring

PatrickM


pietjelol

Eens moet het lukken toch?. Overigs begint het enigszins  betrouwbaar te worden aangezien het al weer een paar dagen op de kaarten staan. En niet wordt vooruitgeschoven.

Weerextrem

Citaat van: Edwin op wo 06 jan 2016 - 20:00
Zeker weer op +heelveeluurdustotaalonbetrouwbaar ;)

Nou, ECWMF is de laatste tijd wel consistent, ik hou er nog wel een slag om me arm. Maar dit lijkt niet meer mis te gaan, steeds meer modellen proppen er mee, op GFS na (maar dat was al langer zo) en GEM draait nu langzaam ook weer bij
UKMO is ook fantastisch op te noemen.


Bacci


Joep

 Het Atl lagedrukgebied blijft tot en met zaterdag nog vrij stationair qua ligging waardoor zijn invloed op ons weer nog meevalt. Vrijdag en zaterdag zijn vrij rustige, meest droge dagen, met af en toe zon, overdag maxima 4-9 C, in de nacht minima rond het vriespunt.

Zondag ligt de kern van het laag dan naar verwachting boven -het noorden van- de UK, aan zijn voorzijde neemt de zuidwestelijke stroming sterk toe, kans op regen, veel wind en hogere temperaturen zijn het gevolg. In de nachten waarden tussen 4-6 C, overdag 7-10 C.

Geplaatste kaart laat zien dat naar verwachting dinsdag lagedruk dan inmiddels boven Scandinavie ligt, en wij te maken krijgen met instroom koude luchtsoorten in een meest noordwest/noord stroming.
Vanaf dan kans op winterse buien, overdag 2-5 C, in de nacht algemeen lichte vorst.
Aan het einde van de 10-daagse is de kans groot dat we steeds dieper in de koude luchtsoorten zullen raken. Kans op winterse neerslag houdt aan, en de temperaturen dalen verder.

Mvg, Ronald de Wildt


Unknown-user1778

Wanneer komt de laatste/ nieuwe EC pluim binnen vandaag?
Vind de huidige pluim al niet slecht dus ben benieuwd :)

lander20

word nog eens tijd we zijn in 2009/2010 flink verwend geweest toen :p

pluimen zijn ook hoopvol dus moet wel lukken :)

martijn


hesselsjoerd

Dennis 089 de nieuwe pluimen bekijk ik altijd uur of 10 op buienradar onder verwachting en dan pluim. Succes  ;D

zwoof

Citaat van: martijn op wo 06 jan 2016 - 20:20
Is nieuwe neerslag ontstaan...

Klopt stond wel in de berekening. Het is niet veel, maar het zal mij benieuwen welke vorm die zal vallen.

Bacci

Citaat van: dennis089 op wo 06 jan 2016 - 20:14
Wanneer komt de laatste/ nieuwe EC pluim binnen vandaag?
Vind de huidige pluim al niet slecht dus ben benieuwd :)

15 daagse rond 21:45: http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/ensemble-verwachting-detail
10 daagse meestal wat eerder rond 21:35

Extremissimorum

Citaat van: zwoof op wo 06 jan 2016 - 20:30
Klopt stond wel in de berekening. Het is niet veel, maar het zal mij benieuwen welke vorm die zal vallen.

Hier regen.
Groetjes.

karst


Joep


pietjelol

Oke het is lt en het is virtueel maar toch wat een kaarten  ;D. Toch even genieten van die kaarten. :P

TMCThomas

Regende hier (Heteren gelderland ter hoogte van arnhem) net even hard bij een temperatuur van 1,2 graden.

Joep

EC12 komt met serieuze winterkaarten voor Nederland eind volgende week. Is nog ver weg, dus afwachten!

weernl

Powered by EzPortal