Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353109 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

J

Citaat van: jens. op wo 06 jan 2016 - 17:55
kunnen er wat mensen plaatjes posten over de sneeuwkaarten aub? :) zou graag ook megenieten :p alvast bedankt!
Sneeuwkaarten heb ik nog niet. Maar kijk op Wetterzentrale bijvoorbeeld naar de nieuwe GFS, kijk dan tegelijkertijd los van de 500hpa kaarten ook naar de neeslagkaart en temperatuurkaart. Hemel.

Johannes96

Mensen schaatsten weer massaal op de weg in het dorp. Zal wel niet vaak voorkomen dat je 2, en waarschijnlijk 3 dagen kunt schaatsen op de weg. Blijft mooi. Tact -3.2 en weer motregen..

Borislav

Borislav Lekic

jens.

Citaat van: J op wo 06 jan 2016 - 17:57
Sneeuwkaarten heb ik nog niet. Maar kijk op Wetterzentrale bijvoorbeeld naar de nieuwe GFS, kijk dan tegelijkertijd los van de 500hpa kaarten ook naar de neeslagkaart en temperatuurkaart. Hemel.

man zeg wat een kaarten... kwijlen achter het scherm hahaha

J

Citaat van: Borislav op wo 06 jan 2016 - 17:59
GFS 12Z is een run met bakken sneeuw!
Nederland wordt helemaal ondergesneeuwd inderdaad. Haast onrealistische run.

zwoof

Citaat van: Jelle op wo 06 jan 2016 - 17:35
IJzel kan wel lang duren, vorst is denk ik tussen 12:00 en 15:00 echt wel weg. Tegen de o zo machtige zuidwestenwind kan geen winter op :P

Dat laat ook deze stromingsfilm zien. De vorst wordt morgenvroeg teruggeduwd. Tegen 13 uur moet het land vrijwel geheel vorstvrij zijn. (volgens dit beeld)

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/nederland.html


J

Nu ben ik wel benieuwd naar de (waarschijnlijk onrealistische) sneeuwsom van deze hoofdrun van GFS  :P

winter67

Een net niet run wel mooie plaatjes 2 temp werkt niet mee waardoor het eerder natte sneeuw wordt, de andere details zijn wel goed voor sneeuw afwachten maar weer

hesselsjoerd

Huh ik begrijp het niet op wetteronline zat ik naar 18 utc te kijken van gfsf met bagger kaarten. Waar kan ik de juiste kaarten vinden?

Borislav

Citaat van: winter67 op wo 06 jan 2016 - 18:03
Een net niet run wel mooie plaatjes 2 temp werkt niet mee waardoor het eerder natte sneeuw wordt

2 meter temperatuur van GFS neem ik ooit te serieus.
Borislav Lekic

J

Citaat van: winter67 op wo 06 jan 2016 - 18:03
Een net niet run wel mooie plaatjes 2 temp werkt niet mee waardoor het eerder natte sneeuw wordt
Als dit een net-niet run is, dan krijgen we echt nooit meer sneeuw. Ik vind het een prachtige run. Of hij realistisch/geloofwaardig is, is een andere discussie.

menzo

Citaat van: hesselsjoerd op wo 06 jan 2016 - 18:04
Huh ik begrijp het niet op wetteronline zat ik naar 18 utc te kijken van gfsf met bagger kaarten. Waar kan ik de juiste kaarten vinden?

http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?ech=6&code=0&mode=9

zwoof

Citaat van: J op wo 06 jan 2016 - 18:06
Als dit een net-niet run is, dan krijgen we echt nooit meer sneeuw. Ik vind het een prachtige run. Of hij realistisch/geloofwaardig is, is een andere discussie.

Hoe verder je kijkt hoe kouder ie wordt. Op zich best mooie run  :P

J


Houten

Citaat van: jens. op wo 06 jan 2016 - 17:55
kunnen er wat mensen plaatjes posten over de sneeuwkaarten aub? :) zou graag ook megenieten :p alvast bedankt!



Jenkie

Citaat van: Mariska op wo 06 jan 2016 - 14:33
Van mensen mag je ook wel enig logisch nadenken verwachten. Het ijzelt en het ijs blijft liggen op de grond omdat het blijft vriezen. Die dikke ijslaag is niet ineens de volgende dag verdwenen na een nacht matige vorst. Ik geloof dat je daar wat warmere temperaturen voor nodig hebt   8) Ik vind dat mensen zichzelf kunnen (eigenlijk moeten) bedenken dat de omstandigheden nog steeds zeer gevaarlijk zijn. Maar omdat een hoop mensen blijkbaar niet meer logisch kunnen nadenken en totaal vervreemd zijn van het begrip 'weer' moeten er ineens allerlei codes de wijde wereld in geslingerd worden. En dan worden ze vervolgens boos dat er geen code rood is afgegeven. Mensen denk toch eens zelf na denk ik dan.


En succes met schaatsen! ;D

Ja Mariska, eens. Maar hier gaan de scholen bijvoorbeeld dicht bij code rood. En NOTwente had vandaag best code rood mogen hebben, maar de KNMI kijkt nooit naar dit puntje. Valt voor hun onder Duitsland ofzo. En dat betekent dat je je kinderen gewoon naar school moet brengen terwijl het eigenlijk onverantwoord is. Vandaar dat ik dus toch waarde hecht aan een code hoewel ik heel goed zelf naar buiten kan kijken!

Bacci

Haha wel grappig om te zien dat wanneer de kaarten echt mooi zijn het dan opeens onrealistisch is, haha we zijn zo gewend aan scheitweer en teleurstellingen.

Trouwens waarom gebuiken jullie niet gewoon wetteronline.de, kun je makkelijk de sneeuwkaarten bekijken.

lander20


Borislav

Borislav Lekic

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op wo 06 jan 2016 - 18:22
Haha wel grappig om te zien dat wanneer de kaarten echt mooi zijn het dan opeens onrealistisch is, haha we zijn zo gewend aan scheitweer en teleurstellingen.

Trouwens waarom gebuiken jullie niet gewoon wetteronline.de, kun je makkelijk de sneeuwkaarten bekijken.

Of wetter3.de. Heb je ook hoge resolutie.

En de kaarten zijn zeker goed, als je tenminste van een vuile winter houdt.
Op extreem lange termijn verschijnen er ijsdagen. Maar ja, dat is extreem lange termijn.

En om nog maar eens duidelijk te zijn: 1 week verder is ook nog ver weg!

Powered by EzPortal